De klas stil krijgen

Vragen, tips, complimenten, reacties en andere zaken die met dit forum te maken hebben.

De klas stil krijgen

Berichtdoor NienkevdL op 27 mei 2019, 17:46

Momenteel loop ik stage in een groep 3/4 klas met 25 leerlingen. Het kost mij veel moeite om de klas stil te krijgen. Hand opsteken en aftellen reageren niet alle leerlingen op en duurt best lang voor ze stil zijn. Ook heb ik geprobeerd zachter te praten in het begin, maar dat merken ze niet. Om echt hun aandacht te krijgen moet ik eigenlijk mijn stem verheffen, maar om dit meerdere keren op een dag te doen is onbegonnen werk. Heeft iemand tips om op een andere manier de klas stil te krijgen?

Alvast bedankt!
NienkevdL
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 27 mei 2019, 17:32
Groep: 3
PABO jaar: 3

Re: De klas stil krijgen

Berichtdoor Erick op 27 mei 2019, 21:42

Hoi Nienke,

Je schrijft dat bij het hand opsteken en aftellen niet alle leerlingen reageren. Om hoeveel leerlingen gaat het dan? Beloon je de kinderen die wel snel klaar zitten en hun hand opsteken? Past je mentor dezelfde werkwijze toe en heeft het daar een ander resultaat?

Even zomaar wat vragen voor mijn beeldvorming zodat ik je misschien wat meer gerichte tips kan geven. Want het is wel fijn om aan te sluiten bij wat de juf doet op de dagen/momenten dat ze zelf voor de klas staat.

Laat wat van je horen, dan reageer ik ook snel weer!

Erick :) ;)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Feedback (en andere forumzaken)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron