[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Opzetten nieuwe schoolwebsite

Opzetten nieuwe schoolwebsite

Help elkaar de juiste weg te vinden op het WWW

Moderators: timgearz, Geoffrey

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor timgearz op 18 jul 2010, 10:30

- bekijk de fotopagina eens..... hoe dramatisch wordt dat weergegeven?


Eens! ;)

Ok ik heb even in de "source" gekeken:
Die banner is niet alleen de banner maar een heel plaatje (als achtergrond in gebruik), wat je zou moeten vervangen.. wat op zich dan weer niet zo erg is want dan ben je je zalmroze kwijt ;) (http://www.kbsdehobbit.nl/starnet/theme ... efault.jpg)

En anders zou je eens contact op moeten nemen met froschtwebdesign (@HotPOP.com) die in de source staat als webdesigner..

Nogmaals ik weet niet hoe dat CMS werkt e.d. dus is het moeilijk om dingen te "voor te zeggen".
13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
Functie: Groepsleerkracht

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor MeesterD op 18 jul 2010, 10:36

tja ik kan je helaas niet veel verder helpen.. ik ken het allebei niet... (normaal geef ik niet dit soort reacties, alleen reacties als ik WEL kan helpen :P).. maar wilde ook nog even zeggen dat ik jullie huidige website niet eens heel slecht vind hoor..
Hij is niet onwijs slim, maar hij ziet er wel wat ouders (HTML achtig) uit. Tevens worden er allerlei lettertypen en stijlen door elkaar gebruikt en verwacht ik dat er redelijk veel spam binnen komt op het wanadoo email adres :P

Het is in ieder geval geen website die klaar is voor de toekomst en mag rustig aan wel vernieuwd worden.

Bij mijn oude school maakte ze gebruik van http://www.basisonline.nl/, geen idee wat de kosten daarvan zijn

Mijn huidige school maakt als ik de bron mag geloven gebruik van 'content="Copyright 2007 Heutink-ICT'

Zelf gebruik ik Joomla als ik voor een kennis een website moet maken, dat is een gratis CMS waarbij je allerlei templates kan downloaden
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor timgearz op 18 jul 2010, 10:39

ik zeg ook niet dat ik hem goed vind even voor de duidelijkheid.. maar heb weleens slechtere gezien ;)
13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
Functie: Groepsleerkracht

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor MeesterD op 18 jul 2010, 10:41

ik zeg ook niet dat ik hem goed vind even voor de duidelijkheid.. maar heb weleens slechtere gezien ;)
O ik ook, van die hele oude frontpage HTML 1.0 sites :lol:. Iets dat je zo met kladblok in elkaar kan zetten
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Schoolwebsite op 19 jul 2010, 11:03

Wie heeft er wel eens met de sitebuilder van "pleks" () gewerkt? Die ziet er makkelijk, compleet en netjes uit (en onze host biedt het aan, ook wel zo handig). De manier waarop het programma is opgebouwd (vanochtend even zitten spelen, lang leve de stappenplannetjes!) kan ik aan maar ik vraag me een paar dingen af:
- ontwerpen is één, maar werkt het daarna als cms of is er dan weer iets anders nodig?
- wie heeft er ervaring met deze sitebuilder en wat vind je ervan?

In dit topic kwam ik ook tegen. Is er een (onafhankelijk) iemand die dit kan vergelijken met de sitebuilder van pleks? Het ziet er namelijk wel erg makkelijk, maar ook heel beperkt uit. Klopt dat?

Hallo Robje,

Zelf ben ik betrokken bij schoolwebsite.nu van Heutink ICT en wil ik graag reageren op je vragen over schoolwebsite vs. sitebuilder. Hoewel het niet helemaal onafhankelijk is kan het je wel meer inzicht verschaffen in de verschillen tussen "standaard" tools voor websites en op scholen gerichte oplossingen.

V.w.b. schoolwebsite geef je aan dat het systeem makkelijk oogt, maar functioneel beperkt lijkt. Ik ben blij dat je opmerkt dat het eenvoudig werkt, dat is namelijk een belangrijk speerpunt voor ons. Daarnaast is het functioneel verre van beperkt. Het biedt namelijk mogelijkheden voor geavanceerd beheer van websites. Deze mogelijkheden houden we echter zoveel mogelijk buiten het zicht van onze gebruikers, zodat dit het beheer leuk en overzichtelijk blijft. Op het moment dat we samen met scholen de websites inrichten, stellen we deze op maat in, zodat de school precies datgene kan wat nodig is om de website goed te beheren. Vaak speelt hierbij ook de vormgeving van de website een rol, met name hoe verhoud de inhoud van de website zich tot vormgeving en navigatie. Dit doen we altijd in overleg met de school. De uitprobeerwebsites zijn bedoeld voor scholen die zonder onze tussenkomst snel over een website willen beschikken. Deze bieden veel mogelijkheden, maar missen de op maat gemaakte vormgeving.

Sitebuilder is een tool om zelf websites te bouwen. Dit is een prima tool, maar niet gericht op scholen. Daarnaast is een internet provider gericht op hosting en niet op de ondersteuning van inhoudelijke vragen over het opzetten van de website, vormgeving, etc.. Daarvoor ben je op je zelf aangewezen met sitebuilder. Dit geldt overigens ook voor alle andere tools die je zelf zou kunnen inzetten om een website te bouwen. Het is een prima oplossing als je zelf handig bent en bereid bent om hier tijd in te steken. Met een (soortgelijke) oplossing als schoolwebsite.nu worden deze zaken je uit handen genomen en kun je je volledig richten op het inhoudelijke beheer van de website.

Het e.e.a. hangt sterk af van je behoeften voor de website. Wil je een vergaande vormgeving, eventueel opgezet door een grafisch ontwerper? Wil je meerdere collega's toegang geven tot de site om gedeeltes te beheren? Wil je ouders toegang geven tot de website? Wil je integratie met het schoolnetwerk? Hoeveel mag een website kosten? Ben je bereid om zelf technische veel op te pakken of liever niet? Etc. Het antwoord op dergelijke vragen helpt je bij het maken van een goede keuze.

Hopelijk heb ik je wat op de goede weg kunnen helpen.

Groeten,
Jeroen
Schoolwebsite
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 maart 2010, 21:48
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: Softwareontwikkeling

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Robje op 19 jul 2010, 23:45

Jeroen, bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting.
Omdat ik er best wat tijd en energie in wil steken (leer ik ook van) en nogal wat mensen om mij heen heb die de kennis aan mij over kunnen dragen, denk ik toch voor de sitebuilder te gaan. We willen een vrij statische site (dus niet allerlei inlogmogelijkheden, dat kunnen mijn redelijk vergrijsde collega's niet aan, die vinden een computer sowieso eng) waarvan we zelf de regie in handen hebben (ook wij moeten op de kleintjes letten...). Ik zie dus de voordelen van jullie product, maar je noemt zelf ook de voordelen al van een sitebuilder; ik ben wel een beetje een pionierstype.....
Kun jij me trouwens vertellen in welke verhouding de kosten van schoolwebsite.nu staan t.o.v. een simpele host?
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor MeesterD op 20 jul 2010, 07:12

Het instellen van meerdere gebruikersniveau's kan ook met de meeste CMS's geloof ik. De enige CMS die ik ken/gebruik ondersteunt dit namelijk, dus ik neem aan dat anderen dat ook ondersteunen
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Schoolwebsite op 20 jul 2010, 07:45

Robje,

De prijzen staan vermeld op onze website (). Onder de menuoptie product en vervolgens versies en prijzen. Je kunt daarmee het beste zelf de afweging maken hoe dit zich verhoud tot de mogelijkheden van andere opties. Er zijn namelijk zoveel pakketten en opties bij de verschillende hosters.

Vergelijken met andere hosting partijen is een vergelijking tussen appels en peren. Bij schoolwebsite.nu wordt een school niet lastig gevallen met techniek, zodat deze zich volledig kan richten op het inhoudelijke beheer van de website. Wij zijn het aanspreekpunt voor alle website gerelateerde zaken. Daarnaast worden alle ervaringen en suggesties van andere scholen weer in het systeem verwerkt. Bij een traditionele hosting partij krijg je alleen de ruimte of een CMS tool die je vervolgens zelf nog moet gaan inrichten. De kosten die je initieel bespaart komen dus terug in de vorm van extra inrichtwerk dat je hebt met het systeem.

Succes met de afweging.

Groeten,
Jeroen
Schoolwebsite
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 maart 2010, 21:48
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: Softwareontwikkeling

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Robje op 19 okt 2010, 18:47

Nou, inmiddels een paar maanden verder, maar eindelijk is het zover! Uiteindelijk hebben we gekozen voor de schoolwebsite van Heutink; gebruiksgemak is top en het contact gaat via een kort lijntje; een mailtje en er wordt meteen gereageerd!

De afgelopen maanden (half sept groen licht van de directie gekregen) wat aan de content gesleuteld (maar daar ben je nooit mee klaar..), onze wensen doorgegeven en sinds vandaag werkt alles! In de herfstvakantie lekker pagina's toevoegen, puntjes op de i zetten, maar oh, wat ben ik blij dat het nu lekker snel en simpel gaat!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Joke op 19 okt 2010, 20:58

Fijn voor je.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Sjaboepaan op 23 feb 2011, 21:19

Gratis! Kost niets! Open Source:
Sjaboepaan
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 23 feb 2011, 21:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Robje op 23 feb 2011, 22:39

Allemachtig wat ziet dat er armoedig uit, net zo dramatisch als site@school, maar dan ook nog eens zonder nederlandstalige tak.... maar ja, het is wel gratis (excl. de uren vertaling die er in gaan zitten, excl. de uren die je uit moet vogelen.. tijd is geld!)

Zal eens googelen op scholen die dit gebruiken, ik ben in ieder geval blij dat we -al betalen we er best wel wat voor- een systeem hebben dat ook door digibeten gebruikt kan worden, een nederlandstalige handleiding heeft en een helpdesk die per mail en telefoon te bereiken is, al is dat na het opstarten niet meer nodig geweest. De kosten van een betaald/duurder systeem verdienen zich terug in personeelskosten.
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Opzetten nieuwe schoolwebsite

Berichtdoor Sjaboepaan op 23 feb 2011, 22:59

Het alternatief is Joomla of Drupal. Enige kennis is wel nodig!
Sjaboepaan
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 23 feb 2011, 21:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Tips op het internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast