...

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

...

Berichtdoor Mariskabea op 07 jul 2010, 20:35

...
Laatst bijgewerkt door Mariskabea op 26 jul 2010, 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Mariskabea
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 jul 2010, 20:21
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: Even voorstellen Juf Mariska/Gezocht lesrooster groep 5/6

Berichtdoor Sylvia op 07 jul 2010, 20:54

Dat beide groepen tegelijk aan het rekenen zijn is helemaal niet zo onhandig. De meeste methodes zijn zo opgebouwd dat leerkrachtgebonden lessen en zelfstandig werklessen elkaar afwisselen. Ook met taal heb je dit. Zo kun je dus de ene groep aan het zelfstandig werk zetten terwijl je aan de andere groep een leerkrachtgebonden les geeft. De andere groep altijd maar laten tekenen is verspillen van onderwijstijd. Dit kun je best een keer doen maar toch niet elke keer als de andere groep rekent?

Ik heb geen combigroep meer, dus ook geen rooster. Maar ik begon altijd met een kwartier stillezen. De ene groep leest nog even door tot de andere groep aan het zelfstandig rekenwerk is, dan ging ik terug naar de eerste groep om die een leerkrachtgebonden les te geven. Zorg dat je altijd werk heb liggen wat ze kunnen doen als ze klaar zijn.
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar


Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron