[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - kan nooit werken voor een schoolbestuur

kan nooit werken voor een schoolbestuur

Geef jouw mening op diverse stellingen.

kan nooit werken voor een schoolbestuur

Berichtdoor mariopario op 04 okt 2005, 22:37

Hoi.

Ik ben afgestudeerd als leerkracht. Ik ben 41 jaar en heb sinds vorig schooljaar mijn papieren. Het probleem is nu dat ik me bij bijna geen één schoolbestuur kan aanmelden omdat ik mezelf eerst moet aanmelden in de vervangerspool. Pas als ik daar diverse maanden vervangen heb dan kan ik aanspraak maken op een eventuele baan.
Het volgende probleem is dat ik er ook voor moet zorgen dat mijn vrouw en kinderen te eten krijgen en dat de hypotheek betaald wordt. Dus het is onmogelijk om maar een paar dagen per week te werken en dan weer thuis zitten.

wie kent dit probleem ook ? en wat zou ik eraan kunnen doen ?

met vriendelijke groet
Mario van Wetten
mariopario
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 16 sep 2002, 12:50

Berichtdoor marjan op 05 okt 2005, 08:28

Ja, heel vervelend, maar zo gaat het wel inderdaad. Maar weinigen kunnen direct na hun afstuderen een baan vinden en moeten beginen met invallen. Ik heb in 2004 mijn Pabo-diploma behaald en heb nog niets vasts. En van alle afgestudeerden van 2004 hebben heel veel mensen nu een totaal andere baan, een ander groot gedeelte heeft een invalbaan (langdurig of elke ochtend gebeld worden) en misschien heeft een enkeling wat meer zekerheid. Zo zul jij ook moeten starten, vrees ik. Ik denk niet dat ze er rekening mee gaan houden dat je een vrouw, kind en huis moet onderhouden... :?

Heb je al eens over het voortgezet onderwijs nagedacht? Daar heb je meer kans. Omdat ik geen werk kon vinden in het basisonderwijs, heb ik sollicitatiebrieven gestuiurd naar school voor voortgezet onderwijs. En als snel werd ik uitgenodigd voor gesprekken. Ik werk nu 9 uurtjes als invaldocent Engels. 't Is niet veel en ik heb geen zekerheid, maar ik heb het idee dat je hier wel eerder aan de slag komt dan in het basisonderwijs.

Succes ermee!
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor April op 05 okt 2005, 17:06

hoi!

ook ik heb vorig jaar het hele jaar ingevallen... het is niet anders op het moment.
dit jaar heb ik voor drie dagen een groep 3 tot januari, hopelijk mag ik daarna ook blijven, maar dat wordt nog besproken.

ik snap dat je liever niet gaat invallen dat had ik vorig jaar ook heel sterk. dit jaar heb ik groep 3 en daar heb ik ook alle verantwoordelijkheden voor ik moet naar de vergaderingen, studiemiddagen, oudergesprekken, alles!

als ik nu terug kijk naar vorig jaar dan had ik vorig jaar veeeeeel meer rust. je wordt gebeld (soms ruim van te voren, soms om 8 uur 's ochtends), je komt een klas binnen, leest je spullen door en geeft de lessen. moeilijke dingen schuif je door, vergaderingen hoef je niet bij te gaan zitten, studiemiddagen ook niet, als je klaar bent kijk je na, maak je de klas oke, schrijft een briefje en je gaat.
meestal had ik vier van de vijf werkdagen in een week gevuld!! zorg dat veel scholen je kennen en kies niet te snel voor de grote stad, maar kijk ook vooral naar de dorpjes (in de grote stad was ik nummer 82 op de lijst, in het dorpje nummer 6) bij 1 van de scholen in het dorpje heb ik nu meer zekerheid, maar ik heb vorige jaar ook voor langere tijd op andere scholen 1, 2 of 3 dagen gewerkt.

het grote voordeel is dat je een man bent, die hebben echt de voorkeur op heeeel veeeel scholen.
ook ik merk dat ik nu al weer veel gebeld wordt door scholen, de herfst en wintermaanden zorgen voor ziek-, zwak- en misselijkheid en dus de kans voor ons om in te vallen. (ook wens ik altijd heel veel mensen een zwangerschap toe ;) )

zorg er echt voor dat heel veel scholen je kennen en je zult merken dat als het balletje gaat rollen en je doet je werk goed dat je dan meer en meer gevraagd wordt en dat je daardoor ook heel snel aan je uren zit dat scholen verplicht zijn om jou een vacature die vrij komt aan te bieden.

ik wens je veel succes! bovenstaande verhaal is waarschijnlijk niet echt wat je wilt horen (ik wilde het ook niet geloven vorig jaar) maar dit is het... PAK WAT JE PAKKEN KAN!!!!

oh enne, als invaller krijg je meer betaald dan als vaste werknemer! inval loon zit per dag rond de 85 euro en vast rond de 65 euro, dit komt door vakantiepremies die meteen betaald worden, 13de maand stukjes en nog wat andere premies!
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Berichtdoor juf an1ta op 05 okt 2005, 18:38

Nog niet wanhopen hoor. Het is bijna herfstvakantie en het is algemeen bekend dat na de herfstvakantie de gaten gaan vallen in de formaties.

Ik ben in juli 2004 afgestudeerd en heb me direct bij diverse stichtingen op de invallijst laten zetten. Tot de herfstvakantie ben ik niet 1 keer gebeld, toen kon ik via via een invalbaan krijgen tot einde schooljaar en daar ben ik na de herfstvakantie in begonnen. Vanaf dat moment begonnen ineens ook allemaal scholen van de diverse stichtingen te bellen voor invalwerk :-)

En omdat ik door die invalbaan (2 vaste dagen per week) tot einde schooljaar zoveel had opgebouwd, had de stichting een benoemingsverplichting aan mij en ben ik met ingang van dit jaar bezig met een reguliere baan voor 3 dagen per week met uitzicht op vast dienstverband...

Ik begrijp dat het er nu moeilijk uitziet, maar maak je kenbaar bij de scholen en stichtingen in de buurt en dan word je vast snel gebeld voor invalwerk. In de tussentijd kun je misschien aan de slag in een tijdelijke baan, bijv. als postbezorger ofzo...
Een hele leuke groep 1/2 van een Montessorischool.
juf an1ta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 11 sep 2004, 18:37
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Groep: 1
Schooltype: Montessori
PABO jaar: 0

Berichtdoor Anita op 06 okt 2005, 11:41

Wat handig zou werken, is als die tijdelijk baan buiten de invaluren zou vallen. Toen ik net mijn diploma had werkte ik erbij in de horeca. Ik had werk en geld, maar was overdag vrij om eventueel in te vallen. Na een tijdje op deze manier weken van vaak 70 uur te hebben gemaakt ben ik gestopt in de horeca en had ik vast invalwerk!
(Hier moet je natuurlijk wel het type voor zijn, niet iedereen zal dit een ideale oplossing vinden...)
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron