Omscholen...?

Vragen, tips, complimenten, reacties en andere zaken die met dit forum te maken hebben.

Omscholen...?

Berichtdoor Kcin op 09 aug 2010, 13:19

Hallo iedereen,

Ik zal me bij deze gelijk even voorstellen, ik heet Nick en ben 21 jaar. Mijn beroep is momenteel boekhouder bij een klein bedrijfje.
Dit jaar is er een ziekte bij mij geconstateerd wat inmiddels bijna achter de rug is, maar door deze ziekte ben ik wel ga nadenken over wat ik echt wil in het leven, en of ik dit beroep wel kan doen tot mijn 65ste.

Ik zit daarom na tedenken over een omscholing als Onderwijzer, omdat ik met kinderen omgaan harstikke leuk vind en het geweldig lijkt om de kinderen dingen te leren en ondersteunen.
Het probleem waar ik momenteel mee zit is, dat ik wel vaste lasten heb zoals mijn flatje etc.. dus ik kan daarom nu niet weer fulltime naar school..
Zijn er wellicht mensen die hier ook ervaring mee hebben ? Zoja, hoor ik graag hoe hun het hebben aangepakt.

Alvast bedankt voor de reacties.
Kcin
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 09 aug 2010, 13:03
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Omscholen...?

Berichtdoor Yvonnetje op 09 aug 2010, 15:43

Hoi Nick,

Op veel pabo's heb je ook deeltijdopleidingen. Hierbij ga je niet fulltime naar school, maar slechts een paar dagen. Op die manier zou het te combineren zijn met werk dat je nog doet.
Van de pabo waar ik op zat, weet ik dat ze ook de deeltijd avondopleiding hadden. Nog beter eigenlijk, want dan zit je 's avonds op school.
Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan informeren bij pabo's bij jou in de buurt.
Succes!

Oh, en hier op het forum is ook al het een en ander geschreven over deeltijd studie en de combinatie met werk. Via de zoekfunctie 'deeltijd' vind je ook wel wat meer info.
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype: bilingual kindergarten
PABO jaar: 0

Re: Omscholen...?

Berichtdoor Kcin op 10 aug 2010, 12:48

Bedankt voor je reactie, ik zal eens rond snuffelen :)
Kcin
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 09 aug 2010, 13:03
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Omscholen...?

Berichtdoor kelly13 op 10 aug 2010, 13:54

Hoi Nick,
Ik ben vorig jaar aan een deeltijd opleiding begonnen aan de PABO.
Ook heb ik nagedacht om om te scholen en ben tot nu toe nog steeds erg enthousiast.
Je kunt verschillende deeltijd versies doen.Je hebt scholen waar je een dag in de week naar school moet, maar doordat je ook stage moet lopen is dit dan niet aan te raden.Ik ga zelf 2 avonden per week naar school en loop daarnaast 1 dag stage in de week.Zo heb je dus nog 6 dagen over, waarvan je er nog 4 van kan werken(in ieder geval).Ik moet wel eerlijk zijn tegen je dat het heel pittig is om naast je studie 32 uur te werken, maar ik doe dat ook want er moet ook gegeten worden he!
:teacher: heel veel succes met je keuze!!
kelly13
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 15 feb 2009, 14:45
Groep: 4
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 2

Re: Omscholen...?

Berichtdoor Kcin op 13 aug 2010, 15:47

Hallo Kelly,

Dat is bij het geval dus ook.. ik heb namelijk huur enzo dat betaald moet worden.. maar ik zal wel is gaan informeren bij een PABO school wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt voor je reactie !
Kcin
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 09 aug 2010, 13:03
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Omscholen...?

Berichtdoor Joke op 16 okt 2010, 21:39

En? Heb je al een beslissing genomen? Misschien is het mogelijk om een huursubsidie aan te vragen als door je studie je inkomsten een stuk terug lopen. Misschien kom je daarvoor dan in aanmerking, afhankelijk wat je gaat verdienen als je minder werkt natuurlijk..
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Feedback (en andere forumzaken)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast