Kunstzinnige vorming belangrijk voor ontwikkeling

Moderator: wnpabo

Kunstzinnige vorming belangrijk voor ontwikkeling

Berichtdoor reneedeweerd op 16 jun 2010, 21:00

De beleving van kunst en het delen ervan met andere kinderen vormen een belangrijk deel van de persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling van het kind. Bovendien wordt door het werken met kunst het creatief vermogen gestimuleerd. Het zorgt er niet alleen voor dat het kind mooie kunstwerken kan maken maar stelt het ook in staat om creatief te zijn in de manier van denken, praten en handelen.
Daarnaast is het bezig zijn met kunst een mooie manier om bijvoorbeeld het zelfvertrouwen bij kinderen te versterken. Essentieel is dat, in tegenstelling tot taal en rekenen, er geen goed of fout is als het gaat om het creëren van kunst. Hierdoor is de ervaring voor het kind altijd succesvol.

Brede school activiteiten / kunstzinnige vorming
Voor basisscholen in regio Dordrecht en Rotterdam organiseer ik brede school activiteiten. Per blok werk ik met de kinderen aan 1 thema. In de eerste lessen staat instructie en het uitproberen van de kunstzinnige materialen en technieken centraal zodat de kinderen er vertrouwd mee raken. In de lessen erna werken we geleidelijk aan, met meer verdieping, toe naar het maken van een eindwerkstuk.

Extra informatie kunt u vinden op mijn website: www.renee4kids.nl
reneedeweerd
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 16 jun 2010, 20:07
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Kunstzinnige vorming belangrijk voor ontwikkeling

Berichtdoor MeesterD op 16 jun 2010, 21:02

Als je nou 70 was geweest had ik gelachen, maar van iemand van 26 jaar verwacht ik toch wel dat ze bepaalde internet 'regels' kent :?
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Kunstzinnige vorming belangrijk voor ontwikkeling

Berichtdoor Anne op 16 jun 2010, 21:06

Bezoekers kunnen reageren in dit topic:

viewtopic.php?f=68&t=23474
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar Kunstzinnige oriëntatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron