van Microsoft naar MacBook

De nieuwe mode, relaties, wonen, uitgaan, ... Wat zijn jouw interesses?

Moderator: timgearz

van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Juf__mama op 03 jan 2010, 12:38

Eindelijk is het dan zover, ik ben overgestapt op een MacBook en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe dingen en ben daarom ook weer op zoek naar tips/advies. Wie gebruikt hier nog meer een MacBook/iMac?
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Geoffrey op 04 jan 2010, 08:34

Ik heb sinds een half jaar een heuse iMac en ben toen inderdaad ook overgestapt van Windows Vista naar OS X Snow Leopard. En net als jij heb ik hier ook geen seconde spijt van gehad, ook al is het natuurlijk even wennen. Het loont in ieder geval de moeite om even rond te kijken bij de keyboard shortcuts die Apple heeft, want die kunnen het werken zoveel makkelijker maken: http://support.apple.com/kb/HT1343

Verder zijn er een heleboel handige, leuke en fijne programma's die het leven een stuk makkelijker maken. Als je behoefte hebt aan een paar tips hierover, kan ik je daar ook wel aan helpen.

Tot slot: mocht je op een gegeven moment toch Windows missen, dan kun je dit ook gewoon op je Mac installeren in de vorm van een virtuele PC... of gewoon als tweede opstartmogelijkheid. Google maar eens op het woord "Mac Boot Camp" of "Parallels Desktop".

Veel plezier met je Mac! :)
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Juf__mama op 04 jan 2010, 19:41

Leuk dat jij ook een iMac hebt! De mogelijkheid Parallels heb ik al geïnstalleerd op mijn MacBook ;) dit komt vooral doordat ik Word nog niet in de Mac vorm had maar ik merk toch wel dat het niet zo prettig werkt om in Word te werken vanuit Vista op een MacBook. Als ik dan wat van internet nodig heb dan werkt dat niet zo goed/snel.
Daarom wil ik toch graag overstappen op Office voor Mac. Eigenlijk wilde ik dit bij www.surfspot.nl aanvragen maar ik weet niet hoe ik daar kan inloggen. Ik werk op een basisschool maar hoe kom ik aan een inlognaam?
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Geoffrey op 04 jan 2010, 19:56

Ik gebruik zelf geen Office maar iWork. Die kan ook gewoon goed met Word-bestanden omgaan en ik vind het persoonlijk wat leuker werken (ook meer mogelijkheden en betere integratie met bijvoorbeeld iPhoto en andere zaken). Maar het is natuurlijk persoonlijk wat je het prettigst vindt. Van zowel Office als iWork kun je 30-dagen proefversies downloaden om het uit te testen.

In de categorie "schrijven in alle rust" kan ik je trouwens ook het gratis programma Ommwriter aanraden (http://www.ommwriter.com). Schrijven was nog nooit zo relaxed ;).

Hoe het trouwens bij Surfspot werkt, durf ik niet te zeggen.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Juf__mama op 04 jan 2010, 21:36

Nu ik je hier toch tref ;) misschien voel je het wel aankomen...heb ik eigenlijk een vraagje over een nieuw domein. Ik wil eigenlijk een nieuwe domein maar mijn hele handeltje verhuizen. Zelf kan ik dat niet. Kan ik een beroep op jou doen of zeg je van 'nee, liever niet'. (ken verder niemand die het kan vandaar dat ik weer bij jou uitkom ;)).
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Anita op 04 jan 2010, 22:31

Waarom wil je nou weer een nieuw domein? Wat is het nut van iedere keer weer verhuizen?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Joke op 04 jan 2010, 23:41

Net als ik aan je site gewend ben, sta jij weer ergens anders.
Van alle links naar jouw site klopt er nu niet een meer. :(
Laatst bijgewerkt door Joke op 05 jan 2010, 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: van Microsoft naar MacBook

Berichtdoor Geoffrey op 05 jan 2010, 10:28

Joke en Anita hebben inderdaad een punt. Als je echt over wilt stappen naar een nieuw domein, lijkt het me toch wel van belang om het oude domein niet meteen weg te gooien, maar door te laten verwijzen naar het nieuwe domein.

Ik wil je in principe hierbij wel helpen, maar op dit moment zit ik zelf in een wat hectische periode. Als het dus over een maandje mag... graag :).
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager


Keer terug naar Chat, lounge & lifestyle

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast