door juf suus op 03 jan 2010, 22:09
Let wel op, controleer even. Niet alles bij het digitale toetsen van pluspunt klopt!
Ik weet dat je de toetsen van pluspunt goed moet nakijken. Er zitten inderdaad nog wel eens foutjes in.
Tot slot remediƫren; (even pluspunt als voorbeeld) is het niet vreemd dat je eerst 11 lessen hebt, vervolgens een toets doet en dat er daarna (eventueel) pas gewerkt wordt aan de stof die de leerling niet beheerst? (wie toetst er trouwens na het remediƫren opnieuw?)
Ik maak altijd een instaptoetsje zodat de lln weten waar ze dit hoofdstuk goed op moeten letten; zo kunnen ze kritisch zijn op hun eigen werk en ik weet hoe ik mijn begeleiding in moet zetten. Halverwege de 2e week doen we les 13 zodat de lln en ik nogmaals kunnen zien hoe de handel er voor staat. Als we de toets gaan maken moet iedereen dus eigenlijk optimaal voorbereid zijn en de stof -maximaal naar eigen kunnen- beheersen. Om daartoe te komen gebruik ik wel het plusboek en de kopieerbladen naast de gewone lessen maar hoef ik na de toets niet meer te remediƫren.
Ik bekijk ook per blok of ik de kinderen de toets laat maken op de computer of op papier. 2 kinderen uit mijn klas, hebben b.v. heel veel moeite met het maken van een toets op de computer. Deze kinderen maken de toets ook op papier. De herhalingsles les 13,14,15 maak ik voor de toets. De herhalingsbladen zet ik op de weektaak.
Na de toets bespreek ik met de kinderen die zijn uitgevallen de fouten en werken de andere kinderen zelfstandig in het rode boek of aan rekentijgers.