stage --> mentor

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Berichtdoor Geoffrey op 30 maart 2007, 10:45

En misschien niet eens met tranen, maar door ook gewoon eens te roepen "en nu is het verdorie genoeg geweest!". Als die mentrix jou de hele tijd aan het onderuit halen is en kennelijk niet in staat is om jou op een goede manier te begeleiden, dan moet je misschien gewoon toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn om je stage ergens anders te lopen. Dat kan een andere groep of een andere school zijn. Zeker als je in mei nog eens twee weken moet: misschien kun je dan eens vragen of je twee weken terecht kan op één van je vorige stagescholen.

Want als ik jouw berichten zo lees heb jij er alles aan gedaan om de relatie optimaal te houden, heeft jouw mentrix absoluut geen goed beeld van hoe ze jou moet beoordelen en is ze haar problemen in de werksfeer op jou aan het afreageren. Als jouw mentrix het dan nog niet op kan brengen om jou een beetje fatsoenlijk te behandelen, is het misschien beter als je gewoon de eer aan jezelf houdt en op de PABO gewoon kenbaar maakt dat je een andere stageplek wilt. Als je dan toch voor jezelf aan het opkomen bent, doe het dan maar gewoon helemaal. Want jij hoeft hier niet de dupe van te worden, lijkt me.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Grizzlie op 17 apr 2007, 19:09

Nou, hier ben ik weer met een update en deze keer een hele vrolijke.

Ik ga weg bij die groep, dus ook bij mijn mentrix :D :D :D
Ik ben echt superrr blij! Het was wel een hoop geregel, het was moeilijk, het was even pittig, maar: ik heb het voor elkaar!

Vanuit mijn school kreeg ik te horen dat ik met de directeur moest gaan praten. Hier zag ik best wel tegenop, omdat het toch over een van zijn teamleden gaat, terwijl ik 'maar een stagiaire ben'. Maar goed, afgelopen vrijdag ben ik naar hem toe gegaan. Ondertussen had ik al met een kennis geregeld dat ik wel bij haar in de groep zou kunnen stage lopen, als dat nodig mocht zijn.
Dus ik vrijdag naar de directeur:
'kan ik u volgende week even spreken over mijn stage in groep 3?'
Dat kan gelijk wel..
'Nou, ik weet niet of u er al iets van gehoord heeft, maar het contact tussen mij en mijn mentor is niet zo geweldig.'
Nee, niks gehoord.
'Nou, ze is nogal druk, nu de andere collega ziek is en nu heeft ze ook nog een stagiaire erbij en ik heb gevraagd of ze dat leuk vindt, maar ze zei dat ze liever mij niet in de klas wilde hebben, dus lijkt het mij beter om geen stage meer daar te lopen. Ik heb al een andere stageplaats, want ik weet dat hier geen plaats meer is. Aangezien het probleem van ons allemaal is, heb ik al even gezocht en kan ik ergens anders ook terecht. Maar ik moest van mijn school eerst even met u overleggen.'
Aha, ik vind het wel erg knap van je dat je al zo goed er mee bezig bent geweest en het lijkt me ook lastig om naar mij toe te gaan, goed dat je dat toch gedaan hebt. Als je mentrix akkoord gaat, dan mag je wat mij betreft ergens anders stage lopen.
YES :D (okey, dat zei ik niet waar hij bij was hoor).

Maar nu moest ik nog wel met mijn mentrix praten, want die wist nog van niks. Maandagochtend heb ik dat gedaan. Ik vertelde dat ik met mijn school overlegd had, met de directeur en wat de planning was en dat ik dus wegging, dat dit mijn laatste week is.
Haar reactie was heel raar, ze zei bijna niks, alleen soms: aha, hmm, oke.
Op het laatst zei ze alleen nog: 'hoe kom je aan die stageschool?'
Via een kennis.
Hmm, ahha.
Nouja, dat was het dus.. beetje raar, maar maakt me niet meer uit, ik ben daar weg.. nog 1 dag stage lopen en dan is het: op naar de andere school :D

Wat wel grappig is, vrijdags had ik ook stage gelopen in de groep, maar toen was er een invalster. Die heeft mij toen beoordeeld en het was weer als vanouds: heel goed, paar verbeterpunten natuurlijk, maar dat wil ik ook graag. Echt zo fijn om weer even iets positiefs te horen 8) Want dat had ik wel nodig, je gaat zó aan jezelf twijfelen na zulk commentaar van mijn andere mentrix. Maar goed, ik moet wel eerlijk zijn. Nu de directeur met mijn mentrix gepraat heeft, is ze opeens ook een stuk positiever :shock: Vandaag ging ze mij beoordelen en was allemaal goed. Paar dingen nog niet goed, maar dan zei ze eerst: 'wat vind jij ervan? Ja, dat vind ik ook, snapje?'
Echt, ik wist niet wat me overkwam. Ik vind het behoorlijk verwarrend, alsof ik nu daar wegga en het mijn schuld is, omdat ik toch toen echt slechte lessen gegeven heb? Naja, ik merk het vanzelf, ik hoop maar dat ik snel weer zeker voor de klas kom te staan.

Bedankt nog voor jullie vorige reacties, fijn om te lezen dat jullie zo meedenken!
Liefs.
Grizzlie
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 22 maart 2007, 17:44

Berichtdoor meesterlaus op 17 apr 2007, 19:19

Gefeliciteerd :lol:
Stom om te zeggen, maar ik vind het heel fijn voor je!
Heel veel succes in je nieuwe klasje, maar dat gaat nu vast wel lukken!

Groetjes Laurens
meesterlaus
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 388
Geregistreerd op: 01 feb 2007, 10:32
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron