[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Pabo-moe!

Pabo-moe!

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Pabo-moe!

Berichtdoor CilXX op 25 okt 2005, 16:10

Op zich gaat het hartstikke lekker, kheb een leuke lio-klas, een leuke begeleider, een goede basis voor mijn scriptie en al mijn studie punten uit de voorgaande jaren, niets te klagen dus.

Maar als ik dat niet had, zou ik nu niet in dit topic bezig zijn.
In dit jaar moeten we nog 1 portfolio maken. Volledig zelfstudie en best pittige onderwerpen. Eerlijk gezegd, ik heb er geen zin meer in! Normaal gesproken kan ik mezelf na een paar dagen wel motiveren, maar dit gaat nu al 2 maanden zo en ik heb nog geen letter op papier (lees: pc) staan. En de enige die ik hiermee te pakken heb, dat ben ikzelf..... . Want uiteindelijk moet het toch af zijn voordat ik aan mijn blokstage ga beginnen in januari.

Maar ik heb echt even wat motivatie nodig..... wie o wie herkent dit :?:
Juf van een groep 3 schakelklas, met 14 kinderen.
Avatar gebruiker
CilXX
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 263
Geregistreerd op: 03 feb 2004, 13:05
Woonplaats: Den Haag
Groep: 3
Schooltype: OBS
PABO jaar: 0

Berichtdoor April op 25 okt 2005, 16:28

hahaha! je kan beter zeggen wie herkent dit niet?!

als je al die jaren pabo hebt overleeft en je zit in het laatste jaar, dan heerst daar in je onbewustzijn het volgende feit: ze weten dat ik het kan, nu alleen nog dat domme papiertje!!
als je in de vierde zit en aan je lio toe bent, dan is dat eigenlijk al het bewijs dat je er klaar voor bent. als je niet zou passen in het onderwijs overleef je de eerste jaren en je docenten en mentoren niet! dus eigenlijk is het al duidelijk...... nu alleen dat papiertje nog.....

en deze gedachte breekt je op..... dat herkennen heeeeeeeel veeeeeeel mensen. maar ja met die gedachte behaal je niet dat 'domme' papiertje, want als je te laat je spullen inlevert zul je nog langer op dat 'domme' papiertje moeten blijven wachten en heb je nog langer het gevoel wat je nu hebt.... wordt je daar vrolijk van?? nee, dat dacht ik al! dus lekker achter die pc gaan zitten en tikken maar!!!!!!!!!!

succes!!!
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Berichtdoor tinka op 25 okt 2005, 17:25

Ik begrijp ook best dat je je er toe moet zetten om achter de pc te gaan zitten, maar zie het als de laatste loodjes! Het moet toch gebeuren en als je het steeds uitstelt heb je alleen jezelf ermee!
Dus ik zou zeggen zo snel mogelijk beginnen en wie weet komt je motivatie al doende wel terug! Zet hem op!
tinka
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 445
Geregistreerd op: 09 feb 2004, 23:06
Groep: 2
Schooltype: openbaar

Berichtdoor Anita op 25 okt 2005, 17:37

Wat mij altijd helpt is om een afstreeplijstje te maken. Zo verdeel je de grote berg in kleine stukjes die te overzien zijn. Het is een heerlijk gevoel als je weer iets weg kunt strepen en de lijst steeds kleiner wordt!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor CilXX op 26 okt 2005, 11:17

Jullie hebben helemaal gelijk.... Het komt ook omdat ik al bezig ben met het voorbereiden van mijn blokstage en ik ook al bezig ben met mijn scriptie. Ik heb als het ware een stap(je) overgeslagen....

Maarrrr..... ik ga komend weekend een lijstje maken en inderdaad wegstrepen, misschien ben ik meer gemotiveerd als het wat overzichtelijker is allemaal.

Thanx!
Juf van een groep 3 schakelklas, met 14 kinderen.
Avatar gebruiker
CilXX
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 263
Geregistreerd op: 03 feb 2004, 13:05
Woonplaats: Den Haag
Groep: 3
Schooltype: OBS
PABO jaar: 0

Berichtdoor marjan op 26 okt 2005, 11:23

Ja, die blokstage en je scriptie vind je waarschijnlijk belangrijker en leerzamer dan die portfolio, vandaar dat je geen zin hebt in die portfolio. Maar het moet wel gebeuren en dan is het toch wel fijn als dat niet allemaal op het laatste moment moet. Je zegt dat de onderwerpen voor je portfolio best pittig zijn. Mag je die niet zelf kiezen? Kunnen we je misschien ergens mee helpen?

marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor thomas op 26 okt 2005, 12:19

Ik denk dat iedereen dit wel herkent. Ik was tijdens mijn hele vierde jaar de pabo echt zat. Alles zat tegen, ik begreep opdrachten niet en niets ging zoals ik het had gepland. De eerste jaren waren wel leuk, maar het vierde jaar niet (behalve de liostage.) Gelukkig had iedereen dat.
Ik ben ook met lijstjes aan het werk gegaan, kleine dingen op aangegeven (ipv verslag, hoofdstuk 1, hoofdstuk 2 etc.) Kleine dingen zorgen ervoor dat je veel kunt afstrepen en dat werkt echt motiverend.
En ineens was ik afgestudeerd (nou ja, niet ineens ;) ) Maar het ging toen ineens heel erg snel, en dat hoor ik van heel veel afgestudeerden....

dus, succes ermee en het komt helemaal goed (wel zelf rustig blijven en niet gaan stressen)
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Berichtdoor miekiemousie op 26 okt 2005, 20:34

Ik ken het ook. Ik heb hierdoor nu zoveel mogelijk gekoppeld aan dingen uit mijn stage. Zou heb ik toch een grotere motivatie! Alleen als je dan geen begeleider krijgt voor je meesterstuk :evil: :evil: :evil:
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Anita op 26 okt 2005, 20:39

Ook bij je RT-opleiding kun je er trouwens last van hebben. Ik ga dus mijn eigen raad ook maar opvolgen en ook voor mezelf weer afstreeplijstjes maken...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor miek op 24 maart 2006, 15:41

Even een reactie in een oud topic: Ik heb hier nu last van maar dan niet op de pabo maar bij de RT-opleiding.
Ik heb motivatie nodig!!!!!
Ik zie het even niet meer zitten. Ik moet nog een aantal verslagen afmaken waar ik al te laat mee ben.
Met kinderen werken vind ik nog steeds geweldig en op stage ben ik dan ook gemotiveerd om dingen te doen maar tegelijk heb ik ook steeds meer last van het gevoel 'waar doe ik het voor?'
Ik ging deze opleiding doen omdat er nog geen werk was en ik nog verdieping wilde na de pabo. Ik vind de verdieping bij een aantal vakken binnen de opleiding heel goed! Maar bij andere is de inhoud zo laag.
Verder zijn de vooruitzichten voor werk ook nog steeds slecht. Op mijn stageschool moet er waarschijnlijk iemand uit dus de kans dat ik daar kan blijven is 0. Ik ben bezig met open sollicitaties te versturen maar als ik al iets terug krijg is het het bericht dat er geen vacatures zijn en dat ze me wel willen voor inval.Ik weet wel dat ik zo moet beginnen maar ik wil nu (na 5 jaar studeren!) wel eens zekerheid en uit gaan voeren wat ik allemaal geleerd heb!
Verder heb ik op stage handelingsplannen opgesteld voor leerlingen en ik zie die leerlingen echt vooruit gaan. Ik vraag me alleen af hoe het volgend jaar zal gaan. Dan is er niemand meer die de kinderen even apart pakt voor extra instructie of om extra met ze te lezen. Ik heb een paar leesgroepen (in groep 3, 4 en 5) waar ik echt veel tijd in investeer. De vraag is maar wat er volgend jaar gaat gebeuren. Deze kinderen hebben de extra leestijd en extra instructie echt nodig maar volgend jaar is er niemand die het van me overneemd. Dat vind ik wel ooit frustrerend! Natuurlijk hebben die kinderen er nu veel aan dat dit gebeurt en is de vooruitgang die ze nu doormaken en het enthousiasme van de kinderen voor mij stimulerend om door te gaan maar toch zit ik er soms even doorheen (en dit is zo'n week waarin ik het even helemaal gehad heb!).

Sorry voor al het geklaag, normaal hou ik hier niet zo van maar ik moest even mijn frustraties kwijt.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 24 maart 2006, 16:03

Heeeeeeeeel herkenbaar. Ik heb dan wel alleen PABO-ervaring, maar al in mijn derde jaar was ik dat hele studeren wel zo ontzettend verschrikkelijk spuug- en spuugzat dat ik er totaal geen motivatie meer voor op kon brengen. Ik leefde op tijdens mijn stages, maar als ik weer achter die PC zat en Microsoft Word opstartte, voelde ik al direct een enorme weerzin om aan de slag te gaan. En of ik nu mijn favoriete muziek draaide, 's nachts bij kaarslicht werkte, een grote zak spekkies naast mijn beeldscherm had of mezelf beloningen of straffen in het vooruitzicht stelde... het hielp geen bal.

En de enige reden was: ik deed het voor niemand. Ik leerde er niks van, de kinderen waaraan ik les gaf hadden er niks aan en voor de PABO-docent was het alleen maar extra nakijkwerk. Het was enkel en alleen om te laten zien dat ik het écht wel kon, en daar kreeg ik op een gegeven moment zó de bálen van dat ik serieus overwogen heb om te stoppen met de PABO. Ik kon mijn ei niet kwijt, de PABO sloot niet aan bij wat mijn competenties waren en de opdrachten kwamen niet voort uit de praktijk.

Helaas kan ik geen tip geven om dit gevoel weg te krijgen, want mij is dat ook niet gelukt. Ik heb me er doorheen gesleept en langzaam maar zeker alsnog mijn diploma gehaald. Maar wat had ik graag vanuit de praktijk willen werken... een methode die PABO's nu langzaam maar zeker gaan hanteren. Ja, nu wel ja. :roll:

Het enige wat bij mij nog wel een beetje hielp was de kleureninstellingen van Word veranderen. In plaats van dat felle, dreigende wit van een lege pagina, heb ik standaard lichte, warme kleuren op de achtergrond. Bij het printen wordt de achtergrondkleur toch niet meegenomen, en het doet een stuk prettiger aan. Ook de knoppenbalken en andere kleuren in Word heb ik naar mijn smaak aangepast. Het helpt... een klein beetje.

Sterkte!
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Anita op 24 maart 2006, 17:40

Even een reactie in een oud topic: Ik heb hier nu last van maar dan niet op de pabo maar bij de RT-opleiding.
Ik heb motivatie nodig!!!!!
Ik zie het even niet meer zitten. Ik moet nog een aantal verslagen afmaken waar ik al te laat mee ben.
Met kinderen werken vind ik nog steeds geweldig en op stage ben ik dan ook gemotiveerd om dingen te doen maar tegelijk heb ik ook steeds meer last van het gevoel 'waar doe ik het voor?'
Ik ging deze opleiding doen omdat er nog geen werk was en ik nog verdieping wilde na de pabo. Ik vind de verdieping bij een aantal vakken binnen de opleiding heel goed! Maar bij andere is de inhoud zo laag.
Verder zijn de vooruitzichten voor werk ook nog steeds slecht. Op mijn stageschool moet er waarschijnlijk iemand uit dus de kans dat ik daar kan blijven is 0. Ik ben bezig met open sollicitaties te versturen maar als ik al iets terug krijg is het het bericht dat er geen vacatures zijn en dat ze me wel willen voor inval.Ik weet wel dat ik zo moet beginnen maar ik wil nu (na 5 jaar studeren!) wel eens zekerheid en uit gaan voeren wat ik allemaal geleerd heb!
.

Dit klinkt mij zo bekend in de oren..Ik had het letterlijk zo kunnen zeggen!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Disharonno op 24 maart 2006, 18:03

Nou... ook voor mij herkenbare punten!
Ik heb er ook geen truc voor... gewoon stomweg een keer beginnen en dan steeds in stukjes werken. Ik spreek altijd met mezelf af dat ik IN IEDER GEVAl van zo- tot zo laat - er aan werk, ongeacht hoeveel ik dan afheb, en steeds dan weer iets tussendoor doen (ff tvkijken, stad in, ff dansen, etc)

Ik leef volkomen met je mee, zit nu in mn LiO, en moet nog achterstalligew rotdingen doen + mn einddoelenverslag + DCBO-verslag (voor chr. onderwijs)

dat van die laatste loodjes klopt gewoon helemaal heb ik gemerkt :P
Disharonno
PABOforum Peuter
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 19 jun 2004, 18:08
Woonplaats: Amsterdam
Groep: 8
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 0

Berichtdoor darius op 25 maart 2006, 16:54

Disharonno, ik had begrepen dat je op Windesheim zat? Hoe gaat ie met je DCBO verslag? Krijg je het van Valstar? Niet te veel moeite voor doen... hij keurt het toch wel goed! ennuh... mocht je echt teveel problemen hebben.... stuur me maar een PBtje!
juf groep 1/2C
darius
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 12 jun 2004, 16:10
Woonplaats: Lelystad
Groep: 1
Schooltype: Islamitisch
PABO jaar: 0

Berichtdoor Disharonno op 26 maart 2006, 17:00

Ik ga je dus NU een pb'tje sturen haha.. want ehhh.. die Valstar is bij ons juist de gene die na 10x nog niet tevreden is...

DCBO... :evil: brrrrr
Disharonno
PABOforum Peuter
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 19 jun 2004, 18:08
Woonplaats: Amsterdam
Groep: 8
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron