Tom, er is geen ophef. Dit is een stelling en er wordt om meningen gevraagd
Dat weet ik ook wel.
Met "ophef" bedoel ik dan ook niet onze discussie hier, maar meer in het algemeen. Ik bedoel, ik las zojuist een artikel over een docent in Amerika die stomdronken voor de klas een 13-jarige leerlinge had aangerand (was overigens niet de eerste keer dat dat gebeurde). En dan zitten de onderwijsbobo's hier wat te stoeien met een chat-programmataje.
Die mening geven wij dan ook. Ik heb al gezegd in mijn vorige bericht dat ik jullie begrijp maar dat ik het zelf niet zou doen. Dat is ook een mening! Net als die van jou.
Tuurlijk, daar is het een discussie voor.
Ik respecteer jullie meningen hoor.
Daarnaast ben ik gewoon benieuwd wat jullie redenen zijn om wel of niet met leerlingen te msnen. Dat maakt een dicussie zo interessant, ideeen en meningen uitwisselen.
Uiteraard! Ik heb eerder in dit topic wat redenen gegeven, hoop dat het wat duidelijker voor je geworden is.
Zolang iedereen er op de juiste manier mee omgaat niemand. Ik ben (zoals je nu vast wel weet..) tegen het msn contact met leerlingen, jij bent voor. Waar ik het over heb tijdens de inloop? Van alles, hou van persoonlijkheid en contact. Maar - ik weet zeker dat we allebei dezelfde dingen willen en het beste met de kinderen voor hebben! Op onze eigen manieren. Toch??
Helemaal mee eens. Alleen heb ik niet de mogelijkheid die jij wél hebt, namelijk tijdens je inloop meer contact met de leerlingen te hebben. Als je als mentor je klas 3 uurtjes in de week hebt, waar bij je geacht wordt gewoon je vakles te draaien, kun je misschien begrijpen dat ik andere middelen zocht om toch het contact cq. persoonlijkheid te krijgen.
Zo, en nu is het tijd voor een kopje koffie met gebak.