Even voorstellen en een vraagje

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Even voorstellen en een vraagje

Berichtdoor m1309 op 18 jun 2012, 13:38

Hoi, mijn naam is Aaron. Ik ben 21 en wil graag in het schooljaar 2012-2013 gaan beginnen aan de Pabo (Fontys).
Nou heb ik me nog niet aangemeld omdat ik toch een beetje met een vraag zit.
Ik wil graag les gaan geven in de bovenbouw, maar ik zit een beetje met de lichamelijke opvoeding.
Ik ben motorisch niet zo sterk en ben nooit goed erin geweest, is het dan wel mogelijk voor mij om de pabo te gaan doen of moet dat niet zoveel uitmaken?
Je moet het de kinderen toch zelf aanleren, en ik ben daar absoluut niet sterk in.
Graag jullie meningen.
m1309
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 18 jun 2012, 13:33
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Even voorstellen en een vraagje

Berichtdoor JufH op 18 jun 2012, 15:34

Je moet apart een diploma halen om gym te mogen geven. Op de Pabo zelf krijg je dit niet meer. Je kunt ervoor kiezen om het niet te halen natuurlijk. Dan zal het bij sollicitaties wel een rol spelen. Als een school geen vakleerkracht heeft en de keuze is tussen jou en iemand mét gymbevoegdheid...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Even voorstellen en een vraagje

Berichtdoor super_juf op 26 jun 2012, 18:13

Ga lekker de pabo doen zou ik zeggen! 8)

Ik zat met hetzelfde probleem. Op de pabo krijg je alleen een module kleutergym. Hiervoor moest ik een paar opdrachtjes op mijn stage doen. Verder niet.

Nu ben ik aangenomen op een praktijkschool en hier hebben ze een vakleerkracht gym. Logisch ook omdat dit onder voortgezet onderwijs valt =)
Of je je nu al druk moet gaan maken dat het mee gaat spelen tijdens je sollicitaties...zou ik niet doen hoor. Eerst maar eens aan de studie gaan beginnen :D
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Even voorstellen en een vraagje

Berichtdoor Erick op 26 jun 2012, 21:04

Hoi Aaron!

Inschrijven! Je hoeft tijdens je studie alleen het blok bewegingsonderwijs voor de kleuters te volgen. Ik heb zelf de verkorte deeltijdopleiding Van Fontys in Sittard gevolgd en heb hiervoor enkele gymlessen (twee stuks) moeten geven in de kleuterklas. Ik heb een les pietengym (hoe origineel, maar goed) en een les met het thema circus gegeven waarbij ik tijdens de les vooral bezig ben geweest met een stukje organiseren en letten op veiligheid, maar ook het begeleiden en motiveren en stimuleren van de kinderen. Ik heb, wanneer ik dingen voor wilde laten doen, dit door kleuters zelf laten doen en ze hierin begeleid.

Hopelijk kun je met mijn reactie iets. Laat je keuze voor de PABO niet afhangen van de gym!

:) Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Even voorstellen en een vraagje

Berichtdoor Sterre op 27 jun 2012, 15:30

En zelfs al zou je later toch besluiten je gymbevoegdheid te halen, dat valt allemaal ook wel mee. Het gaat er vooral om dat je het de kinderen aan kunt leren. Ik doe ook niet alles voor tijdens de gymles ;)
Sterre
PABOforum Peuter
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2011, 16:06
Groep: 3
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast