laat je ze stretchen of juist matchen etc.
Ook zoiets: al die nieuwe termen. Ik heb het speciaal even opgezocht en vond één en ander hier:
Anita, jij hebt er klaarblijkelijk verstand van!
De vraag van Linda:
Ik ben een 3e jaars PABO-DTer en ben op mijn stageschool (Jenaplan groep7/8)aan het kijken of MI geïmplementeerd kan worden in de weektaak. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Mijn groep scoort bv. wat rekenen betreft op dit moment goed. Kan MI in de weektaak ten koste gaan van de kwaliteit en diversiteit op rekenvlak?
Op de Vrije School wordt van oudsher al met Meervoudige Intelligentie gewerkt, niet dat het zo heet bij ons maar op basis van het mensbeeld waar vanuit wij werken bieden wij automatische vele invalshoeken aan om de leerstof tegemoet te gaan.
Voor mij is het heel normaal om vanuit Meervoudige Intelligentie te werken en toen ik bovenstaand artikel doorlas kreeg ik bijna tranen in mijn ogen: "tjee, wat wordt er ingewikkeld gedaan over zoiets eenvoudigs en natuurlijks."
Ga jij dat gewoon fijn toepassen in je weektaak en blijf de kwaliteit en diversiteit zelf in het oog houden.
Leerzaam: ik heb gemerkt dat de manier waarop wij in de Vrije School MI toepasten weliswaar goed beantwoordde aan de behoeften van de verschillende leerlingen, maar dat het bij ons nog wel eens te veel ontbrak aan "saai" rekenen: inslijpen, herhalen, rijtjes maken. Als school hebben wij er een speerpunt van gemaakt hier beter mee om te gaan met, hoera, veel resultaat. Dus ik ben eigenlijk andersom bezig: wat minder MI ten behoeve van de kwaliteit....grappig he?
Je bent trouwens van harte welkom op m'n school als je een keer wilt kijken, en anders zullen ze op een andere Vrije School in jouw omgeving je vast wel wat meer willen laten zien én vertellen hierover.