Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Moderator: wnpabo

Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Berichtdoor evelt op 25 apr 2019, 09:46

Ik ben op zoek naar drama/muziek/dans/zingen methodes die ik kan inzien om een idee te krijgen hoe dit soort lessen worden gevormd bij groep 5 t/m 8. Het zou helemaal perfect zijn als er ook aandacht wordt gegeven aan (zelf)reflectie/het ontdekken wie de leerling is. Of iets in deze vorm! Alle hulp is welkom! :D
evelt
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 apr 2019, 09:22
Groep: 5

Re: Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Berichtdoor Anita op 25 apr 2019, 12:57

Ik heb even een van je berichten verwijderd, één bericht is genoeg op dit forum.

Wij gebruiken op school geen methode meer, aan de hand van technieken en materialen die we aan bod willen laten komen maken we ons programma. Op dat gebied kan ik je dus helaas niet helpen.

Als wij destijds zo'n opdracht hadden, konden we op de Pabo in de onderwijswerkplaats (soort mediatheek) allerlei methodes inzien. Ik neem aan dat dit nog steeds mogelijk is?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Berichtdoor Erick op 26 apr 2019, 08:26

Ik heb ergens in de kast een boek uit de "moet je doen"-serie liggen voor beeldende vorming. Daar zou ik eens in kunnen kijken.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Berichtdoor evelt op 26 apr 2019, 11:07

Hoi Anita,

Bedankt voor het antwoorden ! Helaas heb ik geen toegang tot de onderwijswerkplaats... Ik ben geen PABO studente, maar studeer dit jaar af aan Lucia Marthas Institute for Performing Arts en zal in juli mijn Bachelors Uitvoerend Artiest en Docent Performing Arts/Kunsteducatie ondertekenen. Voor mijn honoursonderzoek zocht ik o.a. hulp hier: ik dacht "Wellicht dat mensen met een PABO achtergrond/ervaring met deze onderzoeksgroep mij wel verder kunnen helpen."


________________________________________________________________________________
Ik heb even een van je berichten verwijderd, één bericht is genoeg op dit forum.

Wij gebruiken op school geen methode meer, aan de hand van technieken en materialen die we aan bod willen laten komen maken we ons programma. Op dat gebied kan ik je dus helaas niet helpen.

Als wij destijds zo'n opdracht hadden, konden we op de Pabo in de onderwijswerkplaats (soort mediatheek) allerlei methodes inzien. Ik neem aan dat dit nog steeds mogelijk is?
evelt
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 apr 2019, 09:22
Groep: 5

Re: Zelfreflectie bij kunstzinnige lessen (drama/muziek/dans)

Berichtdoor evelt op 26 apr 2019, 11:14

Hoi Erick !

Wat leuk ! Ik heb het meteen even opgezocht op het internet en kon het een en het ander vinden wat al leuke richtlijnen geeft. https://website.thiememeulenhoff.nl/moe ... zicht.html

Mocht je het niet als een last beschouwen om nog een kijkje in het boek te nemen, zou ik dat erg waarderen ! In ieder geval bedankt voor het al een stukje op weg helpen met een leuke bron van informatie. :D

___________________________________________________________________________________
Ik heb ergens in de kast een boek uit de "moet je doen"-serie liggen voor beeldende vorming. Daar zou ik eens in kunnen kijken.
evelt
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 apr 2019, 09:22
Groep: 5


Keer terug naar Kunstzinnige oriëntatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron