[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - leerkrachten snel ziek

leerkrachten snel ziek

Geef jouw mening op diverse stellingen.

leerkrachten snel ziek

Berichtdoor Juffie_N op 30 jan 2005, 12:25

Hallo,

Ben een startende leerkracht en nu al weer voor de tweede keer dit schooljaar ziek. Dit keer gepaard met erge keelontsteking. Hebben jullie ook het idee dat je zo snel ziek wordt doordat je met kinderen werkt. En wanneer blijven jullie thuis van school? Ben benieuwd
Juffie_N
PABOforum Baby
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 11 jan 2005, 19:02

Berichtdoor marjan op 30 jan 2005, 12:35

Ja, dat is heel normaal hoor. Bijna iedere startende leerkracht heeft dat. Logisch ook, met al die kinderen om je heen waarvan er altijd wel een paar zijn die zich niet helemaal op en top voelen. Tijdens stages werd ik ook bijna altijd wel een keertje ziek. Ik ben niet iemand die snel thuis blijft, vooral nu ik zelf een klasje (in het praktijkonderwijs) heb niet. Ik weet namelijk dat mijn groep dan wordt verdeeld over twee andere groepen of ze worden naar huis gestuurd. Maar ja, als je echt ziek bent, moet je wel thuis blijven, niets aan te doen.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 30 jan 2005, 13:13

Ook ik herken 't wel. Zeker als er een virus heerst, heb je 't toch snel te pakken. Daarom slik ik elke dag extra vitamientjes (Centrum, van A tot Zink ;)). Zodat mijn weerstand een beetje op peil blijft. We zitten in een redelijk oud gebouw, wat niet optimaal schoon gehouden wordt...dus veel stof. Niet fijn dus als je lichtelijk astmatisch bent.
Toen ik een eigen groep had, ging ik eigenlijk altijd wel werken... Je weet gewoon dat ze anders een vervanger moeten zoeken en dat is niet altijd de beste oplossing.
Nu we vrijwel de hele week met z'n tweeën voor de groep staan is 't zo; ziek is ziek en thuisblijven! De ander vangt dan de groep op. Maar in principe ga ik gewoon...ik heb altijd zoiets van; als 't echt niet gaat kan ik altijd nog naar huis gaan.
Of ik moet koorts of iets besmettelijks hebben, dan blijf ik thuis!
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor juf Hannah op 30 jan 2005, 15:28

Ik herken het ook, maar kan er bemoedigende woorden aan toevoegen: het wordt op de duur minder! Ik ben van het type "Nog effe volhouwe, tis bijna vakansie..." en was in de eerste drie jaar dat ik werkte, de eerste dagen van de herfst-, kerst- en carnavalsvakantie altijd ziek.
Ik zit nu in mijn vierde werkjaar en ben in de vakantie nog niet ziek geweest. Ik geloof (even afkloppen) dat ik de carnavalsvakantie ook goed door ga komen. Ik ben één keer door de directeur naar huis gestuurd. De volgende dag was ik alweer present. Ik baalde er wel van, want het was met Sinterklaas.

Mijn redenatie was altijd: als ik niet denk dat ik op de fiets de school haal, dan blijf ik thuis. Tot ik een auto kreeg, toen dacht ik: fietsen lukt niet, maar als ik met de auto de school haal, kan ik toch werken. Niet echt gezond uiteraard.
Nu gebruik ik als afweging: presteer ik met mijn zieke hoofd beter of slechter dan een invaller die de klas niet kent? Het is namelijk niet in het belang van de kinderen als je zo ziek bent, dat er toch niks uit je handen komt.

Ik gebruik nu ook vitaminepillen en echinaforce. Ik geloof toch wel dat dit helpt.
juf Hannah
PABOforum Peuter
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 11 aug 2004, 23:21

Berichtdoor April op 30 jan 2005, 15:30

nou heb het op dit moment weer te pakken hoor.... eerst weer drie weken verkouden geweest en nu (in het weekend) lig in grotendeels plat!
bleh! voel me echt piep!!!!!!
even een vragen voor de anderen, gebruiken jullie ook vitaminen e.d. en welke werkt voor jullie het prettigst?
ik neem altijd alleen vitamine c tabletjes, maar misschien moet ik maar eens aan wat groter werk gaan denken. hoor graag meer!

groet g!
Laatst bijgewerkt door April op 17 mei 2005, 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Berichtdoor juf_miriam op 30 jan 2005, 15:31

Ik gebruik dus zoals gezegd Centrum. Van die reclame, van A tot Zink.
En ik vind 't wel fijn hoor.....zit eigenlijk alles in wat je op een dag moet hebben.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor tine op 30 jan 2005, 15:37

haha, miriam, nieuwe look?? gaaf!

sja, ik was standaard elke stage weer verkouden, of grieperig. Er lopen me ook niet een stel ziektekiemen op school rond.. ;)
Je kunt er niks aan doen, maar ik denk inderdaad wel dat het minder wordt.. op een gegeven moment zul je toch wat meer resistentie opbouwen tegen veel verschillende soorten verkoudheid, griepjes, enz..?

Vitamines.. je hoort vaak dat het niks helpt, maar ik dacht zelf wel te merken dat ik er tijdens mij Lio wel wat aan had. Meer energie, fitter, ik weet het niet..
Ik gebruikte toen mulitvitamines alles in 1 (met vitaminen, kruiden en mineralen) van Etos. Groen potje, groene reuzepillen maar als t helpt.. waarom niet, toch?

oh ik heb nog een potje; 'Multi vrouw alles in 1'. jaja! ;) Voor je weerstand en uithoudingsvermogen.
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor Fruts32 op 30 jan 2005, 15:48

Ik krijg sinds 2 jaar de griepprik, omdat ik soms last van benauwdheid heb. Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik ben beduidend minder ziek dan vroeger!
Fruts32
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 14 jan 2005, 16:22

Berichtdoor Doornroosje op 30 jan 2005, 15:50

Vreemd...ik ben nooit ziek...
Misschien omdat ik al jaren aan het moederen was thuis, voordat ik in het onderwijs ging werken?
Wél een keer hoofdluis gehad, sinds ik er werk..kun je beter griep hebben of zo hoor!
En over vitamines: zo'n groot bruistablet supradyn forte laten oplossen in een glas met water. Ik doe het iedere dag (en drink het dan ook nog op ja!), niks mis mee, zeker niet omdat ik rook....
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Berichtdoor marjan op 30 jan 2005, 16:01

Ik eet voldoende groente en fruit en daarom slik ik geen extra vitaminen. Ik slik wel elke dag een paar Euchinaforce-pillen op aanraden van de huisarts.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 30 jan 2005, 16:05

haha, miriam, nieuwe look?? gaaf!
Ach, ik dacht; laat ik eens iets anders doen met m'n haar ... :)

Ik eet juist te weinig fruit. Als ik hier iets in huis haal ben ik de eerste dag heel enthousiast, maar daarna wordt 't minder en kan ik het na een tijdje weggooien. Zonde dus.
Verder eet ik wel veel groentes. Ga regelmatig verse groentes halen, dat smaakt toch net ietsje lekkerder :)
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor Meester-Koen op 30 jan 2005, 16:17

Vergeet niet de invloed van stress en vermoeidheid! Startende leerkrachten (tell me about it!) zijn ontzettend druk, hebben veel aan hun hoofd en hebben nóg iets meer stress dan een ervaren rot. Persoonlijk denk ik dat dat van meer invloed is dan het feit dat je met kinderen werkt en dus wat ziektekiemen her en der oppakt.

Over ziek zijn en thuis blijven? Iemand zei tegen me: "Denk maar niet dat je onvervangbaar bent!" En het is zo, als er iemand anders voor de groep staat, zijn de kinderen je in een paar weken 'vergeten'. Dus, denk aan jezelf: ziek is ziek!
Ik betrap mezelf erop dat ik ten koste van mezelf door wil gaan, maar dat wordt mij door m'n collega's sterk afgeraden (en terecht!).


Avatar gebruiker
Meester-Koen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 okt 2003, 19:00
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Doornroosje op 30 jan 2005, 16:28

Niet onmisbaar zijn, gaat niet hand in hand met vergeten worden, hoor!
Je kunt gemist worden, maar zult ook gemist worden!
Maar ik ben het met je eens dat de enorme druk velen zal opbreken. Gewoon omdat het studentenleven wel even iets anders is dan een fulltime baan in het onderwijs;-)
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zozeer mijn immuniteit is doordat ik kinderen heb, maar gewoon omdat drukte, 24 uur per dag, voor mij redelijk normaal is.
Het is inderdaad verstandig om je grenzen goed in de gaten te houden, en wel stevig uit te zieken. Maar verkoudheid.dat is lastig, géén ziekte....toch?
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Berichtdoor tine op 30 jan 2005, 16:32

nee verkoudheid zie ik ook niet als ziekte hoor.
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor Juf Mariska op 30 jan 2005, 16:38

Haha, als verkoudheid een ziekte is, ben ik altijd ziek......

Dit jaar is het wel erg extreem bij mij. Ik ben denk ik vanaf oktober al bezig zijn met ziek zijn, net niet beter worden, etc. Ik ga maar gewoon door, tot het echt niet meer gaat. Ik ben dit jaar al 3 keer halverwege de dag naar huis gegaan en dan ook echt een week ziek in bed gebleven.
Maar goed, als ik dan collega's hoor die niet komen omdat ze pijn in hun keel hebben, tja, daar kan ik me echt niks bij voorstellen....

Ik heb het idee dat de kinderen dit jaar ook veel vaker ziek zijn, ze zijn constant aan het hoesten, verkouden, of blijven thuis. Dit is me andere jaren nog nooit zo erg opgevallen. En tja, als er van die kuchelende kinderen naast je zitten voel je je zelf ook niet echt beter natuurlijk.
Avatar gebruiker
Juf Mariska
PABOforum Peuter
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 13 aug 2003, 16:39
Groep: 6
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron