Flipping the classroom

Emailprojecten, educatieve software en andere ICT(-E) toepassingen in jouw klas.

Moderators: timgearz, Geoffrey

Flipping the classroom

Berichtdoor Anita op 25 okt 2014, 10:59

Ik ben benieuwd wie van jullie dit doet en hoe je het doet.

Ik begin deze week met iets nieuws:
Omdat ik met een combinatiegroep werk met daarin veel niveauverschillen heb ik regelmatig het idee dat ik niet genoeg beschikbaar kan zijn om kinderen net even die extra / herhaalde uitleg te geven waardoor ze weer verder te kunnen. Korte uitlegfilmpjes zijn dan ideaal. Ik had deze al langer op mijn Yurlspagina staan, maar dat was toch nog 'te ver weg'. Nu ga ik QR-codes ophangen die ze kunnen scannen met de Ipad.

Zelf krijg ik het op dit moment niet voor elkaar om mooie filmpjes op te nemen, dus ik zoek naar bestaande filmpjes. Wat me in ieder geval al opvalt is dat er veel meer te vinden is voor rekenen dan voor taal. Waar halen jullie je filmpjes vandaan?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Flipping the classroom

Berichtdoor Joke op 26 okt 2014, 18:07

Ik heb er (helaas) geen ervaring mee, maar het is wel iets dat me totaal heeft verrast (en geboeid) toen ik er voor het eerst over las. Zo logisch eigenlijk, zeker met passend onderwijs.
Ik heb het echter altijd als een (zeer sterke) manier van doceren in het voortgezet onderwijs gezien.
Maar je hebt gelijk, op de basisschool is het natuurlijk ook mogelijk, er zitten - vooral bij een combinatieklas - veel mogelijkheden in, al zie ik het niet direct als 'leren thuis' en 'huiswerk maken op school', zoals het oorspronkelijk bedoeld was.
Ik vond dit, misschien staan er nog tips voor je in (of heb je het zelf al gevonden):
http://flppingspelling.weebly.com/

Ik zal iig mijn ogen voor je open houden en alles doorgeven wat ik aan filmpjes tegenkom. Succes.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Flipping the classroom

Berichtdoor miek op 26 okt 2014, 22:04

soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Flipping the classroom

Berichtdoor LesKompas op 19 nov 2015, 14:09

LesKompas maakt "Flipping the classroom" Kompas Clips. Kijk op www.kompasclips.nl. Als student mag je altijd GRATIS gebruik maken van LesKompas, voor je eigen stagegroep. Voer je gegevens in op www.gratisleskompas.nl. Vergeet niet je studenten e-mail adres te gebruiken!
LesKompas
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 02 okt 2009, 14:24
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar ICT(-E) in de klas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron