door Juf_Danielle op 05 maart 2006, 20:58
Ik heb ook 'niet mee eens' gestemd. Om dezelfde reden als Anita. Ik heb in mijn stage klas een leerling met ernstige dyslexie (kan niet lezen en schrijven, in groep 4), hij heeft ook nog een lichamelijke handicap. We hebben nog een jongen met een stoornis. Hij doet met geen enkel vak mee maar krijgt steeds andere lessen, andere stof, andere begeleiding.
Deze beide leerlingen gaan volgend jaar naar speciaal onderwijs.
Verder hebben we nog een leerling die in groep 3 is blijven zitten en nu in begin groep 4 alweer problemen had, ook voor haar een apart programma.
En zo kan ik nog een paar leerlingen opnoemen, en je wilt voor elke leerling het beste, maar als ik alleen al kijk naar deze 3 leelringen hierboven, alle tijd en energie die we daar instoppen, het gaat ten koste van de andere leerlingen.
Nou zijn wij met zijn 2en en we hebben een klassenassistent die voor 2 van deze leerlingen zorgt en veel werk uit handen neemt, dus dat scheelt.
Je kunt best een leerling met een handicap in de klas hebben, het zal voor sommige leerlingen ook best goed zijn om in het reguliere onderwijs te blijven, maar in 1 klas moeten er niet teveel zitten want dan kom je handen te kort.