[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - weer thuis

weer thuis

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

weer thuis

Berichtdoor Beccie op 11 apr 2007, 09:16

Ik zit weer thuis, ik heb me ingeschreven als vervanger voor een bestuur die elf scholen onder zijn hoede heeft. Daarnaast werk ik ook in de horeca, omdat ik van die vervanguren niet kan leven.
Nu heb vorige week dinsdag voor het laatst vervangen, blijkbaar heb ik dus heel gezonde collega's die maar geen griep willen krijgen. Goed voor hun natuurlijk, minder voor mij.
Nu kan ik me ook wel inschrijven bij een ander bestuur, voor bijzonder onderwijs. Maar volgens mij is dat belasting technisch gezien niet handig omdat ik dan drie werkgevers heb.

Ik baal er nu gewoon van, omdat ik gewoon eigenliijk al weet dat ik deze week weer niet gebeld zal worden. En als ze me bellen is het vaak maar voor losse dagen en geen langere periodes.
Misschien moet ik niet zeuren (jawel, het is een klaagbord ;) ) maar ik wil op mezelf gaan wonen en dat gaat me niet lukken van die paar uur dat ik nu maar werk. Ik weet dat ik nog maar vanaf eind januari ben afgestudeerd maar straks is het juni/juli en dan komt er weer een hele stroom afgestudeerden en dan wordt mijn kans nog kleiner. :-|

Een heel verhaal, maar ik weet even niet hoe ik nu verder moet.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Vereltje op 11 apr 2007, 09:21

Ik kan me jouw frustratie best inbeelden hoor!! Het is helemaal niet leuk om zo vaak thuis te moeten zitten en te wachten op telefoontjes tot je kunt invallen..
Probeer positief te blijven denken, ook al is dat niet gemakkelijk!

Hoe het zit met werken onder meerdere besturen weet ik zelf niet. In België kan dat makkelijk, alleen heb je wel veel meer voordelen als je binnen hetzelfde bestuur blijft werken omdat je dan je dagen opbouwt en dat heb je niet met verschillende besturen. Hoe dat hier zit weet ik niet...

En klagen kan opluchten, dus het is zeker niet erg dat je hier je verhaal even neerzet hoor!!
Sterkte!!
Vereltje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 461
Geregistreerd op: 28 aug 2005, 10:08
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: weer thuis

Berichtdoor Geoffrey op 11 apr 2007, 10:45

Ik weet dat ik nog maar vanaf eind januari ben afgestudeerd maar straks is het juni/juli en dan komt er weer een hele stroom afgestudeerden en dan wordt mijn kans nog kleiner. :-|
Maar ook een hele stroom nieuwe vacatures, Beccie. Eigenlijk al vanaf mei... wanneer de formatie bekend is. Hou dus vanaf dat moment de onderwijsvacaturebank en de advertenties goed in de gaten, want dan zit je misschien nog net voor die grote golf afgestudeerden.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Beccie op 11 apr 2007, 14:56

Goede tip Geoffrey!

Ik zal het in de gaten houden, misschien leg ik morgen ook wel een bezoekje af aan een oude stageschool. Even mijn gezicht laten zien, misschien helpt het. :)
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Anita op 11 apr 2007, 18:17

Ik zie het belastingtechnische probleem niet zo eigenlijk...

Zelf heb ik jaren meerdere werkgevers. Daardoor zit ik dan wel in verschillende belastingtarieven, maar ik krijg uiteindelijk altijd een hoop terug van de belasting. Wanneer je onder een bepaalde grens blijft geldt dat hogere tarief namelijk weer niet.

Hoe dat precies zit moet je even navragen, maar ik zou zeker niet alleen vanwege de belasting mezelf niet inschrijven. Mocht het zo zijn dat je daar ineens een langdurige vervanging krijgt of zelfs een benoeming dan zet je het tarief gewoon over.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Beccie op 11 apr 2007, 20:48

Ja dat is ook weer waar, maar dat hadden ze mij aangepraat hoor. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van. Als ik morgen weer niet gebeld word en die kans is vrij groot dan schrijf ik denk ik ook een brief om me aan te melden voor de vervangerspoule voor dat andere bestuur.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor miran op 11 apr 2007, 21:51

Ik zou het inderdaad (wat Anita ook zegt) aan de belastingsdienst navragen. Volgens mij wordt er ook gekeken naar je totale verdiensten in een jaar en of je boven de grens komt. Als je nog niet zoveel ingevallen hebt, dan zal het allemaal wel meevallen.


Die verhalen kunnen wel kloppen, want ik heb het zelf meegemaakt!
Een paar jaar geleden heb ik een nieuwe baan gekregen. In die ene maand kreeg ik nog geld terug vanwege een uitkering (ze hadden een fout gemaakt) en nog een eindjaarsbonus van een vorige werkgever. Omdat de laatste twee fouten hadden gemaakt, kreeg ik mijn geld pas in januari pas uitgekeerd. In deze maand kreeg ik ook mijn eerste salaris van mijn nieuwe baan.
De belastingdienst zag dit als een dubbele inkomen en hierdoor moest ik geld aan hen betalen. Ik was het er niet mee eens (nog steeds niet) en na drie jaar bewaarschriften, moest ik alsnog de boete van 500 euro betalen met de rente erbij.

Ik ben benieuwd wat ik nu terug krijg van de belastingdienst. Ik heb het risico weer genomen (3 werkgevers). Hoewel ik meer verdien, krijg ik toch geld terug. Dit komt ook omdat we een huis hebben aangeschaft, maar ik lever ook veel in. Bij 2 werkgevers krijg ik geen koring op de loonheffing. Bij mijn vaste werkgever wel.
Als ik jou was zou ik navragen wat je met het formulier van de loonbelasting moet doen. Als je heel weinig en onregelmatig werkt en bij beide besturen evenveel, hoef je hier misschien geen rekening mee te houden.
miran
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 06 dec 2002, 23:48
Woonplaats: utrecht

Berichtdoor Beccie op 12 apr 2007, 07:35

Vandaag ben ik weer niet gebeld, ik heb net een sollicitatiebrief met cv via de mail verstuurd naar die andere stichting. Ik ben benieuwd, het schijnt dat ze wel heel veel gebrek hebben aan vervangers dus ik hoop maar dat ik daar mijn uren kan maken.
Het is idd zo Miran, je hoofdverdienste daar moet je wel loonheffing op laten toepassen en je bijverdiensten niet. Maar als vervanger weet je natuurlijk nooit hoeveel uur je hebt. Momenteel heb ik geloof ik nog meer uren in de horeca als voor de klas. Nu hoop ik natuurlijk wel dat dat snel anders zal zijn ;)

Ik laat jullie wel weten wat de uitslag is van mijn viruele sollicitatie.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Beccie op 18 apr 2007, 11:50

Gisteren heb ik een reactie gehad op mijn open sollicitaite, ik kan mezelf inschrijven als vervanger binnen hun bestuur.
Omdat mijn denominatie openbaar is (en het een bestuur is van bijzonder onderwijs) mag ik op hun kosten mijn bevoegdheid voor gym halen en mijn bevoegheid godsdienstonderwijs, maar dit is alleen als ik een vaste functie kan krijgen binnen de formatie.

Nu heb ik tegen verschillende collega's binnen het bestuur waarin ik nu voor vervang (regulier onderwijs) gezegd dat ik me misschien daar wilde inschrijven. Ik kreeg nogal wat 'negatieve' reacties, omdat ik dan geen duidelijk standpunt innam 'openbaar of bijzonder onderwijs'.
Ik heb op de pabo heel duidelijk gekozen voor openbaar onderwijs en daar sta ik nog altijd achter, het liefst zou ik ook op een openbare school werken. Maar goed, ik heb nu weinig vervangwerk en vervangen dat zie ik nog wel zitten op het bijzondere onderwijs.

Nu ben ik aan het twijfelen, geef ik aan het bestuur waarvoor ik nu vervang dan echt een onduidelijk signaal af door ook voor het andere (bijzonder onderwijs) bestuur te vervangen? Ik ben voorstander voor het openbare onderwijs en ik vind het eigenlijk ook tegen mijn principe en eigenlijk ook een klein beetje hypocriet maar werk is werk en euro's zijn euro's of ik die nu verdien op een openbare of een katholieke school.

Ik maak het mezelf denk ik nogal moeilijk maar omdat verschillende collega's het me eigenlijk afraden ben ik weer aan het twijfelen geslagen.

Wat moet ik nu doen? mezelf gewoon inschrijven of niet doen met het risico dat ik weinig uren blijf draaien bij mijn eigen bestuur?
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Geoffrey op 18 apr 2007, 12:32

Het is heel simpel: wat jij wel of niet gelooft mag helemaal niet meespelen bij een sollicitatieprocedure. Of jij de voorkeur geeft aan bijzonder of openbaar onderwijs maakt dus helemaal niet uit. Bovendien is het alleen maar goed als jij extra onderwijs-uren maakt, want dan heb je meer ervaring die je mee kunt laten tellen bij een sollicitatie. Werk is inderdaad werk, en dat zal een sollicitatiecommissie ook wel begrijpen.

Maar het feit blijft: als een sollicitatiecommissie jou afwijst omdat jij je naam een tijdje aan een katholieke instelling hebt verbonden, dan is dat een overtreding op de Wet Gelijke Behandeling. Dus ze hebben wettelijk niet eens het recht om zoiets tegen je te gebruiken.

Ik zou dus zeker ook de mogelijkheden binnen die andere stichting verkennen. Die collega's van je hebben immers makkelijk praten: die krijgen netjes elke maand hun salaris gestort :roll: .
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Beccie op 18 apr 2007, 12:46

Bedankt voor je snelle reactie, dat dacht ik namelijk ook. Zij hebben makkelijk praten met hun volledige baan :?

Ik weet ook wel dat geloven of niet geloven niks mag uitmaken, maar gevoelsmatig is het voor mij (als niet gelovige) krom om een godsdienstles te geven. Maar goed dat is ook alleen als ik daar een baan zou kunnen krijgen binnen de formatie en daar is nu nog geen sprake van.

Ik denk dat ik dan de sprong maar moet wagen binnen het andere bestuur
misschien valt het best mee dat bijzonder onderwijs, zo katholiek zijn ze hier nou ook weer niet. ;)

Ik zie wel net dat er binnen dat bestuur verschillende Christelijke scholen ook zijn en dat is natuurlijk wel wat anders dan katholiek. Naja, misschien moet ik daar wel niet zijn ik heb uiteindelijk ook in mijn cv gezet dan mijn denominatie openbaar is misschien snappen zij dan ook wel dat Christelijk me niet zo ligt.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Anita op 18 apr 2007, 16:21

Ik ben het met Geoffrey eens. Ook ik heb een duidelijke keuze gemaakt voor openbaar onderwijs. Inmiddels heb ik een paar keer ingevallen op een christelijke school. Het enige verschil was de dagopening en dagsluiting (die je dus niet moet vergeten als je het niet gewend bent :oops: ). Ik heb daar verder nooit iets over gehoord van mensen die ik ken vanuit het openbaar onderwijs.

Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem andersom meer speelt. Wanneer je vanuit het bijzondere onderwijs naar het openbare gaat en weer terug moet je je denk ik meer verantwoorden..
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Beccie op 18 apr 2007, 17:11

Bedankt Geoffrey en Anita, het is helemaal waar wat jullie zeggen misschien wat het meer mijn idee dat ik van mijn overtuiging moest afstappen. Maar misschien valt het allemaal wel mee, we streven toch allemaal naar hetzelfe :D

Ik ga morgen weer om een verklaring van goed gedrag (ik had de vorige keer het origineel opgestuurd :oops: ) Daar moet ik dan eerst een kopie van maken en die samen met een kopie van mijn diploma opsturen.

Ik hoop dat ik dan meer kan werken, want van twee dagen in de week kan ik niet leven.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor Beccie op 27 mei 2007, 17:11

Nou, inmiddels heb ik twee dagen kunnen invallen voor het andere bestuur. Toch voelt het vreemd, er wordt gewerkt met trefwoord dat is geen probleem.

Ik ben al lang blij dat ik ben aangenomen en dat zo mijn kans op vervangwerk is vergroot en ook de kans op vast werk. Maar dan krijg ik weer de discussie met mezelf of ik wel vast werk binnen het bijzonder onderwijs zou moeten aannemen. Naja ik ben een zeur :roll: , dat is iets van latere zorg.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04


Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron