[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor miekiemousie op 12 nov 2007, 20:54

En bij mij helemaal leuk. Ik krijg vaak de opmerking, dan ruil je toch met je duo... Het wordt bij mij dan alleen één richtingsverkeer. Ik werk fulltime in 2 klassen en kan dus niet ruilen, alleen mijn duo maar meer laten werken
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor anita22 op 13 nov 2007, 21:10

Bij ons op school is er heel veel gezeur geweest over de compenatiedagen. We zijn van vorig jaar 14 dagen naar 2!! dagen gegaan. Zonder loonsverhoging. We hebben iemand van de bond erbij gehaald en die heeft aan ons uitgelegd dat we recht hebben op 4 dagen.
Nog te weinig, maar wel het dubbele van wat we nu hebben.
Ik vind het erg raar dat ze de mensen die fulltime werken niet vast willen houden en willen belonen. Zo krijg je veel mensen die parttime willen werken en veel fultimers die sneller ziek worden.
anita22
PABOforum Peuter
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 26 sep 2004, 12:07
Woonplaats: amersfoort

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor jufHetty op 14 nov 2007, 15:26

Ik ben blij dat ik nooit ADV dagen heb gehad: mijn school nu en mijn eerste school, waar ik jaren werk en werkte, deden er niet aan wegens de continuïteit voor de kinderen. Daartussen heb ik veel invalwerk gedaan. Ik zou ook geen ADV dagen hoeven: er is altijd wat te regelen op school als ik een dag nodig heb via wettelijk recht op een vrije dag onder een bepaalde omstandigheid of het ruilen van een dag, desnoods werk ik drie maanden later een dag extra.
Ik stel zelf de continuïteit ook op prijs, blijf graag in een ritme. Het is heel logisch: werk je in het onderwijs, dan heb je schoolvakanties. Zo is er overal wat. Misschien is dit ook een kijkrichting naar dit hele probleem?
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Juf__mama op 14 nov 2007, 15:43

Het is heel logisch: werk je in het onderwijs, dan heb je schoolvakanties. Maar dat is nu juist het probleem ;) als je een keertje een weekendje weg wilt kun je niet 'zomaar' een dagje vrij nemen. In het bedrijfsleven gaat dit veel makkelijker.

Maar mijn 'probleem' is opgelost. Ik heb geruild met mijn duo! :) Omdat ik beginnende leerkracht ben, is het voor mij ook allemaal nog nieuw.

Weet iemand dat: je krijgt voor 'ondertrouw' toch ook een dat verlof? Net zoals 'huwelijk'! (want tja..we willen binnenkort in ondertrouw gaan ;) en dat kan alleen in de ochtend!).
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor jufHetty op 14 nov 2007, 15:49

Maar dat is nu juist het probleem ;) als je een keertje een weekendje weg wilt kun je niet 'zomaar' een dagje vrij nemen. In het bedrijfsleven gaat dit veel makkelijker.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik werk al jaren part-time en om die reden nooit op maandag. Ik ga namelijk regelmatig een weekendje weg naar familie e.d., iedereen woont ver weg! Als je fulltime werkt is het wel een probleem inderdaad, daar heb ik niet zo bij stil gestaan.

En voor ondertrouw heb ik ooit ook recht gehad om vrij te zijn.
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Joke op 14 nov 2007, 15:52

Foei en de continuïteit dan? ;) :D

Als je fulltime werkt kun je niet ruilen met een collega. :(
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Juf__mama op 14 nov 2007, 15:59

En voor ondertrouw heb ik ooit ook recht gehad om vrij te zijn.

Ik zal het eens aan mijn directeur vragen want wij willen 14 februari in ondertrouw! ;)
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor jufHetty op 14 nov 2007, 16:10

Foei en de continuïteit dan? ;) :D

Als je fulltime werkt kun je niet ruilen met een collega. :(

Continuïteit kun je inderdaad niet voor 100 procent waarborgen: er kan sprake zijn van ziekte, belangrijke gebeurtenis of overmacht. Maar door geen ADV dagen toe te passen scheelt het toch op onze school.

En niet kunnen ruilen met een collega als je fulltime werkt; daar heb je helemaal gelijk in Joke. Dat is ook de reden waarom ik nooit meer fulltime zou willen werken, de flexibiliteit is dan minimaal. Dan maar liever minder salaris, maar meer vrijheid. Aan de reacties op dit item merk ik dat het gemis aan die flexibiliteit groot is, heel begrijpelijk.
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Joke op 14 nov 2007, 17:31

Jufhetty, je ziet één ding over het hoofd. Het is geen gemís aan flexabiliteit. Als je fulltime werkt, kún je niet flexibel zijn en veel mensen móeten die eerste jaren fulltime werken om hun toekomst op te kunnen bouwen.
Hoe wil je het oplossen als de schilder komt, als je wasmachine etc. gerepareerd moet worden, als je naar de dokter moet, ziekenhuisonderzoek, examen moet doen, rijbewijs wilt halen en al die dingen die zich in het leven kunnen voordoen en die je niet in de hand hebt. Nog afgezien van het feit hoe heerlijk het is om eens een dag vrij te hebben en alles van je af te laten glijden en te relaxen of om te doen voor school waar je in een fulltime baan gewoon geen tijd voor hebt. Dat moet jij weten, want je werkt deeltijd! Elke vrije dag in deeltijd telt eigenlijk voor twee en begint 's avonds op je laatste werkdag al, want je hoeft niets voor te bereiden, geen tas te pakken, brood te smeren, dingen te regelen. Je kunt bovendien overdag doen wat je anders altijd in de avonduren doet en er blijft ook nog tijd over om te genieten op welke manier je het dan ook wilt invullen.
Als je fulltime werkt, zónder ADV-dagen, is dat nooit voor jou weggelegd, alleen in de vakanties.
Geloof me. Vroeger bestonden er geen ADv's en het is de beste uitvinding die ooit in het onderwijs is gedaan. Hoe heerlijk ik het ook vond om te werken, een vrije dag zou echt heel welkom zijn geweest, zeker met een verloofde die op elke dag (dus ook in je werkweek) met zijn schip de haven kon binnenvaren en al weer vertrokken kon zijn nog voor je hem gezien had, omdat je werkte. Met een reisje naar Ierland (in het weekend) meevaren en niet bang te hoeven zijn dat je niet op tijd terug was enz. enz. Als er iets is waar ik in die tijd naar verlangd heb, dan was het af en toe eens een vrije dag.
Het is echt geen egoïsme als er door een fulltimer naar een ADV-dag verlangd wordt.

..............Dat is ook de reden waarom ik nooit meer fulltime zou willen werken, de flexibiliteit is dan minimaal. Dan maar liever minder salaris, maar meer vrijheid.

En mensen die nu geen partner hebben, een partner zonder inkomen, een gezin moeten onderhouden of geen partner met een goed pensioen hebben, zodat ze later van een minimum bedrag moeten rondkomen terwijl je dat nooit gewend bent geweest. Waar moeten zij nu en later van leven, tot hoe lang moeten ze doorgaan, terwijl ze misschien al lang 'op' zijn? Hoeveel verdien je als je 2 1/2 of 3 1/2 dag werkt als je net afgestudeerd bent? Die keuze had jij wel, maar niet iedereen boft zo!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor miekiemousie op 14 nov 2007, 19:23

Ik wil hier inderdaad wel op aanvullen. Ik ben 'net' afgestudeerd. Vorig jaar heb ik 2 parttime banen gehad op 2 verschillende scholen. Dit betekende dat ik fulltime werkte, maar geen vrij had. Op een gegeven moment ben ik met één van de twee gestopt. Ik had toen nog maar de helft over. Ik woon alleen, maar kan van die paar dagen niet leven. Ik moest erbij invallen, hoe fijn ik die vrije dagen die ik eindelijk had ook vond. Nu werk ik weer fulltime, alleen op één school. Omdat ik aan het invallen ben, heb ik eigenlijk geen compensatieverlof. Mijn directrice vroeg mij pas geleden in een gesprek of ik een keer een dag vrij zou willen. Euh, ja. Nu gaat mijn duo misschien een ochtend voor mij draaien. Een ochtend is niet ideaal, maar even die vrije tijd, dat lijkt me heerlijk! Even iets meer rust...
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Juf__mama op 15 nov 2007, 17:24

Even iets meer rust...

Ik weet dat ik niet mag klagen. Ben ook net afgestudeerd en heb nu al voor bijna de hele week werk. Maar toch, die 'rust' waar jij het over hebt. Ik heb ook geen rust. Op donderdag moet ik alweer vroeg op school nr. 2 zijn omdat ik daar weer alles moet voorbereiden. Op woensdagavond ben ik alweer aan het piekeren wat ik op school nr. 2 moet doen, wat ik mee moet nemen en wat ik klaar moet leggen. Daar komen ook nog dubbele leeringbesprekingen bij, dubbele vergaderingen, dubbele 10-minuten gesprekken en al mijn duo's verwachten dat ik dat met hen zal doen. Ik heb 3 duo's en ze verwachten dat ik die avond bij hun in de klas zou zijn. En als ik er dan niet ben hoor ik: "Wel jammer dat je er niet was, ouders hadden je graag willen zien".

Maar wat dachten ze van alle reistijd die erin gaat zitten? Per dag moet ik ongeveer 50 km. rijden. En dat tikt ook weer aan in mijn buidel want die extra ritjes worden niet door de school betaald. Ook niet de ritjes van school naar school omdat ik op maandag bij school 1 werk en in de middag weer bij school 2 een vergadering heb. Die 'rust' mis ik heel erg. Rust in het hoofd, rust in de kont! :shock:

Ook ik woon op mijzelf en moet mijzelf onderhouden maar van 3,5 dag werken hou je niet veel over. Dan ga ik straks wel trouwen en hebben wij 2 inkomens maar op dit moment moet ik het zelf nog even zien te redden.
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor jufHetty op 15 nov 2007, 20:05

Het is echt geen egoïsme als er door een fulltimer naar een ADV-dag verlangd wordt.



Bedankt Joke, dat me een andere kant laat zien. Ik zie nu duidelijker het verlangen van een fulltimer naar een ADV dag. Voor mij heeft dat nooit te maken met egoïsme, hoe je dat uit mijn woorden opmaakt weet ik niet, maar ik respecteer wat je hebt geschreven. Ik vind je bijdragen aan dit forum heel waardevol en heb er geen moeite mee dat je mijn woorden misschien anders hebt opgevat dan ik ze heb bedoeld. Hartelijke, persoonlijke groet van mij!
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor miekiemousie op 15 nov 2007, 21:31

Maar wat dachten ze van alle reistijd die erin gaat zitten? Per dag moet ik ongeveer 50 km. rijden. En dat tikt ook weer aan in mijn buidel want die extra ritjes worden niet door de school betaald. Ook niet de ritjes van school naar school omdat ik op maandag bij school 1 werk en in de middag weer bij school 2 een vergadering heb.

Ik heb vorig jaar ook op twee scholen gewerkt. Maar ik heb NOOIT heen en weer gereden tussen de scholen voor een vergadering. Worden 'gewone' parttimers verwacht bij vergaderingen die niet op hun werkdag vallen? De enige keer dat ik heen en weer heb gereden wilde ik dit zelf en was hij voor bijvoorbeeld een kerstviering o.i.d. Bij studiedagen/middagen word bij ons het hele team verwacht. Maar toen ik vorig jaar op een andere school werkte, werd dit niet van mij verwacht. Ik was toch op mijn andere school met de verplichtingen bezig? En inderdaad dubbele 10-minutengesprekken heb ik nu nog steeds. Let op, wel alleen de avond dubbel. Het is 'gewoon' bij mij op school dat de gesprekken op de middag worden gevoerd door degene die op die dag werkt. De gesprekken 's avonds worden samen gevoerd.

Mejuffrouw, laat je niet gek maken, maak goede afspraken die jij en anderen na moeten komen. Je werkt minder in een klas en school en hoeft dan ook minder te doen!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Joke op 29 nov 2007, 19:05

Ik hoop dat je alles al bij de directeur hebt laten vastleggen, want wat betreft verloven treden er hele andere regels in werking.
Dit ontving ik vandaag:
Beperking bijzonder verlof
Naar analogie van de afspraken in de CAO Rijk zijn partijen een beperking overeengekomen van bijzondere verlofvormen:

Met ingang van 1 november 2007 met uitzondering van reeds toegekend verlof, vervalt het recht op kort buitengewoon verlof (imperatief) in verband met ondertrouw (CAO PO 8.7 lid f), overlijden van bloed- of aanverwanten in de 3e of 4e graad (CAO PO artikel 8.7 lid j) en ambts- en huwelijksjubileum (CAO PO artikel 8.7 lid m).
Het verlof bij huwelijk van de werknemer zelf wordt beperkt tot 2 dagen (CAO PO artikel 8.7, lid g) en bij huwelijk van bloed- of aanverwanten in de 1e en 2e graad (CAO PO artikel 8.7, lid h) wordt beperkt tot een dag, ongeacht of het huwelijk in of buiten de woonplaats van de werknemer plaatsvindt.

Indien de werknemer in deze gevallen gebruik wil maken van de mogelijkheid van het opnemen van onbetaald verlof, verleent de werkgever hieraan medewerking.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: ADV/compensatie dagen versus loonsverhoging

Berichtdoor Sjanne op 18 mei 2009, 21:23

Misschien een stomme vraag, ik las dit topic... en ik vroeg me af hoe het eigenlijk zit als je parttime werkt?
Heb je dan ook adv dagen?
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider

VorigeVolgende

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron