[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Paboforum-Hyves

Paboforum-Hyves

De nieuwe mode, relaties, wonen, uitgaan, ... Wat zijn jouw interesses?

Moderator: timgearz

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Joke op 15 dec 2007, 10:33

Dat laatste vind ik een goed idee: een Hyves voor de kinderen. Misschien start ik daar ook wel mee als er weer een uitnodiging van een kind komt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Geoffrey op 15 dec 2007, 11:39

Ik vind Hyves maar niks vanwege de 'opgedrongen' interactie. Ik heb het een tijdje uitgeprobeerd en ik kwam best wel veel bekenden tegen, maar het lijkt wel alsof iedereen van je verwacht dat je, omdát je op Hyves zit, ook met alle liefde honderden berichtjes en krabbeltjes en weet ik wat wilt beantwoorden. Zelfs van mensen die je normaal gesproken nóóit spreekt.

Ik gebruik dan ook e-mail als énige communicatiemiddel op internet (oké, buiten de pb'tjes op Paboforum om dan ;)). Geen Hyves, geen MySpace, vrijwel geen MSN (heb ik wel, maar heb ik nooit aan staan). Ik onderhoud heel goede contacten met een paar goede mailvrienden en dat zijn altijd uitgebreide en interessante mailwisselingen. Als ik Hyves zo zie, is dat toch vaak van een heel ander niveau ("hééé, hoe issie?") :roll:

Waar ik trouwens ook altijd voor zorg is dat ik op internet verschillende 'profielen' gebruik. Daar bedoel ik niet van die rare sites mee waar je een profiel mee kunt maken, maar daar bedoel ik mee welke kanten ik van mezelf laat zien. Vaak gebruik ik daar ook verschillende namen voor. Op forums voor het onderwijs gebruik ik bijvoorbeeld mijn voornaam, maar op forums voor webdesign juist weer mijn achternaam. En op sommige forums gebruik ik een nickname die helemaal niets weggeeft over mijn privéleven. Je zult ook merken dat ik op forums héél weinig over mezelf vertel: op Paboforum reageer vooral onderwijsinhoudelijk i.p.v. persoonlijk. Op forums voor webdesign praat ik alleen maar over websites en zeg ik niet dat ik in het onderwijs gewerkt heb. Zo hou ik al mijn internetactivitieten strikt gescheiden en zorg ik er ook voor dat mensen die mij bijvoorbeeld via een forum of website kennen, niet meteen álles van me weten :).
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Joke op 15 dec 2007, 12:03

Wij zijn in ieder geval blij met je hier op het forum. Wat je verder doet staat er inderdaad volkomen buiten. :D
Gelukkig is iedereen vrij zich bloot te geven voor zo ver hij dat zelf wil. Wel/geen foto vind ik al zo'n optie.
Ik vind het altijd leuk als ik weet met wie ik te maken heb, maar noodzakelijk is het natuurlijk niet.
Soms kan het zelfs vervelend zijn en nare gevolgen hebben, vooral als er problemen zijn.
Heel begrijpelijk dat sommige mensen een groot probleem in eerste instantie bijvoorbeeld onder een andere naam aan de orde stellen.

Ik doe verder weinig met Hyves. Ik kom er zelden op en kijk er eigenlijk alleen als anderen mij een berichtje sturen.
Zelf vind ik die korte contacten met een geïnteresseerd berichtje in mijn doen en laten altijd wel leuk.
Aan die kettingberichten doe ik al helemaal nooit mee. Ook niet per mail trouwens.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Swinta op 15 dec 2007, 15:10

Ha, leuk, een paboforum-hyves! Ik ben al iets langer lid van hyves, vanaf februari. ik had bij het viva-forum een clubje die ook in februari uitgerekend
was, samen hebben we nu een leuk clubje op hyves. Die is afgesloten, daar kan je dus alleen lid van worden als je wordt uitgenodigd.
Het is heel gemakkelijk om op die manier te praten met elkaar, foto's te plaatsen van je kids.
Daar kan niemand op komen zodat ze zien wat er gezegd wordt. dat kan dus ook met de paboforum-hyves, moet de moderater doen.

Ik ben nu dus ook lid geworden, onder mijn eigen naam, roos. heb een mooie 'foto' van een roos (hoe kan het ook anders) Ik vind het zelf erg
prettig om tot een zekere hoogte anoniem te zijn. Zo zijn mijn foto's op mijn hyve dan ook alleen te zien voor vrienden.
3 september begint school! Ik heb er zin in! :)
Swinta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 12 nov 2007, 15:59
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 1

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Juf Amy op 01 jan 2008, 22:13

Ik ben ook net lid geworden.
Als het goed is zijn mijn profiel, het merendeel van mijn foto´s en mijn krabbels alleen zichtbaar voor vrienden.
Verder heb ik wel mensen van de dansschool waar ik lesgeef op hyves. Maar dat vind ik toch anders. Kinderen van mijn stageklas zou ik niet accepteren. Ik geef mijn emailadres ook niet aan de kinderen.
Avatar gebruiker
Juf Amy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 308
Geregistreerd op: 27 sep 2007, 13:28
Woonplaats: Eindhoven
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht basisonderwijs

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Sowieso op 05 sep 2008, 10:22

Ik herken Geoffrey's verhaal. Ik was altijd anti-hyves, en ik werd niet goed van die mailtjes of ik ook hyves wou, maar uiteindelijk heb ik het toch maar eens geprobeerd en het is best grappig. Zo heeft het korfbalploegje dat ik training geef een eigen hyves, en spreek ik op die manier mensen van de pabo af en toe nog eens.
Ik bne wel wat 'vreemd' wat hyves betreft, omdat ik heel veel mensen niet accepteer als hyvesvriendjes. als ik mensen in het dagelijks leven niet spreek, hebben ze me volgens mij ook niks te zeggen op hyves, en voeg ik ze ook niet toe. Behalve dan mensen die ik 'uit het oog verloren ben'.

Tijdens mijn LIO wouden kinderen me ook steeds toevoegen op hyves (als ze eindelijk mijn achternaam goed gespeld hadden tenminste, ze zaten steeds op de verkeerde hyves :P), maar dat heb ik toen niet gedaan. Ze hoeven niet mijn hele privéleven te zien. Ik was wel lichtelijk in shock toen ik na een oudergesprek thuiskwam en zag dat die moeder wou toevoegen op hyves... Daar doe ik ook niet aan. Ik heb nu zoveel mogelijk afgeschermd, want kinderen kwamen zelfs al via mijn hyves op mijn weblog terecht.
Tijdens mijn afscheid van de LIO heb ik toegezegd dat ze mij in de vakantie best mochten toevoegen op hyves, omdat ik niet meer hun meester ben. In het begin krabbelde er nog wel eens een kind, maar nu hoor ik niks meer van ze. Binnenkort haal ik ze weer uit mijn vriendenlijst, want ik blijf er bij dat ik hyvsen met kinderen niet zo nodig vind. Ik zei tegen kinderen altijd: "Je kunt op school de hele dag al tegen me praten, dus dan hoeft dat 's avonds op hyves niet meer."

Alhoewel je trouwens niet altijd je privéleven 'geheim' kunt houden. Toen ik laatst in de bioscoop zat, zat ik voor de film begon uitgebreid enkele privédingetjes te bespreken, tot ik op een gegeven moment de giecheltjes achter mij herkende.... ;)

Ik ga eens even op de paboforum hyves kijken.
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Jufi op 12 dec 2008, 15:52

Tijdens mijn LIO wouden kinderen me ook steeds toevoegen op hyves (als ze eindelijk mijn achternaam goed gespeld hadden tenminste, ze zaten steeds op de verkeerde hyves :P), maar dat heb ik toen niet gedaan. Ze hoeven niet mijn hele privéleven te zien.

......

Tijdens mijn afscheid van de LIO heb ik toegezegd dat ze mij in de vakantie best mochten toevoegen op hyves, omdat ik niet meer hun meester ben. In het begin krabbelde er nog wel eens een kind, maar nu hoor ik niks meer van ze. Binnenkort haal ik ze weer uit mijn vriendenlijst, want ik blijf er bij dat ik hyvsen met kinderen niet zo nodig vind. Ik zei tegen kinderen altijd: "Je kunt op school de hele dag al tegen me praten, dus dan hoeft dat 's avonds op hyves niet meer."

De kinderen uit mijn vorige stageklas (groep 7) wilden mij ook steeds toevoegen. Ik heb toen besloten om een speciale hyves aan te maken voor stage. Zo hebben ze toch de 'juf' op hyves, maar zien ze niet mijn hele privéleven. Ik zit inmiddels alweer een half jaar op een andere stageschool maar ze krabbelen mij nog steeds.

Juf van groep 0/1/2 en RT'er.
Daarnaast student master SEN
Avatar gebruiker
Jufi
PABOforum Peuter
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 08 okt 2007, 19:57
Groep: 1
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor wendy278 op 06 aug 2009, 10:37

ook ik ben een hyver dus lid geworden
wendy278
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 06 nov 2008, 22:56
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor MeesterD op 14 jul 2010, 12:00

Kan de hyves groep ook zo ingesteld worden dat mensen toestemming moeten vragen om lid te worden en niet zomaar alle leden kunnen zien?
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Yvonnetje op 14 jul 2010, 14:44

Ja, volgens mij is dat wel mogelijk ja.
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype: bilingual kindergarten
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Joke op 14 jul 2010, 15:45

Mensen moeten altijd toestemming vragen en door jou geaccepteerd worden. Volgens mij kun je het zelfs zo instellen dat niemand je berichten ziet, zelfs niet als ze lid zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Yvonnetje op 14 jul 2010, 15:52

@ Joke, deze vraag ging specifiek over de hyves van het forum.
Hier kan volgens mij iedereen zo lid van worden. Je kunt namelijk ook instellen dat de beheerder bepaalt of je lid mag worden of niet.
Je kunt alle leden zien wanneer het een publieke hyves is. Is het een besloten hyves, dan is het niet voor iedereen zichtbaar.
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype: bilingual kindergarten
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor timgearz op 14 jul 2010, 16:41

en ook dat is weer werkvoor de ubermod
13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype: Openbaar
Functie: Groepsleerkracht

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor MeesterD op 14 jul 2010, 16:48

Mensen moeten altijd toestemming vragen en door jou geaccepteerd worden. Volgens mij kun je het zelfs zo instellen dat niemand je berichten ziet, zelfs niet als ze lid zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik heb mijn hele profiel ook afgeschermd, aangezien vreemden niks op mijn profiel te zoeken hebben :) En dat wil ik graag zo houden
en ook dat is weer werkvoor de ubermod
Ik wil Anita best wel helpen met het beheer van de groep en misschien dat het wat actiever gaat woorden door de huidige digitale studenten :)
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Paboforum-Hyves

Berichtdoor Yvonnetje op 14 jul 2010, 17:09

Zou ze misschien wel leuk vinden, om ubermod te zijn, maar volgens mij is dat nog steeds Patrick ;)

Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype: bilingual kindergarten
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Chat, lounge & lifestyle

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron