Algemene informatie Pabo verkort

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Algemene informatie Pabo verkort

Berichtdoor jeffrey op 25 jan 2014, 09:35

Geachte forumlezers en mede studenten,

Ik heb een paar jaar geleden de pabo deeltijd gevold. Echter door gezondsheidredenen was ik genoodzaakt te stoppen. Nu ben ik in de mogelijkheidgesteld om de Pabo verkort te volgen.
Echter is mijn vraag in hoeverre is dit zwaarder dan de 4 jarige opleiding. Ja tuurlijk snap ik dat het veel tijd zal kosten, maar ter indicatie. En wat is het vakkenpakket dat ik zal moeten gaan volgen voor deze opleiding. Ik heb mijn opleiding gevolgd aan het Saxion t Deventer, ben wel beniwuwd wat het vakkenpakket nu is? heeft iemand misschien alvast een lijst voor het vakkenpakket? en hoeveel studiepunten moet je behalen voor de verkorte opleiding van 2 jaar? Ik moest voor de 4 jarige opleiding 240 punten behalen.
En de laatste vraag is wat de eindopdrachten inhoudt? is het nog steeds allemaal erg erg veel theorie? of is dat inmiddels wel verminderd?

Met vriendelijke groet
Een (waarschijnlijk) beginnende student Verkorte opleiding PABO
Jeffrey
jeffrey
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 25 jan 2014, 09:26
Groep: 8
PABO jaar: 2

Re: Algemene informatie Pabo verkort

Berichtdoor ik-je op 25 jan 2014, 14:58

Ik zou allereerst zelf navragen aan de pabo waar je het verkort wil gaan doen.
Inmiddels ben ik 5 jaar afgestudeerd, maar er is alweer zoveel verandert. Je kunt waarschijnlijk vrijstelling krijgen (als het niet verjaard is)

Over het algemeen:
- er is meer aandacht voor het niveau van alle vakken: je moet een toetsen maken waarbij je een bepaalde score moet halen om op de pabo te mogen blijven (rekenen, taal, wereldorientatie, geschiedenis, ak etc.)
- 1ste jaar is veel praktischer, daarna ga je de diepte in dus veel theorie. Juist die heb je nodig! Om die theorie in de praktijk te gebruiken moet je veel maakwerk maken.
- er is meer aandacht gekomen voor onderzoek; je moet volgens de stappen van onderzoeken iets onderzoeken. Dit is meestal je 'eindopdracht' al moet je natuurlijk ook in de praktijk kunnen waarmaken dat je leerkracht bent
- pedagogiek, onderwijskunde, niveau van je eigen kennis is overal hetzelfde. Je hebt niet een bepaald vakkenpakket. Een deel kun je zelfs zelf bepalen door je keuze voor een minor.
- kijk even na: bij een deeltijdopleiding moet je meestal een vaste aantal dagen in de week voor de klas staan.

Misschien dat er mensen meer van weten, maar deze info kan ik je alvast geven.
Succes met je keuze!
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten