[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Effe wat kwijt....

Effe wat kwijt....

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Effe wat kwijt....

Berichtdoor Elfquest op 19 okt 2006, 18:47

Sjonge jonge, het was vandaag weer eens zo'n dag dat je kunt denken: was ik maar nooit het onderwijs ingegaan!
Vandaag was de afsluiting van ons project. Dit hadden we uitbesteed, dat leek ons wel leuk. Kon uit het budget en dan werd het professioneel geregeld.
Er werd gisteren gezegd dat de kinderen gymschoenen of alvast aan moesten doen of mee moesten nemen. Nu is er 1 een wat vervelende ouder die op elke slak zout legt... Ze kwam vol bombarie mijn klas binnen en begon te schreeuwen dat haar kind niet op blote voeten ging. Ik heb er geen aandacht aan besteed omdat ik binnen 2 min. opgehaald kon worden door de mevr. van het circus voor het oefenen. Ze loopt kwaad de deur uit en komt een minuut later weer binnen en zegt: Ja en ik weet wel dat het alleen maar voor hakken is hoor!!!!.
Toen brak mijn klomp, ik heb heel hard een brief op tafel laten knallen en zei KIJK DAAR STAAT DAT ZE GYMSCHOENEN AANMOETEN!! DAT IS EEN REGEL DIE DEZE MENSEN STELDEN EN DAAR GA IK MIJ ZEKER AAN HOUDEN. Ik was zo ontzettend kwaad... ze droop af en bracht even later toch maar de gymschoenen...
Komen we bij het oefenen wilden mijn kinderen totaal niet luisteren naar die juf. Ik moest maar in mijn eigen klas oefenen! Zucht zucht.
Komen we bij de generale repetitie moesten we een half uur met 150 kinderen wachten omdat de dames zich nog niet opgemaakt hadden! De generalen repetitie was 1 grote flop, ze deed ineens iets heel anders en de kinderen waren echt compleet in de war... weer zucht zucht.
Voordat alle kinderen klaar waren met de generale stonden er al ouders kwaad op de stoep van de gymzaal omdat het zolang duurde voordat ze hun kind konden zien. Eenmaal wel binnen waren er geen zitplekken georganiseerd voor de mensen terwijl we dat duidelijk gevraagd hadden. Dus iedereen stond. De achterste rijen de hele tijd aan het mopperen...
Komen we na een lange dag weer bij school blijkt dat kinderen en OUDERS!! ingebroken hebben want er lagen nog wat tassen van de leerlingen!!! De congierge en zijn vrouw kwamen de school binnen en zagen dus allemaal mensen lopen. 1 jongen is over het hek geklommen en heeft dus het weten te versieren om alles open te doen. Ze vertelden heel vrolijk aan de congierge dat ze het wel wat raar vonden dat de lokalen op slot waren!!!
Toen dacht ik echt was ik er maar nooit aan begonnen!
Of, bedacht ik me op de weg naar huis, een school zoeken in een fatsoenlijke wijk....
Maar ja dan zie ik die lieve koppies weer voor me in mijn klasje en dan weet ik dat ik die toch allemaal veel belangrijker vind...
Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Berichtdoor klaartje op 19 okt 2006, 19:26

Goh leuke wijk waar jij werkt als ouders gaan inbreken op school.
Heeft jullie school trouwens geen alarm, was nu wel fijn geweest.

En wat een sof, als je denkt dat alles goed geregeld is door 'professionelen' en dan maak je deze moeilijkheden mee. Maar troost je, ook de andere leerkrachten zullen hier ontzettend van balen denk ik zo.

Toch begrijp ik niet alles goed: de ouders waren bij de voorstelling en hebben hun kinderen na de voorstelling meegenomen. Waren die dan eerder bij de school terug dan jullie?

Ik denk dat jullie directeur hierover wel eens een flink woordje mag schrijven in de bv. de schoolkrant of een aparte brief of tijdens eens algemene ouderavond. Maar ja, dan heb je natuurlijk juist de ouders niet die je moet hebben.

Flink balen hoor maar inderdaad, jij bent er toch vooral voor hun kinderen en in de klas kun jij het doen op jouw manier. Zijn ze daar trouwens ook zo moeilijk?
Ik vind het wel knap, en terecht, dat je die moeder zo op haar nummer zette, weet niet of ik dat zo zou doen?

Ja en ik weet wel dat het alleen maar voor hakken is hoor!!!!.
Wat bedoel je hiermee? Dat je hiermee de ouders een hak wilt zetten of zo?
klaartje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 03 nov 2005, 15:26
Groep: 1
PABO jaar: 0

Berichtdoor Elfquest op 19 okt 2006, 19:41

Quote:
Ja en ik weet wel dat het alleen maar voor hakken is hoor!!!!.

Wat bedoel je hiermee? Dat je hiermee de ouders een hak wilt zetten of zo?

Nee dat het er alleen om ging dat er geen meiden met naaldhakken in die gymzaal kwamen.

Het is een ontzettende moeilijke wijk, de ouders maken daar de dienst uit en dat stoort nogal.
Er is inderdaad een alarm, stond niet aan. Een stagiaire had als taak om eventuele vergeten spullen nog even snel te kunnen halen....
Nou ik ben blij dat ik mijn tas had meegenomen... die was wel weggeweest denk ik!
In de klas loop je snel op je tenen omdat bv die moeder nog gaat zeuren over wat je drinkt onder schooltijd of zegt tegen één van haar kinderen dat je bepaald gedrag kinderachtig vind. Ik heb haar dochter, de leerkracht naast mijn lokaal heeft haar zoon. Die ziet het nu al niet meer zitten. Zit al 12 jaar in het vak en heeft het gevoel dat ze onder al dat commentaar door gaat. Er is elke dag iets. De directeur begint het nu wel zat te worden en zegt dat als ze nog 1x iets te zeuren heeft dat ze dan naar hem moet. Maar ja, het is niet het typje dat je zo even meekrijgt.
Waarschijnlijk weet ze het dan weer zo te draaien dat ze er onderdoor duikt. Een heel gemeen iemand is het. Dat is het type ouder waar je 's nachts nog van kunt wakker liggen en af vragen wat ze morgen weer gaat doen.
Mijn reactie was er één vanuit mijn impuls, dat is niet altijd goed maar het had wel het juiste effect gelukkig. Ze verdween in iedergeval. Dat was mijn doel.
Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Berichtdoor Geoffrey op 19 okt 2006, 20:28

Dat is het type ouder waar je 's nachts nog van kunt wakker liggen en af vragen wat ze morgen weer gaat doen.
Het type ouder waarbij je je echt af zou vragen of er een mogelijkheid is om dat mens een schoolverbod op te leggen. Tjee, ik kan er met mijn pet niet bij, als ik jouw verhaal zou lees. Die ouders zouden verdorie blij moeten zijn dat er nog leerkrachten zijn die zich, ondanks alles wat ze bij jullie flikken, toch nog om hun kinderen willen bekommeren. :shock:
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Elfquest op 22 okt 2006, 14:46

Vrijdagmorgen heb ik gevraagd of de lokatieleidster bij ons lokaal kwam staan want dat zou de ultieme dag zijn om te zeuren. Natuurlijk over ons project wat die dag ervoor was en over dat de ouders na de vakantie niet meer meegaan naar de klas. En zo nog wat andere kleine dingen die veranderd zouden worden.
Staat mijn lokatieleidster helemaal gespitst bij onze lokalen haar op te wachten, meldt ze haar dochtertje ziek. (of ze echt ziek was vraag ik me af) We hadden eindelijk zoiets van nou dit is dus de dag dat we haar kunnen vertellen dat ze uit de school moet blijven omdat we gek van haar worden, komt ze niet!! Zucht... het is gewoon een sport geworden om haar uit de school te krijgen. Niet goed hoor om zo te denken maar ja... ook leerkrachten zijn mensen gelukkig.
Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Berichtdoor Jakkenie op 22 okt 2006, 20:46

Ik had ook zo'n moeder bij mij in de klas. Zij kwam eerst bij mij zeuren en ging dat bij de directie nog eens overdoen. Het ging vaak helemaal nergens over. Op een gegeven moment heeft de direcie gezegd dat als ze he met zoveel dingen niet eens was, ze dan beter een andere school kon zoeken die meer aan haar wensen voldeed. Dat deed ze en ik had mijn rust....
Juf van 20 leerlingen groep 4 op een achterstandsschool!

http://www.prinsbernhardschool.nl
http://jakkenie.hyves.nl/
Avatar gebruiker
Jakkenie
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 311
Geregistreerd op: 06 jun 2002, 10:18
Woonplaats: Zoetermeer
Groep: 4
Schooltype: Protestants Christelijk
PABO jaar: 0

Berichtdoor Bloempje op 17 dec 2006, 13:17

Ik heb op het moment zo'n moeder. Echt een ramp.
Zeurt echt over alles.
Van de week moesten alle kinderen een kopie van het bewijs van het sofinummer inleveren. Komt zij aan met het sofinummer geschreven op een blaadje. Ik rustig uitgelegd dat wij een kopie moesten hebben, begint ze in mijn klas een hoop bombarie te maken over papierwerk etc.
Daarna kwam de klap op de vuurpijl. Haar dochter zit in de plusgroep. Ze suggereerde maar even dat ik dan verder niks met haar dochter deed! Ja, alsof ik niks meer met haar doe.
Ik stuur haar nu voortaan iedere keer naar de directeur. Die weet inmiddels hoe ze is (de andere leekrachten die kinderen van haar in de klas hebben ervaren dan ook zo)
Ik vraag me af waarom ze van alles zo'n groot probleem moet maken :?
Bloempje
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 18 mei 2005, 18:55


Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron