Geen internet iin mijn klas volgend jaar!

Emailprojecten, educatieve software en andere ICT(-E) toepassingen in jouw klas.

Moderators: timgearz, Geoffrey

Geen internet iin mijn klas volgend jaar!

Berichtdoor marcha op 18 jun 2008, 19:53

Ik krijg net te horen dat ik volgend schooljaar geen internet verbinding heb!
In groep 8!

Ik vind het een groot gemis, en vraag me nu al af, hoe ik bepaalde dingen moet doen! Want die deed ik namelijk al via het web! Jammer jammer!
Wat vinden jullie? Kan ik het 'eisen' om internet in de klas te hebben?
marcha
PABOforum Peuter
 
Berichten: 90
Geregistreerd op: 04 sep 2005, 20:25

Re: Geen internet iin mijn klas volgend jaar!

Berichtdoor Geoffrey op 18 jun 2008, 21:15

Wat is eigenlijk de reden van geen internet? Is jouw klaslokaal niet in het schoolnetwerk opgenomen? Zijn er technische problemen? Of gaat het om beleid? Want normaal gesproken zou je met een beetje creatief denkwerk (draadloze netwerkverbinding etc.) een heel eind moeten komen.

Als in jouw klaslokaal geen internet mogelijk is, zou ik proberen te regelen dat je op bepaalde tijden andere computers kunt gebruiken. Als bijvoorbeeld de onderbouw op een vrijdagmiddag vrij is (dat is vaak zo op scholen), zou je kunnen vragen of je jouw kinderen daar mag laten werken. Dan kun je toch nog het omgaan met internet trainen. Ik vind namelijk wel dat kinderen die op de drempel van de middelbare school staan, en die in de brugklas thuis heel veel zelf moeten gaan doen, toch wel de nodige vaardigheden op internetgebied moeten hebben.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: Geen internet iin mijn klas volgend jaar!

Berichtdoor brigitte op 19 jun 2008, 07:39

Ik vind in groep 8 een internetverbinding wel belangrijk. Is er wel een andere goede mogelijkheid om internet te gebruiken? Wij hebben bijvoorbeeld ook computers in de aula waar kinderen zelfstandig gebruik van mogen maken.
Verder kan er inderdaad misschien een creatieve oplossing komen. Wij hebben 1 klas in de school tegenover ons zitten en die heeft een draadloze internetverbinding via ons gebouw lopen.
Avatar gebruiker
brigitte
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 529
Geregistreerd op: 26 aug 2002, 21:46
Woonplaats: Vlaardingen


Keer terug naar ICT(-E) in de klas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast