Welke Pabo moet ik kiezen?

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Welke Pabo moet ik kiezen?

Berichtdoor sannevt op 30 apr 2011, 10:05

Hallo,

Ik ga volgend schooljaar PABO studeren maar nu twijfel ik welke ik ga kiezen.

De scholen waar ik tussen twijfel zijn:
- Hogeschool utrecht
- Windesheim Zwolle
- Katholieke PABO Zwolle

Wat zijn jullie ervaringen met deze scholen, welke raden jullie aan??

Groetjes!
sannevt
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 30 apr 2011, 09:59
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Welke Pabo moet ik kiezen?

Berichtdoor JufP op 30 apr 2011, 18:24

Hoi Sanne,

Zelf ben ik naar de open dag van Windesheim Zwolle geweest en heb een meeloopdag gedaan bij de Katholieke Pabo.
Bij de open dag van Windesheim was ik snel weer weg. Het sprak mij persoonlijk niet aan. Een groot gebouw, slechte voorbereiding van de open dag bij de opleiding van de Pabo, nee het sprak mij niet aan. Ook op de Katholieke Pabo voelde ik mij niet op mijn gemak, presteren, hoe goed waren zij wel niet, nee dat paste niet bij mij. Ook ben ik bij de open dag van Pabo Almere geweest, daar voelde ik mij op mn gemak, kleine school, open dag goed voorbereid en leuke gesprekken met de leerkrachten en studenten. Inmiddels loop ik daar al 3 jaar rond en heb ik het erg naar mijn zin.
Andersom hebben studenten dit bij Pabo Almere en kiezen voor bijv. de Katholieke Pabo, ik zou zeggen ga naar de Pabo's, een open dag, een meeloop dag en kijk zelf waar je je het meest op je gemak voelt.

Succes!
Avatar gebruiker
JufP
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 357
Geregistreerd op: 15 maart 2009, 21:10
Groep: 3
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: Groeps- en invalleerkracht

Re: Welke Pabo moet ik kiezen?

Berichtdoor Mniekske op 08 mei 2011, 13:21

Ga vooral zelf goed naar de open dagen kijken. Ik ben zelf ook bij verschillende pabo`s wezen kijken toen ik moest kiezen, bij sommige zelfs 2 keer, en heb open dagen bezocht. Dan voel je vanzelf wel bij welke school het wel of juist niet voor je is. Succes met je keuze.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron