[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Woninginrichting tips

Woninginrichting tips

De nieuwe mode, relaties, wonen, uitgaan, ... Wat zijn jouw interesses?

Moderator: timgearz

Woninginrichting tips

Berichtdoor Fransje op 27 dec 2008, 10:39

Hallo allemaal,

Ondertussen zit ik al weer bijna 6 jaar op mezelf en ik ben een beetje uitgekeken op mn interieur. Maar heb zelf echt geen idee wat er nu een beetje in of mooi is...
De meubels staan al anders (ik heb er nu het geld niet voor over om die te vervangen.....).
Maar welke kleur zal ik op de muren verven. Mn woonkamer is niet klein (maar ook niet super groot). Mn bank en stoel hebben een witte bekleding (kan ik wassen en evt. dus ook verven). Mn tafel is ook wit, maar mn andere meubels hebben een lichte houtkleur. Geen idee hoe ik die kleur kan noemen. Op zich allemaal geen probleem, daar past veel bij..... maar................... mn vloer is nogal donker. Het beste is de kleur te omschrijven als kersenhout. Dat staat nu heel mooi met die lichte meubels en lichte muren, maar ik ben die roomwitte muren echt zat. Verder moeten ze ook gewoon echt een verflaagje krijgen, maar welke kleur???? De lange muur (ong een metertje of 4...) laat ik denk ik deze kleur en dan met vlakken erop. Maar de muur bij de tv wil ik graag een nieuw kleurtje geven. Wie heeft er tips? Of leuke voorbeelden?
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor lucia op 27 dec 2008, 10:49

Ik zou iets doen met een mooie bordeaurood! Maar hoe precies..............?
Misschien is dit een tip om verder wat ideeen op te doen?
http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/huis/
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor moimoi op 27 dec 2008, 12:26

heb ooit een lime groene wand gezien, is gewaagd misschien maar ik vond t erg mooi en t past bij wit en ik denk ook bij je donkere vloer. Antraciet is ook mooi, maar of dat bij je vloer past??
Dus, ik zou voor lime groen gaan.
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Joke op 27 dec 2008, 13:10

Bordeaux is gewaagd en gauw te donker. Bij hout, wit en donker staan de kleuren van Couleur locale Kenia wel goed. Dit zijn allemaal afgeleide kleuren van beige , maar vaak met een iets rozige ondertoon, waardoor het inderdaad goed te combineren is met bordeaux en andere roodtinten. Misschien kun je met die tinten stoeien als je vlakken op de muur aan wilt brengen. Ik heb ook met die tinten gewerkt. Het fijne is dat ze verf én muurverf in dit spectrum hebben. Ik heb koloniale meubelen, dus donker (bijna zwart), die staan er ook erg mooi bij, evenals mijn donkere laminaatvloer. Ik heb nuances aangebracht met (donker) rood en mosgroen. Maar misschien vind je dit te 'klassiek'. Kijk zelf eens naar de kleurmogelijkheden:

Experimenteer hier:
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Anita op 27 dec 2008, 17:54

Ik heb een deel van mijn wanden creme en deel lime. Dit heb ik gecombineerd met licht hout en dan accenten in antraciet en lime. Op mijn log zijn wel foto's te vinden, bij aug 2006 ongeveer denk ik. Ik heb zelf een heel klein huisje en met deze kleuren is het echt heel ruimtelijk.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Juf Ellen85 op 28 dec 2008, 13:36

als ik het geod begrepen heb laat je de lange wand beige met gekleurde vlakken erop ?
Dan zou je de tv wand dezelfde kleur kunnen doen als achter de tv.

Op moviq.nl zeggen ze dat je het beste in een 'realtief kleine ruimte' een lange muur een andere kleur kunt geven en de rest van de muren een lichte tint, dit laat de ruimte groter lijken.

Wij zijn bezig om ons huisje in te richten en hebben nu voor een grijze wand gekozen (de langste) en de rest licht beige. Dit in combinatie met een licht eiken vloer, licht eiken meubels en een zwart met bruine bank en bruine stoelen rondom de tafel.
Verder worden de accesoires (rot woord) een vrolijke kleur, bijvoorbeeld blauw / groen o.i.d

Geen idee of je hier nog iets aan hebt.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Fulltime bovenbouw juf :D
- -
Juf Ellen85
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 662
Geregistreerd op: 25 sep 2007, 18:11
Groep: 7
Schooltype: Openbare Daltonschool
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Fransje op 29 dec 2008, 11:28

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga vandaag maar even naar de bouwmarkt om te kijken wat ze allemaal hebben. Op dit moment neig ik het meeste naar een knalblauwe muur. Dat staat mooi bij de vloer en meubels. Ik ga zo ook nog even kijken op de site van moviq, wie weet wat ze daar nog voor tips hebben. Nogmaals bedankt!
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor lejow op 29 dec 2008, 21:50

Oehh blauw.. das wel een koele kleur hoor!

Je zou bij de bouwmarkt ook grote houten vierkante of rechthoekige platen kunnen halen en die verven/behangen en aan de muur hangen die je zat bent. Zo heb je toch kleur en als je het zat bent, behang je ze over en ben je klaar :D
lejow
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 10 nov 2008, 17:20
Groep: 1
Schooltype: Openbaar basisonderwijs
PABO jaar: 0

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Fransje op 30 dec 2008, 09:50

Das ook een idee inderdaad. Toch ga ik eerst maar es kijken hoe het is als de muur helemaal geverfd is.

Gisteren heb ik alles van de muur gehaald en vandaag gaan we de gaten opvullen.... En dat zijn er nogal wat :).
Ook heb ik gisteren kleurstaaltjes gehaald. Ik heb nu 3 kleuren die mooi zijn: knalblauw, knaloranje en felgroen. Nu nog kiezen wat er op de muur komt!

Ik ga nu dus maar es beginnen :D!
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor lejow op 30 dec 2008, 16:18

Ik zou voor Oranje gaan! vet
Past bruin en beige mooi bij!
lejow
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 10 nov 2008, 17:20
Groep: 1
Schooltype: Openbaar basisonderwijs
PABO jaar: 0

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor jufHetty op 30 dec 2008, 16:33

Als ik je beschrijving zo voor me zie: hoe is het met je planten? Ik merk zelf dat een paar mooie planten zoveel doen voor je huis, en je hoeft niet te klussen. Je kunt enkele planten ophangen (een mooie hertshoorn heb ik ooit gehad), een grote tropische plant in een flinke kuip (ik heb nu een Bocarnia) maar ook in je vensterbank, op een tafeltje doet een plant het goed. En wat dacht je van een vaste plek waar je elke week een verse, kleurige bos bloemen neerzet?
Je kunt ook een grote schaal maken met verschillende plantjes, wat grint of stukjes hout er tussen en eventueel iets speels als een kaboutertje of fotootje.
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor Fransje op 30 dec 2008, 17:15

Ik heb nu 1 wat grotere plant in de woonkamer staan. Deze vind ik niet mooi meer, maar weggooien is zonde, omdat ie het nog zo goed doet (ondanks de weinige aandacht en zorg die hij krijgt...). Verder heb ik altijd wel een stukje op tafel staan. Nu een kerststukje, straks weer een mooi voorjaarsstuk. In de vensterbank staan 2 orchideeen (eentje heeft bloemen de andere niet meer). Al met al niet veel groen, maar wel voldoende al zeg ik het zelf. Ik kan niet tegen bloemen dus dat gaat helaas niet (stiekem zet ik wel eens een bosje neer, maar ik heb mezelf er altijd mee...).

Na lang wikken en wegen tussen oranje en blauw is de keuze dan toch eindelijk gevallen op ................. blauw! Ik kan dan rustig op zoek naar nieuwe gordijnen. Ik heb nu gordijnen met een tulp erin en een blauwe baan. 6 Jaar geleden moest ik deze hebben, vond ze helemaal super. Ze zijn nog steeds mooi hoor, maar ik ben er wel een beetje op uit gekeken. Ik wil nu graag iets van een rolgordijn of vouwgordijn. Die gordijnen passen echt niet bij een oranje muur en dat is de reden dat ik toch eerst voor blauw ga. De meeste accessoires zijn ook blauw, dus het scheelt veel geld. Maar zodra ik nieuwe gordijnen heb (en er nog geen samenwoonplannen of verhuisplannen zijn) en ik ben het blauw zat, dan zal er wel oranje op de muur komen :D.

Iedereen bedankt voor de adviezen! Het is toch fijn als er iemand met je meedenkt!
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: Woninginrichting tips

Berichtdoor jufHetty op 30 dec 2008, 17:54

Veel plezier met het inrichten Fransje!
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht


Keer terug naar Chat, lounge & lifestyle

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast