Kijk eens op:
www.jufjanneke.nlDaar staan veel leuke ideetjes, deze vond ik erg leuk.
Gedichtenboom;
Zet een mooie tak in een pot in de klas. Laat de kinderen toiletrolletjes versieren en hang deze in de boom. Stop dan in elk rolletje een leuk gedicht. Elke dag mag steeds een ander kind een rolletje kiezen en het gedicht eruit halen.
Dit zou je heel goed in b.v. de hal of de aula kunnen doen. Maak een grote boom en laat daar de verschillende klassen gedichten in stoppen.
Gedichtenregen;
Ik heb in de klas allemaal wolken opgehangen met daaraan door de kinderen beschilderde rolletjes. Daar stop ik gedichten in.
Deze regenbui heeft dus bijzondere regendruppels: gedichtenregen. Elke dag of na een paar dagen, mogen de kinderen een gedicht tevoorschijn halen.
Deze wolken zou je ook heel goed door de hele school kunnen hangen.
Boekenslinger:
laat de kinderen een (gedichten)boek maken van een doos. Een mooi kaft eromheen etc. Hang deze boeken door de hele school aan het plafond.
Wat andere ideetjes die mij nog te binnen schieten.
- maak een tentoonstelling over het thema (zet boeken neer, hang gedichten op, leg pennen neer enz, misschien kan je wel aan een ganzenveer komen.
- misschien heeft de plaatselijke boekhandel ook wel materialen om in de school op te hangen.
- het idee van een leesrups heb ik ook ooit eens ergens gelezen, volgens mij was dat ook op de site van juf janneke.
Misschien is dat leuk om nu met rijmwoorden te doen. Begin met een woord, en laat daar de kinderen een rijmwoord op bedenken.
Die komt op het tweede segment van de rups, daarna een andere groep enz.
zo komt er een grote rijmrups door de school te hangen.