[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Zinloos geweld???

Zinloos geweld???

Geef jouw mening op diverse stellingen.

Berichtdoor juf_miriam op 21 jan 2005, 18:00

Minister Verdonk heeft dat volgens mij gezegd; als die jongen dat tasje niet had gestolen was die vrouw nu gewoon thuis en die jongen waarschijnlijk ook.

Je kunt idd niet voor eigen rechter gaan spelen, okay. Maar waarschijnlijk was het echt niet de bedoeling die jongen te 'vermoorden'. Ik kan me wel voorstellen dat ze echt uit woede reageerde...
Als die jongen nou gewoon van spullen van anderen af was gebleven, was er niets gebeurd!!
Giel Beelen zei vanmorgen dat het voor die jongen een 'bedrijfsongeval' was...
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor Geoffrey op 21 jan 2005, 18:06

Ik ben het er mee eens dat het belachelijk is dat dat joch zo op een voetstuk geplaatst wordt. Ik vind echter niet dat die vrouw niet vervolgd hoeft te worden. Het is nog helemaal niet duidelijk of het een ongeval of opzet was. Als zo'n vrouw die jongen gewoon met opzet keihard ondersteboven rijdt, dan is zij dus fout. Eigen rechter spelen mag niet, hoe kwaad je ook bent. Als het een ongeluk was, dan zal een rechtzaak dat uitwijzen.

Maar zo'n stille tocht vind ik echt dom. Voor écht onschuldige verkeersslachtoffers wordt dat toch ook niet gedaan?
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor juf_miriam op 21 jan 2005, 18:10

Zeker...ik vind ook idd wel dat die vrouw vervolgd moet worden. Alleen vind ik wel dat ze met de straf rekening moeten houden met de omstandigheden. Ik bedoel maar; als je een beetje niet goed 'tikt' wordt je al ontoerekeningsvatbaar verklaard...Dus deze vrouw hoeft voor mij niet de zwaarste straf te krijgen...
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor juf Hannah op 21 jan 2005, 21:31

Ik geloof dat ik wat één punt betreft niet duidelijk genoeg geweest ben.

Mijn mening is niet dat deze vrouw helemaal niet berecht zou moeten worden. Uiteraard moet het gebeurde uitvoerig onderzocht worden door de politie. Als het OM in dit onderzoek aanleiding ziet om mevrouw te vervolgen, is dit niet alleen hun recht maar hun taak.

Ik kan me echter niet indenken dat een paar dagen in een politiecel echt toegevoegde waarde heeft voor zo'n onderzoek. Verder geloof ik niet dat deze vrouw een vluchtrisico vormde en dat ze om die reden in een cel thuis hoorde.
Zij heeft (volgens mij) niet bewust gehandeld en zal geschokt zijn geweest door de gevolgen van haar daad. Ik denk niet dat iemand van ons zich kan indenken hoe zij zich voelt. Onmiddelijk na het gebeuren had zij waarschijnlijk behoefte aan een veilige omgeving en steun van familie en vrienden. Alleen in een kille politiecel, de wegstervende voetstappen van een bewaker... Lijkt me niet echt voldoen aan onze eisen wat betreft een "veilige omgeving".

Drie laatste opmerkingen:
1 Ik leef mee met de nabestaanden van Ali. Zijn keuze was niet hun keuze. Hij was jong, het is triest dat hij niet minimaal de kans heeft gekregen te leren van zijn fouten.

2 Ik sluit me aan bij eerder reacties die stellen dat de oorspronkelijke herkomst van deze jongen absoluut niet relevant is. (Ik stoor me erg aan politici die met hun uitspraken deze zaak tot een rassen-kwestie proberen om te buigen, enkel om stemmen te winnen. Deze mensen hebben niet het beste voor met ons land en haar bevolking!)

3 Ik heb er alle vertrouwen in dat de rechterlijke macht een verstandige uitspraak zal doen over deze zaak.
juf Hannah
PABOforum Peuter
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 11 aug 2004, 23:21

Berichtdoor juf Hannah op 21 jan 2005, 21:36

Ik zie net dat ik een mailtje heb gekregen van de gemeente Amsterdam. Aangezien ik mijn mail hier met jullie heb gedeeld, zal ik ook de reactie weergeven.

"Geachte heer, mevrouw,

Ik heb uw bericht ontvangen en deel u het volgende mee:

Burgemeester Cohen reageerde gisteren op de emoties rondom de gebeurtenissen in Amsterdam Oost: “Het is een uiterst pijnlijke zaak, maar het lijkt mij voor iedereen verstandig om goed alle feiten onder ogen te zien. Deze jongen had geen ‘lekker’ verleden. Ik begrijp de emoties. Ik begrijp ook dat die, vlak nadat zoiets gebeurt, kunnen doorslaan. Maar men moet wel beseffen dat het begonnen is met een straatroof. Dat hoor ik in die buurt veel te weinig. Mensen die hieraan voorbijgaan, zijn de zaak aan het bagatelliseren op een manier die mij absoluut niet aanstaat.
Mensen zijn straatroof zat. Ook die emotie begrijp ik heel goed, maar dat betekent niet dat alles mag. Het openbaar ministerie is er aan gehouden zo'n zaak zorgvuldig te onderzoeken en tot voorgeleiding over te gaan als daar reden voor is. De kunst voor alle betrokkenen is nu: laat de feiten doordringen."

De familie van Ali dacht aanvankelijk aan het organiseren van een stille tocht, maar heeft na een gesprek met burgemeester Cohen, bestuurders van het stadsdeel en vertegenwoordigers van Marokkaanse organisaties, besloten daarvan af te zien. Vanmiddag wordt een herdenkingsbijeenkomst gehouden in de moskee. De familie en vrienden zullen vanaf de plaats waar Ali overleed te voet naar de moskee gaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Gemeente Amsterdam
Publieksvoorlichting"
juf Hannah
PABOforum Peuter
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 11 aug 2004, 23:21

Berichtdoor tine op 22 jan 2005, 15:20

goede reactie.

vandaag in de volkskrant:

Balkenende: 'Verdonk was correct over tasjesdief'
Van onze verslaggevers

DEN HAAG - Premier Balkenende vindt niet dat minister Verdonk van Integratie over de schreef is gegaan toen ze de dood van de tasjesrover in Amsterdam 'geen moord' noemde. Balkenende kan zich ook volledig vinden in Verdonks andere opmerkingen over het incident. Die veroorzaakten vrijdag ophef omdat zij werden gezien als inmenging in een lopende strafzaak. Verdonks optreden zou onrust in de Marokkaanse gemeenschap veroorzaken.
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor Meester-Koen op 22 jan 2005, 15:49

"Zou er ook zoveel ophef zijn geweest als de dader niet Marokkaans was?"

Ik wilde typen dat ik dat niet weet en ik weet het ook niet. Wel heb ik het vermoeden dat het lang niet zo groot opgeblazen zou worden. De media springt er bovenop, blaast het geheel op en benadrukt nog eens dat de verongelukte jongen een Marokkaan was. Daarmee zetten ze al de toon en de discussie laait opnieuw op.
Bepaalde politici maken hier dankbaar gebruik van om hun 'populaire' ideeën tentoon te stellen. Wilders is hier een schoolvoorbeeld van, een echte opportunist. Dit is gemakkelijk stemmen winnen. Schreeuw dat criminele 'allochtone' jongeren het land uitgezet moet worden op het moment dat het ter sprake komt en je wint 4 virtuele zetels.
Wat zal hij antwoorden op de vraag "wat wilt u gaan doen met criminele 'autochtone' jongeren?" Waarschijnlijk discriminatie ten top.

Bah, deze hele (in mijn ogen) ongelukkige samenloop van omstandigheden wordt nu een speelbal van politiek gewin en er wordt niet meer aan de echte slachtoffers gedacht: de familie van de verongelukte jongen en de vrouw die het overkomen is.


Avatar gebruiker
Meester-Koen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 okt 2003, 19:00
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron