[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Stelling: Thuis door ouders gebeld worden, geen probleem

Stelling: Thuis door ouders gebeld worden, geen probleem

Geef jouw mening op diverse stellingen.

Stelling: Thuis door ouders gebeld worden, geen probleem

Berichtdoor marjan op 26 aug 2005, 16:41

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende stelling:

Thuis door ouders gebeld worden, geen probleem.

Brand maar los :D
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Tom op 26 aug 2005, 16:48

Ligt er aan wáár ze voor bellen. Ik zat er toevallig dit jaar aan te denken om mijn telefoonnummer niet meer in de schoolgids te laten zetten. Aan de ene kant vind ik het wel belangrijk dat ouders mij, desnoods 's avonds kunnen bereiken, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: ik wil ook wel eens even rust hebben.

Denk dat ik als tussenoplossing maar de mail ga inzetten, of zo.
Leraar in het VMBO
Tom
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 26 aug 2005, 15:34
Groep: 0
Schooltype: VMBO
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 26 aug 2005, 16:56

Ik ben ook niet telefonisch bereikbaar. Als er problemen zijn, bellen ouders maar naar school. Daar ben ik de hele dag en ik zit er niet op te wachten dat ouders mij thuis bellen.
In bijzondere gevallen (overlijden e.d.) kan het bijvoorbeeld wel zo zijn dat directie mijn telefoonnummer doorgeeft. Dat zou ik geen enkel probleem vinden.
Maar mijn adres of telefoonnummer in de schoolgids, nee...sorry...

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor thomas op 26 aug 2005, 17:00

Ben ik het niet mee eens.
Als een ouders iets heel belangrijks zou hebben, kan ik het me voorstellen dat ik het fijn zou vinden om het 's avonds al te horen en iets voor te bereiden waar nodig. Maar... er zijn ook ouders die heel vaak bellen voor kleine dingen en ik wil ook wel even niet met school bezig zijn. (wat niet vaak lukt maar oke)
Ik ben 's ochtends vanaf kwart voor 8 altijd op school tot half 5 dus dan kunnen ze me ook bereiken. Dat is lang genoeg! Telefoongegevens zijn bij ons op school niet voor de ouders. En dat vind ik prima!
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Berichtdoor Patrick op 26 aug 2005, 17:03

Juist om die kleine dingen kunnen ze bellen. Daarom geef ik wel mijn emailadres (van school). Mocht er behoefte zijn om te bellen, kunnen ze het dan vermelden!
Groep 7 met 30 leerlingen
Afbeelding Afbeelding

Avatar gebruiker
Patrick
PABOForum team
 
Berichten: 1060
Geregistreerd op: 07 okt 2001, 13:49
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: allround...

Berichtdoor thomas op 26 aug 2005, 17:05

Ze kunnen dan toch ook bellen als je op school bent. Of een briefje aan de leerlingen meegeven, even langs lopen etc.
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Berichtdoor Anita op 26 aug 2005, 19:19

Bij ons staand de nummers wel in de schoolgids. Het zou ook niet werken om het niet te doen, want in van die kleine dorpjes staan er vaak maar 2 mensen met dezelfde achternaam in de gids. Ze vinden je dus toch wel.

Ze zouden mij voor belangrijke dingen best mogen bellen thuis, voor de kleine dingen liever gewoon op school. Daar ben ik idd iedere dag lang genoeg aanwezig.

Voorbeeld waar ze wel voor mogen bellen:
Bij ons op school is er een gezin waarvan de ouders in scheiding liggen. Dit was in het weekend aan de kids verteld. Moeder heeft zondagavond de betreffende leerkrachten gebeld om hen in te lichten. In zo'n geval zou ik idd ook blij zijn als ik me enigzins voor kan bereiden op een situatie!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Cindy op 26 aug 2005, 19:37

ik zou het niet zo op prijs stellen om thuis gebeld te worden
een mailtje met daarin een telefoon-verzoek o.i.d. vind ik dan minder een probleem, omdat je dan ervoor kan zorgen dat het uitkomt
Maar in principe ben je op je werk bereikbaar en daar "moeten ze het maar mee doen" (dat klinkt bot, maar dat bedoel ik niet zo). :)
Tenslotte zijn we geen huisarts of een ander beroep waarbij je weet dat je 24/7 bereikbaar kan moeten zijn... (is dat goed nederlands :oops: )
Schooljaar 2008/2009: 4 dagen groep 7 (één dag ouderschapsverlof)
ICT-coordinator, leescoordinator, sportcoordinator
Avatar gebruiker
Cindy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 13 jan 2002, 00:56
Woonplaats: Heerhugowaard
Groep: 7
Schooltype: katholiek
Functie: ict en leescoordinator

Berichtdoor marjan op 26 aug 2005, 20:51

Ook ik wil thuis niet door ouders gebeld worden, tenzij het om een noodgeval gaat. Maar dat van een noodgeval vertel ik de ouders niet, want sommige ouders vinden alles een noodgeval. Ik ben de hele dag op school te bereiken en naar mijn idee zijn er heel weinig dingen waarvan ik vind dat dat niet tot de volgende ochtend kan wachten.

Met mijn nieuwe baan in het VMBO is dat natuurlijk wel wat anders (ik geef maar 9 uurtjes les) en daarom lijkt het mij een goede optie om daarvoor mijn emailadres beschikbaar te stellen. Dan kan ik de ouders terugbellen wanneer het mij uitkomt. Maar mijn telefoonnummer geef ik niet. Ik heb al veel te vaak gehoord dat dat misgaat.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor JufJolanda op 26 aug 2005, 21:48

Ouders hebben mijn emailadres, dus ze kunnen me mailen en dan bepaal ik wel of ik het dringend genoeg vind om te bellen.

Ik ben ooit eens gebeld door een moeder die wilde vragen of haar kind extra hulp voor rekenen nodig had.
Heb toen eigenlijk, totaal verbaasd, het gesprek afgehandeld maar later ben ik er wel op terug gekomen bij haar.
Mijn nummer stond toen nog in de telefoongids, dus was ik inderdaad makkelijk te achterhalen.
Tegenwoordig heb ik alleen nog maar mobiel en is dat lastiger te traceren.
Houden zo!
JufJolanda
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 08 aug 2005, 15:09

Berichtdoor missdreamer op 27 aug 2005, 18:14

Ik ben het helemaal met mirjam eens. Ik wil ook niet buiten schoolbaar bereikbaar zijn. Maar als een directeur mijn telefoonnummer zou doorgeven bij overlijden of zo iets vind ik dat ok.
Op school zijn wij ook een tijd voor schooltijd en na schooltijd bereikbaar. In die tijd kunnen de ouders bellen of een afspraak maken.
Als ik thuis ben wil ik ook echt thuis zijn....
Juf van groep 4 :D
missdreamer
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 346
Geregistreerd op: 25 jan 2002, 00:07
Woonplaats: vlaardingen
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor juffie Ans op 27 aug 2005, 18:53

ik ben het er helemaal mee eens. ik ben elke dag tot vijf uur op school bereikbaar, en weer vanaf 8 uur, terwijl de les om 9 uur begint.

Ik krijg tot nu toe iedere dag minstens twee ouders aan de telefoon, eerlijk gezegt moet ik zeggen dat ik er niet op zit te wachten wanneer dit thuis ook nog het geval is. Noodgevallen zijn anders natuurlijk.

Het grootste nadeel vind ik dat het me vaak 's avonds slecht uitkomt als ouders me nog zouden bellen. Bijvoorbeeld wanneer je in een vergadering van de sportclub zit ofzo. ik zeg maar iets! maar ik ben blij dat niet alle ouders mijn telefoonnummer hebben!
Een juf op een ZML school
juffie Ans
PABOforum Peuter
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 18 jul 2005, 14:55
Woonplaats: Vinkel

Berichtdoor Priscilla op 28 aug 2005, 13:31

Wij staan met adres en telefoonnummer in de schoolgids. Ik heb daar geen problemen mee, want het komt toch maar heel heel sporadisch voor dat er iemand naar je huis adres belt.

Vorig jaar heb ik het wel gehad, maar dat was in overleg met de ouders gegaan, want het kind moest regelmatig onverwacht naar het ziekenhuis. Ouders bellen niet zo snel is mijn ervaring. En als ze bellen vinden ze het heel vervelend, maar heeft het wel een dringende oorzaak.

Maar ik kan de gevoelens en ervaringen van de "tegenstanders" ;) goed begrijpen!!!
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor pippi78 op 29 aug 2005, 21:23

Wij staan ook met naam adres en telefoonnummer in de schoolgids en ik word praktisch nooit gebeld. Ja door een moeder die het schoolkrantje dan af moet hebben en of ik nog wat voor haar heb liggen..maar goed dat komt ook maar 2 keer per jaar voor..
pippi78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 24 maart 2002, 12:28

Berichtdoor jennifervd op 30 aug 2005, 18:04

Ook ik sta in de schoolgids...

Tja....je kunt er ook voor kiezen om geen telefoonnummer te vermelden...maar goed, ik zie het probleem niet.
Ben dit schooljaar nog niet gebeld.

En ik vind het belangrijk dat er weinig drempels zijn voor ouders.
Laat de ouders alsjeblieft meedenken, actief zijn en overal bij betrokken.

en daar moet je wel eens voor bellen....
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron