Werkt Beeldbank bij jullie altijd?

Emailprojecten, educatieve software en andere ICT(-E) toepassingen in jouw klas.

Moderators: timgearz, Geoffrey

Werkt Beeldbank bij jullie altijd?

Berichtdoor Anita op 11 sep 2007, 17:23

Op Schooltv Beeldbank kun je vaak ontzettend leuke filmpjes vinden. Zo had ik vandaag een paar filmpjes over hoe kuikens uit het ei komen gevonden bij de les natuuronderwijs. Het was echter weer eens zover: Beeldbank deed het om 12.30 nog prima en om 15.30 ook. Toen ik echter onder de schooltijd met de kinderen op 8 computers wilde kijken deed hij het niet. Dit heb ik op mijn vorige school ook regelmatig gehad, maar dan deed hij het over het algemeen op ongeveer de helft van de computers wel. De ICT-er daar gaf toen aan dat het iets met het netwerk te maken had.
Nu was het dus zo dat hij het op geen een computer deed, ook niet op die waar hij het eerder en later wel deed.

Hebben jullie dat probleem ook en hoe kun je dat oplossen? (Ik heb zelf al geprobeerd of het lukte met alleen maar die ene computer onder schooltijd, maar ook dat deed hij niet... :? )
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Werkt Beeldbank bij jullie altijd?

Berichtdoor Joke op 12 sep 2007, 15:45

Misschien was deze keer de site overbelast of anders het Netwerk. :( Het was tenslotte onder schooltijd en dan nog 's middags ook.
Je zou het eens 's morgens kunnen proberen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Werkt Beeldbank bij jullie altijd?

Berichtdoor Boompje op 12 sep 2007, 16:07

zelf heb ik nooit problemen met beeldbank gehad, maar meestal kijk ik wel via klassetv, misschien dat dat nog uitmaakt?
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer


Keer terug naar ICT(-E) in de klas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron