door miek op 14 apr 2012, 14:29
ik heb er ervaring mee. Ik vind het een goede aanvulling op de methodesoftware omdat:
- veel aandacht voor automatiseren.
- programma past zich aan aan het kind.
- duidelijke spellen
- kinderen verdienen beloning, motiveert veel kinderen
- je kunt zien wat de kinderen doen en hoe ze het doen
nadelen:
- sommige kinderen raken niet gemotiveerd door de beloning en vinden de spellen saai (na een aantal keer, het is ook simpelweg sommen uitrekenen)
- als je een groep instelt past het spel zich daar niet automatisch op aan. Bij groep 3 komen de keersommen, delingen en breuken toch, prima voor de snelle leerlingen maar niet voor de zwakkere, dit kun je trouwens wel uitschakelen
- de kinderen kunnen halverwege de spellen stoppen. Jammer want kinderen die voor de makkelijkste weg kiezen oefenen zo soms niet wat je wil dat ze oefenen, je kunt dan wel weer instellen dat ze alleen die sommen mogen oefenen maar ook dat heeft natuurlijk nadelen. Je kunt dit natuurlijk ook bespreken met kinderen....
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)