Toetsen in ParnasSys invoeren

Hier is alles taboe behalve hetgeen dat met software, hardware en/of producties (of webdesign) te maken heeft

Moderators: timgearz, Geoffrey

Toetsen in ParnasSys invoeren

Berichtdoor Anita op 26 aug 2013, 01:41

Wij werken al een aantal jaar met ParnasSys intussen en gaan steeds meer onderdelen gebruiken. Dit jaar willen we ook alle methodegebondentoetsen digitaal invoeren in aanloop naar het nieuwe digitale rapport wat ontwikkeld gaat worden. Van veel methodes zijn er intussen al toetsdefinities te vinden, die kan ik dus overnemen (na kritisch kijken of er geen fouten in zitten...) Er zijn echter ook methodes / vakken waarvoor dit nog niet te vinden is, daarvoor moet ik het dus zelf allemaal opzetten in ParnasSys. Dit kan ik op twee manieren doen: Voor deze vakken een standaardtoets neerzetten met de gewenste normering. Deze manier is natuurlijk voor mij het makkelijkst en snelst. De andere manier zou zijn om zoals ik nu ook bij de geïmporteerde definities heb iedere toets er apart in te zetten.

Ik ben benieuwd hoe dit bij andere gebruikers geregeld is en dan vooral wat de nadelen zijn als ik het op de makkelijke manier doe.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Toetsen in ParnasSys invoeren

Berichtdoor Anne op 27 aug 2013, 07:36

Wij doen dit al een aantal jaar (methodetoetsen in Parnassys), wij werken dan ook al met een digitaal rapport. De meeste toetsen staan er inderdaad al in en volgens mij zijn daar de meeste foutjes ook al uit. In het begin kwamen we nog wel 's wat tegen, maar nu eigenlijk niet meer.
Nieuwe toetsen weet ik eigenlijk niet, ik weet dat een paar jaar terug we de gegevens mochten aanleveren van de toets en dan werd het erin gezet. Vorig jaar echter gestart met een nieuwe taalmethode en die konden we dan weer niet in Parnassys registreren de eerste maanden, moest eerst weer ouderwets op papier. Om ze toch op het rapport te krijgen was er dan alleen ergens een mogelijkheid om een gemiddelde in te voeren volgens mij. Daarna ben ik met zwangerschapsverlof gegaan en eigenlijk geen idee hoe het er nu mee staat....

Ik zou alleen geloof ik kiezen voor toch het meerwerk, mijn ervaring met methodetoetsen is dat die toch niet altijd hetzelfde zijn (niet altijd evenveel vragen, niet altijd dezelfde normering) en dan moet je er al verschillende standaardtoetsen in zetten. In dat geval kan je er wellicht net zo goed de goede toets in zetten....hoewel dat wel verschrikkelijk veel werk is. Hmm...lastig. Welke methodes gaat het om?
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Toetsen in ParnasSys invoeren

Berichtdoor Anita op 27 aug 2013, 15:42

Veel werk valt op zich nog wel mee als iedere leerkracht het zelf zou doen. Dat is natuurlijk ook nog een tussenoplossing... Ik ben vaak geneigd om het voor iedereen te doen maar één van mijn doelen voor dit jaar is om dat af te leren. Ik denk nu dat ik maar daarvoor ga. Ik maak een standaardinvultoets en doe het voor mijn eigen groepen uitgebreid. Iedereen die dat ook wil mag het zelf doen :lol:
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Toetsen in ParnasSys invoeren

Berichtdoor Anne op 28 aug 2013, 20:53

Dat lijkt me een mooie optie! En je kan het natuurlijk ook spreiden over het jaar....je hoeft nu de toetsen eind van het jaar nog niet af te hebben :).
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Toetsen in ParnasSys invoeren

Berichtdoor Anita op 28 aug 2013, 23:05

uhm...ZIJ hoeven het nog niet nu af te hebben. (jaja, ik begin het te leren!)
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Software / Hardware / Producties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast