Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Juf Kimberly op 19 mei 2009, 20:59

Ik vond groep 1/2 nooit leuk, omdat ik vond dat ze alleen speelden, nu afgelopen half jaar daar stage gelopen en ik vond het echt geweldig :)
Super leuke groep ook, dus dat zal ook wel meespelen.
Ikz ie me niet echt als een bovenbouwjuf, ik heb niet het idee dat ik de leerlingen in de hand krijg... dus daar voel ik ook niets voor (ben daar ook gewoon onzekerder dan een lagere klas).
middenbouw vind ik ook prima..

Dus mijn voorkeur gaat uit naar onderbouw/middenbouw (liefst nog groep 3)
[i]Life isn't always easy.. You get what you get :)..
Juf Kimberly
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 586
Geregistreerd op: 09 jun 2008, 18:20
Groep: 6
Schooltype: Speciaal Basisonderwijs
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Ma.n0n op 12 dec 2009, 19:35

Hallo allemaal,

Ik volg nu het 2e jaar van de opleiding Onderwijsassistente. Vorig jaar al een jaar kleuters gedaan op mn vorige opleiding Kinderopvang.
Altijd geroepen dat ik kleuters wilde, oudere kinderen waren niks voor mij. Nu loop ik stage in groep 5 en ik merk dat de middenbouw mij eigenlijk veel meer ligt dan de onderbouw. In de midden/bovenbouw heb je veel meer een band met de groep. Je hebt gesprekken en kunt dieper op onderwerpen en discussies ingaan. Mijn interesse voor groep 6,7,8 wordt ook groter doordat ik als Onderwijsassitente daar ook veel mee te maken heb. Kortom: Mijn voorkeruen zijn heel erg veranderd en vind heel de basisschool prachtig!
Kinderen worden geboren met vleugels en onderwijzers leren ze vliegen..
Ma.n0n
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 363
Geregistreerd op: 20 sep 2009, 15:29
Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2
Functie: Stagiaire

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Juffr.J op 06 feb 2010, 08:46

Ik heb altijd groep 3/4 geroepen. Ik heb pas 1 groep gehad waarin in stage liep, dus ik mag het eigenlijk nog niet zeggen. Maar ik vind de kleuters toch ook wel super tof! De opmerkingen die ze maken, de belevingswereld prikkelen, hun probleempjes en fantasie... ik vind het echt helemaal geweldig.
Samen met mijn mentor ben ik 1 middagje in groep 7 in wezen vallen, toen zei ik al tegen haar; ''die kleuteropleiding bestaat echt niet meer hé? ik moet echt ook de bovenbouw in!''

Maar na de carnaval ga ik naar groep 6, dus wie weet piep ik zometeen anders.. :)
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor JufH op 06 feb 2010, 17:48

Ik ging naar de PABO om kleuters les te geven. Daar ben ik gauw van terug gekomen... Niks voor mij! Heb jaren middenbouw, groep 4 gedaan en kwam op m'n huidige school en zei dat groep 6 écht de max was... Inmiddels wil ik groep 8 niet meer uit!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Juffr.J op 10 feb 2010, 20:38

Het overviel me eigenlijk hoe leuk ik het nu vind bij de kleuters. Ben er zo vol van op dit moment. Maar het kan ook heel goed zijn dat ik over een paar weken ineens groep 6 super vind. Ik heb pas 1 stage klas gedraaid!!!
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Tamaartje op 27 apr 2010, 17:52

Ik vind het een erg lastige keuze. Ik heb het naar m'n zin gehad in alle groepen waarin ik heb stage gelopen (7,3,1/2, en nu weer 7)... Maar ik hoor van veel mensen dat ze mij meer een bovenbouwjuf vinden, en ik heb het er ook net even meer naar mijn zin. Bovenbouw dus!
Met later hopelijk zo nu en dan een uitstapje naar de jonkies ;) .
Tamaartje
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 27 apr 2010, 17:14
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Juffrouw D op 15 jun 2013, 13:51

Ik ben nu pas eerstejaars pabo studente.
Ik heb een jaar in groep 4 stage gelopen en dat is me erg goed bevallen!
Ik heb uitstapjes gemaakt naar de kleuters, maar dat lijkt me toch niks. Ik vind het fijner om met methodes te werken, en goede band met de leerlingen op te bouwen en af en toe de discussie aan te gaan.
In de bovenbouw hebben de leerlingen een bredere kennisbasis waarop je kunt voortbouwen.
Dus toch voor de bovenbouw gekozen en kijken hoe dat volgend jaar gaat uitpakken!!
Juffrouw D
PABOforum Baby
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 04 apr 2013, 16:27
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 3
Functie: Stagiaire

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Jufske op 17 jun 2013, 16:01

Ik ga toch voor groep 3 tot en met 5/6!!!
Jufske
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 02 feb 2013, 20:42
Groep: 3
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor fruity op 17 jun 2013, 20:34

Ik ga voor groep 6 t/m 8
Schooljaar 2016-2017 start ik pas na de voorjaarsvakantie (verlof) als 'hip-hopper' in de school voor 2 dagen (begeleiding aan verschillende kinderen geven)
fruity
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 287
Geregistreerd op: 16 mei 2007, 11:33
Groep: 6
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht en LB leerkracht

Re: Voorkeur onderbouw/middenbouw/bovenbouw??

Berichtdoor Jorjor op 27 jul 2014, 22:54

Mijn voorkeur gaat naar het jongere kind maar dan eigenlijk de middenbouw. Combinatie groep 4/5 vind ik werkelijk fantastisch.
Jorjor
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 27 jul 2014, 22:50
Groep: 3

Vorige

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast