zijn ze mn cijfer kwijt

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 29 nov 2007, 10:04

Zoals de meesten wel zullen weten heb ik de afgelopen jaren de nodige problemen gehad met de pabo en met mezelf waardoor mijn pabotraject wat anders gaat dan standaard is.
Ik ben overspannen geweest, heb veel extra stage gehad en ben er een tijdje tussenuit geweest.
Daarbij heb ik weinig gerichte ondersteuning of medewerking gehad vanuit de pabo. Ook het herinschrijven duurde langer dan nodig was.
Ondertussen ben ik alweer wat maandjes bezig en begin ik bijna aan mijn Lio.
Al met al had ik het idee dat het nu eens goed ging...

Een week geleden heb ik een beoordeling teruggekregen van een deelverslag. Ik had dit volgens de docent heel goed gemaakt. Bij dit deelverslag hoort een toets die ik in P2 voldoende heb afgerond... Tot zover geen probleem...beide voldoende=toekenning studiepunt...

Alleen heb ik die toets al in 2003/2004 gemaakt en is de docent inmiddels vertrokken naar een nieuwe baan.
Hierna zijn de ijfers die hij heeft gegeven waarschijnlijk kwijtgeraakt. :o
Omdat het een deelcijfer betreft hebben wij er nooit een bewijs van gekregen, daar deed die leraar niet aan. Nu ben ik al hard op zoek naar mijn agenda van dat jaar in de hoop dat jaar nog wat instaat...maar daarbuiten heb ik zeker geen bewijs dat ik die (pittige) toets gehaald heb...

Nu zag ik net een mail waarin staat dat er nu beslist moet worden of ze mij vertrouwen en geloven dat ik het cijfer heb gehaald (dan krijg ik mijn studiepunt) of dat ik de toets over moet maken :shock:

Ik reageer nog maar even niet naar de pabo. De mail was niet aan mij gericht, maar was waarschijnlijk meer om mij op de hoogte te houden... Eerst ga ik eens rustig bedenken hoe ik het beste kan reageren...
Ik ben niet van plan om (weer) de dupe te worden van de rommelige administratie op de pabo :evil:

Wie weet hoe lang de pabo verplicht is om toetsen en/of cijferlijsten te bewaren???
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en tips voor me heeft om dit op een goede manier op te lossen?
(ik ga maar weer eens oefenen op mn assertiviteit)
Laatst bijgewerkt door Juf Wilma op 06 dec 2007, 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Daffy op 29 nov 2007, 11:10

Wat ontzettend balen zeg!

De Pabo kan vaak echt een zooi zijn, dat heb ik ook ervaren..

Bij ons komen de punten die we halen op progress te staan, op internet.. Is dit bij jou toevallig niet?

Ik wens je heel veel succes! En ik hoop dat ze het allemaal goed oplossen en dat jij nergens de dupe van wordt!

Succes!
Avatar gebruiker
Daffy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 236
Geregistreerd op: 16 dec 2006, 16:11
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 29 nov 2007, 11:15

De punten komen bij ons ook in een cijferprogramma te staan (waar ik vanuit huis op de 1 of andere manier niet bij kan komen), maar voor dit punt moest je 2 dingen halen:
* de toets (lang geleden al gehaald, maar dit cijfer zijn ze dus kwijt...)
* een verslag (kort geleden ingeleverd en goedgekeurd)
Pas als je deze dingen allebei hebt gehaald wordt het punt bijgeschreven...
Het cijfer staat nu dus alleen in een cijferlijst en die lijst moet ergens op de pabo zijn, maar ja, die kunnen ze niet vinden :?
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Joke op 29 nov 2007, 11:22

Ik heb nog even geen idee voor je, maar laat je hierdoor er niet onder krijgen. Sterkte en het komt vast wel goed.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 29 nov 2007, 13:24

Ik heb net een mailtje gekregen met het voorstel dat ik 'om aan een lang slepende kwestie een einde te maken' (hoezo 'langslepend': sinds dinsdag weten ze dat ik geen bewijs heb (nooit gekregen) en heb ik de bal weer bij hen gelegd) de toets maar over moet maken...
De leraar wil me er wel bij helpen...das fijn...
maar nu ben ik wel de dupe van iets waar ik niets kan doen (en niet voor het eerst) :evil: ...

Wat zouden jullie doen?

(het gaat om de didactiek van rekenen tot 10, 20 en 100 en de realistische tafelleergang)
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor jufmaaike op 29 nov 2007, 13:35

Ik zou heel hard protesteren. Dit is niet jouw fout! Als zij een slechte administratie hebben betekent dit niet dat jij maar opnieuw een toets moet gaan maken. Dit is voor hen natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar in mijn ogen wel een oneerlijke.
Oftewel ik zou een mail terugsturen dat dit in jouw ogen absoluut geen goede oplossing is en dat ze nog maar even verder moeten zoeken of met een oplossing moeten gaan komen die jou een stuk minder tijd gaat kosten. Het is erg jammer dat je geen bewijs hebt, maar als ze hierbij blijven zou ik persoonlijk overwegen om naar de examencommissie te stappen.
Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg

Loesje
jufmaaike
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 10 feb 2006, 17:03
Woonplaats: Den Haag
Groep: 4
Schooltype: Katholiek
Functie: leerkracht

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 29 nov 2007, 13:58

Ik ga inderdaad vanavond een mail terugsturen waarin ik heel duidelijk maak hoe ik hierover denk.
Mn vriend gaat me daarbij helpen, die is wat beter in dit soort mailtjes ;)
Omdat het al 3,5 jaar geleden is dat ik die toets heb gemaakt, zou ik de stof weer helemaal opnieuw moeten leren.
De kennis kan ik wel toepassen in mijn lessen, maar bij zo'n toets gaat het vaak om preciese termen en om hoe je dingen onder woorden brengt, dat zou me flink wat tijd gaan kosten om te leren en die tijd heb ik nu echt niet...
ik begin over 2 weken met mijn Lio en ben daaraan en aan mijn schoolwerkplan momenteel genoeg tijd en energie kwijt.

Bij mijn uitschrijven 1,5 jaar geleden is mij beloofd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over studiepunten, want de cijferlijsten en verslagen/toetsen werden allemaal bewaard en dat zou echt GEEN problemen opleveren...tja dat merk ik

T is ook niet de eerste keer dat dingen niet goed geregeld zijn zodat het mij veel tijd kost...
Laatst bijgewerkt door Juf Wilma op 06 dec 2007, 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor jufmaaike op 29 nov 2007, 14:24

Duidelijk dus niet accoord gaan met deze regeling. Ik ken dat soort toetsen inderdaad, die kosten heel veel tijd om te leren en ookal gebruik je het alle termen en dergelijke vergeet je (al dan niet gedeeltelijk) weer.
Verstandig om samen met je vriend zo'n mail te schrijven en als ze geen betere oplossing weten dan dien je een klacht in bij de examencommissie, mag die gaan kijken wat ze er mee doen.
Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg

Loesje
jufmaaike
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 10 feb 2006, 17:03
Woonplaats: Den Haag
Groep: 4
Schooltype: Katholiek
Functie: leerkracht

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 30 nov 2007, 08:52

Hoi Maaike,
Ik heb gisteravond een 'duidelijke' mail naar school gestuurd.
Heb daarin vermeld wat de situatie volgens mij is en dat ik nu het gevoel heb dat ik voor de zoveelste keer is dat ik de dupe wordt van een rommelige administratie. Ik ben niet van plan om die toets te maken om het hen makkelijk te maken...

nu maar afwachten hoe ze hierop reageren... :?

volgende week hbe ik een afspraak waarin ik officieel toestemming krijg voor mijn lio (moet mn puntenlijst laten zien, als je meer dan 184 punten hebt mag je beginnen, anders wordt de lio nog even uitgesteld. Ik heb gelukkig al 188 punten) Hoop niet dat dit gevolgen heeft voor dat gesprek, dan hebben ze echt n verkeerde aan mij
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor jufmaaike op 30 nov 2007, 15:52

Mag hopen dat het geen gevolgen voor je lio heeft, maar dat kunnen ze ook echt niet maken denk ik dus dat zal wel meevallen. Goed dat je die mail zo hebt gestuurd. Ik ben benieuwd welke reactie je hierop gaat krijgen...
Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg

Loesje
jufmaaike
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 10 feb 2006, 17:03
Woonplaats: Den Haag
Groep: 4
Schooltype: Katholiek
Functie: leerkracht

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor miekiemousie op 01 dec 2007, 10:14

En anders moet je de examencomissie inschakelen. Die zou de situatie onbevooroordeeld moeten bekijken.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: zijn ze mn cijfer kwijt

Berichtdoor Juf Wilma op 06 dec 2007, 16:43

Na een 'stevige' mail heeft het bijna een week geduurd...
maar uiteindelijk is besloten dat ik de toets niet hoef te maken en dat ze me toch het vertrouwen geven...
Gelukkig dus het resultaat dat voor mijn gevoel het meest eerlijk is.
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC


Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron