Onderwerp voor scriptie op een vernieuwende basisschool...

Vragen, tips, complimenten, reacties en andere zaken die met dit forum te maken hebben.

Onderwerp voor scriptie op een vernieuwende basisschool...

Berichtdoor Sanne2507 op 30 jan 2009, 13:50

Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan beginnen met mijn scriptie/onderzoek. Ik kan echter maar geen goed onderwerp vinden en kom dus niet op gang.
Ik loop stage in groep 4 op een vernieuwende basisschool. Men werkt hier met boeiend onderwijs. Werken met MI en vakoverstijgend werken zijn voorbeelden van zaken die hier al aan de orde van de dag zijn.
De school zou het wel fijn vinden als ik een scriptie zou schrijven over de voordelen van een SMARTboard omdat deze borden sinds een paar weken in de school hangen. Mij lijkt dat ook wel wat maar het moet natuurlijk geen handleiding voor een SMARTboard worden. Ik heb geen idee hoe ik een specifieke onderzoeksvraag rondom dit onderwerp kan stellen.
Ik wil graag een onderzoek doen naar iets waar de school wat aan heeft. Gedragsproblematiek boeit mij ook maar ik heb het idee dat dit een uitgemolken onderwerp is, bovendien zijn er voor de kinderen die dat nodig hebben al handelingsplannen.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Sanne2507
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 30 jan 2009, 13:37
Groep: 4
PABO jaar: 4

Re: Onderwerp voor scriptie op een vernieuwende basisschool...

Berichtdoor ik-je op 30 jan 2009, 15:26

Als ik zo denk aan een SMARTboard: Hoe kun je ervoor zorgen dat het interactief gebruik?
Vaak wordt er vooral klassikaal gebruik gemaakt, maar dit moet anders kunnen. Welke mogelijkheden heeft SMART?

Alleen staat je deze topic op een verkeerde plaats. Misschien dat iemand hem kan verplaatsen naar Afstuderen/Scriptie?
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar Feedback (en andere forumzaken)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast