Stelling rondom drama Weesp

Geef jouw mening op diverse stellingen.

Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor Juf Kimberly op 25 feb 2009, 13:46

Vind jij dat die kinderen, die het als een grap beschouwden, de cel in moesten?
[i]Life isn't always easy.. You get what you get :)..
Juf Kimberly
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 586
Geregistreerd op: 09 jun 2008, 18:20
Groep: 6
Schooltype: Speciaal Basisonderwijs
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor moimoi op 25 feb 2009, 14:00

ik vind jouw stelling geen stelling omdat je schrijft "die het als grap bedoelde".

Of ik vind dat die jongens straf verdienen? Ik denk dat ze nu voldoende geschrokken zijn, ze hebben vastgezeten en wat ik vooral belangrijk vind: ze hebben hun excuus aangeboden.

Mijn voorstel: laat ze een maandje meedraaien op een creche als straf, dan zien ze de ouders, de kindjes die bang zijn geweest.
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor Juf Kirsten op 25 feb 2009, 14:08

Geen stelling, toch een mening:

Ik vind dat de jongens wel 'straf' verdienen. Ze zijn 16 jaar oud, en voldoende bij hun bewustzijn om in te kunnen schatten wat voor effect het heeft op onze maatschappij. Ik heb in de krant en op TV al veel gelezen 'dat het nog maar kinderen zijn', ik ben van mening dat iemand van 16 héél goed weet wat hij of zij doet.

De straf: een flinke taakstraf waar ze even zoet mee zijn en van hun leven niet meer vergeten.
Minor Toegepaste psychologie, een eigen rooster op stage en dan de LIO in!
Juf Kirsten
PABOforum Peuter
 
Berichten: 196
Geregistreerd op: 25 feb 2009, 12:06
Woonplaats: Arnhem
Groep: 0
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 4
Functie: Groep 5tm8

Re: Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor Robje op 25 feb 2009, 16:40

Ja. 16 jaar is oud genoeg om te beseffen dat dit geen grap is; als een 16-jarige in een vliegtuig roept dat hij een bom heeft wordt ie er ook uit geknikkerd..

Met deze "grap" zaai je angst en paniek wat vervolgens een vermogen kost om dat te beteugelen (onderzoek en voorlichting). Te gek voor woorden om dit als "grap" te betitelen; met een bepaald accent schreeuwt heel Nederland over terrorisme...

Aangezien iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar daden (of papa en mama in het geval van minderjarigen) moeten sowieso de kosten verhaald worden op de ouders. Natuurlijk getuigt het van spijt als je als dader aanbiedt het schadebedrag bij elkaar te werken middels een bijbaantje (soort taakstraf dus), vinden je ouders vast prima.

Het Nederlandse rechtssysteem zou zich meer moeten richten op het betalen van de schade (en dan niet door de verzekering) zodat een dader het voelt in de portomonnee. Dus niet een (vaak voorwaardelijke) lichte boete en de echte schade laten betalen door de verzekering (jazeker, uw en mijn premie!)

En de cel... die hebben we niet voor niets. Kreeg het idee dat de mannekes redelijk onder de indruk waren. Prima dus!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor Geoffrey op 25 feb 2009, 19:55

Laat het jeugdstrafrecht maar z'n beloop in dit geval. Ik geloof dat bedreiging een behoorlijk ernstig vergrijp is, dus als het uitdraait op een tijdje brommen in de jeugdgevangenis, lijkt me dat geen enkel probleem. Al was het alleen maar om andere idioten in ieder geval te laten weten dat ze niet hetzelfde moeten proberen.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: Stelling rondom drama Weesp

Berichtdoor Juf Kimberly op 04 maart 2009, 20:27

Mijn leerlingen zeiden allemaal: De cel in en laat ze daar maar lekker blijven!
Als ze dat bij ons zouden doen, zijn ze nog niet jarig
[i]Life isn't always easy.. You get what you get :)..
Juf Kimberly
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 586
Geregistreerd op: 09 jun 2008, 18:20
Groep: 6
Schooltype: Speciaal Basisonderwijs
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht


Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron