Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Laat je gedachten gaan over allerlei zaken in en om het leven. Van nuchtere tot aan wazige gedachten.

Moderator: timgearz

Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Berichtdoor marionmolhoek op 03 aug 2007, 16:15

Ik wil zelf geen voorbeelden noemen, want dan leg ik alle clichés al in jullie monden, maar toch ben ik waanzinnig nieuwsgierig naar jullie DRIJFVEER om in het onderwijs te gaan/werkzaam te zijn.
En als subvraagje; is deze drijfveer veranderd gedurende de pabo, alle stages en evt. je LIO / baan?
Ben benieuwd!
marionmolhoek
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 03 aug 2007, 15:38
Groep: 6
PABO jaar: 6

Re: Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Berichtdoor Vereltje op 04 aug 2007, 18:39

Als men mij vraagt waarom ik voor het onderwijs gekozen heb, dan is dat vooral omdat ik het super vind om deel uit te maken van de ontwikkeling van een kind en omdat ik het ontzettend fijn vind om kinderen dingen bij te brengen, dingen bij te leren!
Vereltje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 461
Geregistreerd op: 28 aug 2005, 10:08
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Berichtdoor juf suus op 04 aug 2007, 19:38

ik heb heel lang getwijfeld of de Pabo wel wat voor mij was. Ik werk al jaren met kinderen in de kinderopvang, maar om de stap te zetten naar het basisonderwijs vond ik toch wel moeilijk. Ik twijfelde vooral erg of ik de kinderen wel aankon en of ik de stof wel aankon.
Uiteindelijk heb ik me toch opgegeven voor de verkorte deeltijd Pabo, en dat is de beste beslissing die ik in jaren heb genomen.
Ik vind het heerlijk de kinderen van alles bij te brengen. Ik vind het een uitdaging om met kinderen aan de slag te gaan die moeite hebben met de leerstof, bovendien is een dag in het onderwijs elke dag anders. Ik haal echt energie uit het werken met kinderen. Ik kijk iedere week weer uit naar mijn stagedag. En volgende jaar LIO, ik heb er megaveel zin in.
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Berichtdoor marionmolhoek op 07 aug 2007, 19:29

Ik vind het vooral leuk om de kinderen persoonlijk te leren kennen en hen ook in groepsverband te zien interacteren. Ik wil kinderen graag leren hoe je met elkaar kunt omgaan en hoe je jezelf recht kunt doen. Iedereen mag er zijn en zál er ook zijn! Naast die drijfveer vind ik het ook een organisatorische uitdaging voor mezelf om ervoor te zorgen dat kinderen op elk niveau kunnen deelnemen en er tegelijkertijd een verbondenheid heerst.
marionmolhoek
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 03 aug 2007, 15:38
Groep: 6
PABO jaar: 6

Re: Waarom ben je leerkracht geworden en/of waarom ben je leerkr

Berichtdoor Rianne70 op 07 nov 2007, 18:28

Je kunt iets wezenlijks betekenen voor kinderen en hun ouders. Ik ben ooit gestopt met de Sociale Academie omdat ik vond dat er teveel gezwetst werd, en te weinig werd gedáán. Nu moeten we trouwens in het onderwijs ook waken voor te veel gewauwel, maar ik voel me als een vis in het water. Ik ben trouwens ook nog erfelijk 'belast' met het onderwijsgen. 8)
Ga je mee lachen?
Avatar gebruiker
Rianne70
PABOforum Peuter
 
Berichten: 112
Geregistreerd op: 13 jul 2007, 14:59
Groep: 12
Schooltype: PC


Keer terug naar Filosofische en psychologische gedachten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron