door Tam op 17 sep 2002, 20:25
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben het niet volledig eens met wat er geschreven is dit keer.
Laten we beginnen met de bouwfraude zaak: dat komt me nu een beetje mijn strot uit. Ja, er zijn dingen gebeurd die helemaal niet door de beugel kunnen, maar dat gedoe er om heen duurt nu ook al heel lang. Hoeveel denk je dat dat kost, om alles uit te gaan zoeken? Natuurlijk zou het onderwijs het geld goed kunnen gebruiken, daar ga ik niet tegenin, maar het bouwfraude gebeuren is wat mij betreft een beetje oude koek...
Kom ik op het gedeelte over lastige kinderen zo snel mogelijk doorsluizen naar het speciaal onderwijs. Kon dit maar wat soepeler! Ik mag per jaar maar 1 kind voordragen voor de zorgcommissie. Dit houdt in dat er soms gekozen moet worden welk kind voorgaat en welke dat jaar erna pas voorgedragen mag worden. Nu is het ook nog eens zo dat er een enorme tijd overheen gaat voor zo'n kind ook werkelijk overgeplaatst wordt naar het speciaal onderwijs. Dan praten we niet over weken of maande, maar echt over jaren. Dat is pas rot voor een kind, p een plek zitten waar het helemaal niet thuis hoort. En dan kan je als leerkracht nog zo lief zijn voor het kind....
Ik ben het wel eens met wat er hiervoor is geschreven over het geld in het onderwijs beter gebruiken. Er wordt nu ook geld vrijgemaakt waarvan ik me afvraag of het werkelijk nodig is en of het wel op de goede plek terecht komt.
Het is zeker waar dat je oogst wat je zaait..... dus als je iets positiefs en goeds van de kinderen verwacht, dan zul je zelf eerst moeten laten zien wat dat is!
Wie doet je wat...