Advocaatje still alive......
wat versta jij dan onder "meer ict op school"? De meeste programma's wijzen zichzelf, en de zaken die je benoemt
en elke leerkracht moet in staat zijn om enige computervaardigheden toe te passen. Op de PABO waar ik zat was het beslist niet voldoende als je alleen Word kon opstarten... ook het maken van presentaties in Powerpoint en Mediator, gebruik maken van het digitale informatie-aanbod en het inzetten van educatieve software
Dit zijn volgens mij leerkrachtvaardigheden.
ICT moet deel uitmaken van het lesprogramma
Hoe zij jij dit dan ingevuld?
Kijk, jij zit in de ICT, bent er dagelijks mee bezig en preekt dus voor eigen parochie.
Er zijn vast mensen in het onderwijs die vinden dat we spiritueler met kinderen om moeten gaan, en toevallig vind ik, vanuit mijn achtergrond, dat er veel meer met sport gedaan moet worden.
De belangrijkste vraag is;
Wat missen kinderen op het gebied van ICT als ze de basisschool verlaten?
Wat missen de leerkrachten in het lesaanbod?
Die vragen kun jij vast beantwoorden, want jij hebt wekelijks contact met vele coördinatoren, ben benieuwd!
Meteen een oproep aan alle mensen hier; wat missen jullie aan ICT op de basisschool?