Theorieƫn? HELP!

Vragen, tips, complimenten, reacties en andere zaken die met dit forum te maken hebben.

Theorieƫn? HELP!

Berichtdoor JufSanne1991 op 03 apr 2012, 19:11

Hoi,

Ik ben derdejaars student en moet mijn verslag overladen met theorieƫn en deze koppelen aan de praktijk. Nou is dat laatste schakeltje niet zo moeilijk.
Echter heb ik niet alle theorieƫn even goed voor ogen.
Mijn vraag is dus: heeft iemand van jullie nog theorieƫn voor me die je kort kan toelichten?

Groetjes, Sanne :)
JufSanne1991
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 01 apr 2012, 11:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Theorieƫn? HELP!

Berichtdoor super_juf op 03 apr 2012, 19:16

Misschien handig om te vertellen waar de theorie over moet gaan? Er is zoveel 'theorie'... 8)
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Theorieƫn? HELP!

Berichtdoor JufSanne1991 op 03 apr 2012, 19:27

Ja dat is waar, maar ze willen bijvoorbeeld graag horen: De leerlingen leren met en van elkaar door de adaptieve aanpak, dit kenmerkt zich door de zone van de naaste ontwikkeling. Nou weet ik dus een paar van die theorieƫn, maar niet veel. Echte grondleggers ken ik dus wel.

Mijn leerdoelen waren:
een combinatieklas een week kunnen overnemen (dus echt op de combinatie gericht en ook met methodegebonden lessen).
een adaptieve lessenreeks kunnen geven (thematisch werken hierin verwerkt)
en toetsgegevens bijhouden.

Misschien ideetjes? en bedankt voor je snelle reacite :D
JufSanne1991
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 01 apr 2012, 11:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Theorieƫn? HELP!

Berichtdoor super_juf op 05 apr 2012, 20:51