Foutmelding!

Hier is alles taboe behalve hetgeen dat met software, hardware en/of producties (of webdesign) te maken heeft

Moderators: timgearz, Geoffrey

Foutmelding!

Berichtdoor Juf__mama op 27 aug 2008, 10:49

Gisteren heb ik de Sims Double Deluxe gekocht. Nu heb ik al een paar keer problemen met mijn cd-rom speler. Hij leest de cd niet (ook anderen niet) en als hij ze eenmaal leest dan start hij het spel niet automatisch. Ik open dan de verkenner en klik de AUTORUN aan maar dan doet hij het nog niet. Hij geeft dan de foutmelding aan dat hij in Windows/system32 het volgende bestand mist: autorungui.dll Nu heb ik dit bestand gedownload en geplakt in system32. Dat is gelukt maar nu geeft hij aan dat hij dllMessageBox mist. Grrr! Mijn computer is net nieuw (januari) en waarschijnlijk heb ik dit bestand ooit eens per ongeluk verwijderd. Nu ligt er hier een heel duur spel op mij te wachten wat ik gewoon niet aan de praat krijg! Ik gebruik Vista, misschien dat het daaraan ligt?

Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen om de bestanden te herstellen en dat verrekte spel aan de praat te krijgen?

Ps. Mijn cd-rom speler leest de cd-roms ook niet. Hij geeft dan aan dat er een lege cd in zit die ik moet formateren. Na enige pogingen leest hij de cd wel maar hij blijft aangeven dat hij 'leeg' is :?
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: Foutmelding!

Berichtdoor Geoffrey op 27 aug 2008, 11:14

Ik vermoed dat je de software die bij je cd-rom speler zat niet hebt geïnstalleerd. Normaal gesproken zit er bij een cd-rom speler altijd een cd-rom met drivers en andere benodigde bestanden. Het feit dat je bepaalde "dll-bestanden" mist wijst heel erg in die richting.

Mijn tip is dan ook om eens te kijken bij de cd-roms die bij je computer zijn meegeleverd, of er een cd-rom bij zit met drivers voor je cd-rom speler. Installeer die dan eens. Dan gaat het vast beter.

Anders is wellicht toch je cd-rom speler beschadigd. In dat geval moet je even contact opnemen met de leverancier van je computer, want anders blijf je deze problemen houden met cd-roms.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: Foutmelding!

Berichtdoor Juf__mama op 27 aug 2008, 11:23

Bedankt voor reactie! Ooit heeft hij het wel gedaan, in het begin deed mijn cd-rom speler het zonder problemen. Het is een probleem van de laatste tijd...

Update: het probleem is opgelost. Ik heb een nieuw account op mijn laptop gemaakt en daar doet hij het wel op. Een beetje een omweg maar het is gelukt ;) niet echt handig maar ach, ik zoek het probleem nog wel een keer op!
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama


Keer terug naar Software / Hardware / Producties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron