Het scheelt al een hoop als je ook voor de creatieve vakken een goede methode hebt. Zeker voor de "creatieve losers" onder ons. (Ik dus :-$)
Ik vind het zonder methode best moeilijk om echt een doorgaande lijn te verzorgen voor bepaalde vakken. Nu is het bijvoorbeeld bij handvaardigheid, tekenen en gym zo, dat ik probeer alle technieken en materialen gedurende het schooljaar een keer de gebruiken. Maar bij drama en muziek vind ik dat al een stuk lastiger. Voor andere collega's is het misschien net omgekeerd. Een methode kan dan toch wat houvast bieden. (Ook als je hem niet op de letter volgt!)
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb regelmatig stage gelopen op een school waar er bij vakken als drama, tekenen, gym maar wat werd gedaan, maar er was geen duidelijk plan om de kinderen dat jaar verder te helpen met iets op dat gebied (is het nog duidelijk
)
Ik kan me heel goed indenken dat die leerkrachten (ik heb dat ook wel denk ik, ik spreek nog niet uit ervaring) niet zo heel goed weten hoe ze dat nu aan kunnen pakken.
En als je dan, zoals hannah het mooi zegt, een loser bent op een bepaald vak, is het fijn om houvast te hebben bij die dingen. Die houvast is er bij taal, reken, en wo-vakken wél!