[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Even klagen over gedrag van mentor!!!

Even klagen over gedrag van mentor!!!

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Berichtdoor marjan op 01 maart 2006, 21:35

Cinderella, ik vind het zo rot voor je, dit heb je absoluut niet verdiend!! En laat het je niet onzeker maken, want ik heb het idee dat je een ontzettend leuke, maar ook een supergoede juf bent!! Heel veel sterkte!
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Cinderella op 01 maart 2006, 21:49

Dank jullie wel voor jullie begripvolle reacties.. Ik heb inmiddels toch nog steeds geen mail gestuurd naar mijn mentrix.
Weet je, ik ben eigenlijk best assertief. Maar dit raakt me zo, dat ik bang ben om een teleurstellende reactie van haar te krijgen en daardoor weer zó van slag te raken. Misschien is het toch beter wanneer ik eerst a.s. dinsdag afwacht, dan heb ik al vroeg 's ochtends een gesprek met mijn stagebegeleidster.
Ik ben heel blij dat ik dezelfde begeleidster heb als bij mijn vorige stage, zij heeft toen zelfs geopperd dat ik in aanmerking kon komen voor versnellen. Míts deze bovenbouwstage ook zo goed zou verlopen als mijn vorige stage...
Ik moet echter nu wel nog een mailtje sturen aan mijn mentrix om informatie te vragen over de lessen van a.s. dinsdag, omdat het nog allemaal (weer) onduidelijk voor me is wat er nu van me wordt verwacht. Duidelijkheid is zeker niet haar sterkste kant. Het lukt me ook niet om dit mailtje aan haar te schrijven want, je begrijpt, telkens dwaal ik weer af. Dit kost me nu al bijna de hele dag (en drie jaar van mijn leven).
Ik bedacht me net ineens iets: Ik ga dinsdag vragen of mijn stagebegeleidster ook in deze periode weer enkele van mijn lessen wil bijwonen. Desnoods wat meer. Zodat ik niet alleen van mijn mentrix' oordeel afhankelijk ben.

Geoffrey, ik heb een nieuwe mail geschreven waarin ik duidelijker aangeef waar ik mee worstel. Je hebt gelijk, als ik het doe dan moet het wel écht duidelijk zijn hoezeer ik hiermee zit. Ik heb 'm opgeslagen, maar zoals je leest (nog) niet verstuurd.

Miekiemousie, hoe heb je het volgehouden om telkens de onterechte afwijzing van je mentor te voelen en toch iedere keer de moed en energie op te kunnen brengen om je vol overgave op een nieuwe les te storten? Ik las dat jij een half jaar moest stagelopen, twee dagen per week. Knap dat je je er zo doorheen hebt geslagen! Ik merk dat dit alles mij zoveel meer energie kost dan de hele studie bij elkaar. Heb je tips voor mij? Zou jij in mijn situatie je mentor een email hebben gestuurd waarin je je gevoelens blootlegt, of toch maar liever eerst via een andere weg proberen :?: (stagebegeleidster)
Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen
...voordat je het kunt zijn
~Loesje~

http://cindyenzo.blogse.nl
Avatar gebruiker
Cinderella
PABOforum Peuter
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 03 jun 2005, 07:51

Berichtdoor Maarten_ op 01 maart 2006, 22:16

Cinderella,

Ik ben er dan wel niet origineel mee, maar ik wil je wel even laten weten dat ik dit heel erg naar voor je vind. Ik hoop voor je dat je mentor haar oogkleppen heel snel afdoet, en dat jij zelf nieuwe energie weet te vinden om door te gaan waar je mee bezig bent!
Avatar gebruiker
Maarten_
PABOforum Baby
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 04 jan 2006, 17:10
Woonplaats: Arnhem
Groep: 0
PABO jaar: 2

Berichtdoor Cinderella op 02 maart 2006, 06:28

Sinds 4 uur vannacht zit ik hier achter mijn pc. Ik heb een heel nieuwe email gestuurd aan mijn mentrix. En verzonden! Doodeng, maar het móest. Ik kon zo niet verder, besefte ik toen ik vannacht voor de tweede nacht wakker lag van mijn stage. Want zo is het tot dinsdag nog heel heel lang. Ik wil mijn vakantie toch hierdoor niet laten verpesten. Daarbij kom ik zo ook niet verder in mijn voorbereidingen op mijn volgende stagedag, het wil gewoon niet. Ik hoop op een begripvolle reactie van haar kant. Ik hoop dat ze mijn openhartigheid kan waarderen en ermee kan omgaan. Ik heb het heel netjes gedaan, met wel duidelijk, vind ik zelf.
Duim alsjeblieft voor me dat het geen tegenvallende reactie zal zijn...
En nu... ga ik nog eventjes slapen. Hopelijk wordt ik morgenochtend niet wakker met heel veel spijt...
Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen
...voordat je het kunt zijn
~Loesje~

http://cindyenzo.blogse.nl
Avatar gebruiker
Cinderella
PABOforum Peuter
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 03 jun 2005, 07:51

Berichtdoor Juf Wilma op 02 maart 2006, 08:29

Goed dat je de mail verzonden hebt.
ik heb vorig jaar stage gelopen bij een vrouw die alleen maar negatieve dingen obver mijn lessen wist te noemen, wat ik ook deed. daardoor is mijn zelfvertrouwen dat ik had opgebouwd helemaal teniet gedaan. Ik heb helaas met die stage moeten stoppen en heb 6 weken zwaar overspannen thuis gezeten. Ik heb tijdens mijn stage niets door durven geven aan mijn begeleider van de Pabo omdat ik bang was dat hij me neit zou geloven, en heb dus pas wat gemeld toen het echt mis was gegaan. Dat is me later duidelijk verweten door de pabo, het is dus heeeel belangrijk om eerlijk te zijn naar je begeleider toe en duidelijk aan te geven wat er mis gaat!!! Dan kunnen de mensen van de pabo jou helpen om een oplossing te vinden of duidelijkheid te geven aan je werkbegeleidster en sta je er niet meer alleen voor.
Als ik je ergens mee kan helpen laat je het maar weten...
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Berichtdoor Geoffrey op 02 maart 2006, 10:41

Hoi Cinderella,

Heel knap dat het je uiteindelijk toch nog gelukt is. Ik heb het idee dat jij je heel erg afgewezen voelt en dat je daardoor bang bent voor het oordeel van jouw mentrix. Toch heeft die mentrix ook verantwoordelijkheden naar jou als stagiaire toe... verantwoordelijkheden die zij niet nakomt. Jij staat in je recht als jij haar daarop aanspreekt en als zij dit van jou niet accepteert, dan ligt de fout niet bij jou maar bij haar. Dit kan je stagebegeleidster vanuit de PABO waarschijnlijk alleen maar beamen.

Hou ons op de hoogte. Ik duim voor je voor een goede afloop.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Cinderella op 02 maart 2006, 10:59

Ik heb bericht terug van mijn mentrix! Ik kan gelukkig zeggen... het was een heel positief mailtje. Nee, nog steeds geen 'Je hebt het goed gedaan' maar wel een 'Ik kan je gevoel wel voorstellen en een deel hiervan ligt bij mij'. (Ja, ik ga dit natuurlijk 'opslaan als...'...)

Dat ze erbij vertelt dat het in het onderwijs nu eenmaal vaak anders loopt dan je gepland hebt, dat zal ik haar maar vergeven. (want dat weet ik natuurlijk óók wel, dat geeft haar geen vrijbrief om haar taak als mentor met een korreltje zout te nemen...)

Ik ben blij dat ik de stap genomen heb om dit in de openheid te brengen! Ik ga dinsdag echter alsnog goed in gesprek met mijn stagebegeleidster over dit alles, want ik ben nog steeds van mening dat er bij mijn mentrix een stuk positieve begeleiding ontbreekt, en dat zij niet goed bekend is met wat er van haar en mij wordt verwacht. Ik ben dus gematigd positief... maar vind nu wel een stuk rust.
Dank jullie wel voor jullie adviezen en meelevende woorden!!!!!!!!!!!
:icq: van mij


Juf Wilma: Wat erg voor je hoe dat vorig jaar is gelopen. Ik ben normaal best sterk, maar ik kan mij nu wel voorstellen dat zoiets vreselijk je kan overkomen wanneer je zó hard werkt, al je tijd en energie erin stopt en dan ineens.... beng! dan kun je niet meer. Negatieve feedback waar je niks mee kunt is echt killing.
Heb jij je stage destijds nog af kunnen ronden op die school? En hoe gaat dat inmiddels, loop je nu weer stage of ben je afgestudeerd?
Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen
...voordat je het kunt zijn
~Loesje~

http://cindyenzo.blogse.nl
Avatar gebruiker
Cinderella
PABOforum Peuter
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 03 jun 2005, 07:51

Berichtdoor Juf Wilma op 02 maart 2006, 11:16

Mooi dat je een positief antwoord hebt.

Ik ben destijds nog 2 keer op die school geweest, 1 keer voor een gesprek en 1 keer om spullen in te leveren. Daarna ben ik een hele tijd neit in de buurt van die school geweest, dat kon ik gewoon niet.
Ik heb mijn 3e jaars stage niet in P3 kunnen afronden en loop nu ik in P4 zit dus nog mijn 3e jaars stage, volgend jaar mag ik (hoogstwaarschijnlijk) mijn lio lopen. Ik ben nu terecht gekomen op een hele leuke school waar ik echt super begeleid wordt en waar het heel goed gaat :D mijn begeleidster op de stage is heel positief over mij, het gaat gewoon weer goed. Ben wel eerst een aantal weken nodig geweest om mijn zelfvertrouwen op te bouwen, maar nu gaat het dus echt goed. Ik moet nu alleen mijn begeleider van de pabo nog overtuigen dat ik het kan (hij gelooft na het gebeuren vorig jaar nog niet dat ik een goed beeld kan vormen van mijn prestaties, binnenkort krijg ik een 2e meesterproef en dan gaat mn megeleidster van de stageschool hem duidelijk maken dat zij vind dat ik het zeker kan)
Het heeft bij mij dus wel even geduurd, maar ik ben er sterker uit gekomen. Ik heb er zeker van geleerd (en ik kan dat nu eindelijk) dat het heel belangrijk is om aan te geven dat bepaalde dingen neit goed werken of neit goed gaan en jou ontwikkeling in de weg staan.
als je het niet aangeeft ben jij de enige die er de dupe van kan worden.
dat is zeker wel moeilijk, maar als jij heel duidelijk hebt wat niet goed gaat en dit ook duidelijk aangeeft dan moeten ze je wel helpen.
Hou in de gaten dat jij je goed moet kunnen ontwikkelen en dat je daarvoor duidelijkheid en hulp en vertrouwen in jou nodig bent.
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Berichtdoor Geoffrey op 02 maart 2006, 13:44

Hoi Cinderella. En zo valt het altijd wel mee, hè? Ik ben blij dat jouw mentrix in ieder geval erkent wat ook zij beter kan doen, en ik hoop dat dit eindelijk leidt tot begrip voor wat jij nodig hebt. Ik denk dat het wel goed gaat komen uiteindelijk :).
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor juf_miriam op 02 maart 2006, 13:51

Cinderella, fijn dat je een positief bericht terug hebt!!

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor miekiemousie op 03 maart 2006, 11:04

Miekiemousie, hoe heb je het volgehouden om telkens de onterechte afwijzing van je mentor te voelen en toch iedere keer de moed en energie op te kunnen brengen om je vol overgave op een nieuwe les te storten? Ik las dat jij een half jaar moest stagelopen, twee dagen per week. Knap dat je je er zo doorheen hebt geslagen! Ik merk dat dit alles mij zoveel meer energie kost dan de hele studie bij elkaar. Heb je tips voor mij? Zou jij in mijn situatie je mentor een email hebben gestuurd waarin je je gevoelens blootlegt, of toch maar liever eerst via een andere weg proberen :?: (stagebegeleidster)

Sorry voor de late reactie....
Ik vind het knap van je dat je een mail gestuurd heb. Je geeft echt een teken aan haar dat het genoeg is en dat jij zo niet verder kan. Dit is voor haar en je begeleider een duidelijk teken. In iedergeval een tip, bewaar alle schriftelijk contacten. Als het dan nog steeds niet goed gaat, heb je 'bewijs' dat jij geprobeerd hebt om he te veranderen.
Ik heb toen d'er tijd het eerst aan mijn stagebegeleider voorgelegd. Ik heb dit niet aan mijn mentor aangegeven. De reden was omdat ik zeker wist dat hij er toch niks mee zou doen. Hij had een hele grote plaat voor zijn kop. Jou zou ik wel geadviseerd hebben om een mail te sturen, want ik heb wel het gevoel dat je metrix 'menselijker' is. Ik hoop ook dat het vervolg in jouw voordeel gaat draaien.

Hoe ik het volgehouden heb, ik weet het niet. Bij mijn allereerste stage had heb ik een metrix gehad die alleen negatieve dingen zei. Hiervan werd ik als broekie alleen nog maar meer onzeker. Wel is mijn karakter zo dat ik ga vragen, 'ja maar wat vind je dan daarvan'. Dit werd aan het einde van mijn stage gezien als niet tegen kritiek kunnen.
In de stages daarna ben ik gegroeid en zekerder geworden van mezelf (tussendoor ook nog een keer de grond in geboord dat ik niet genoeg initiatief toonde..) De stage waar dit topic over ging was 'pas' in mijn derde jaar. Ik heb deze stage overleeft door vast te houden aan wat ik in de stage ervoor gemerkt had. In deze stage heb ik alleen voor de klas gestaan in groep 3 en 7. Ik wist dus wel degelijk dat ik het wel kon.
Daarnaast hadden we nog een project op mijn school lopen, waarbij je op een andere school met een groepje les moest geven. Hier heb ik me op gericht en daarbij heb ik het meeste voor de klas gestaan. (groep 6-7) Dit hielp me heel erg, het gaf me de erkenning dat ik het kon, dat ik voor een groep kon staan. Mijn begeleider toen der tijd heeft me hier ook echt op gewezen, kijk echt naar die dingen en niet naar je stage nu.
Door deze ervaringen heb ik het dit jaar wel weer moeilijk gehad, want ergens blijf je toch nog een beetje onzeker. Wel merk ik heel erg dat ik door de ervaringen een stuk sterker ben geworden. Ik was heel verlegen, zou niet snel zeggen wat ik ervan vind. Nu laat ik minder over me heen gaan, als het genoeg is geef ik dit ook aan. Hoe moeilijk het ook is. Voor jezelf om aan te geven dat het niet meer gaat, maar ook om hulp te vragen. In eerste instantie hebben 'leerkrachten' toch de neiging om de problemen zelf op te lossen. Dit kan alleen niet altijd, hulp heb je soms gewoon nodig, het sterkt je.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Cinderella op 03 maart 2006, 21:55

Ik heb de laatste twee dagen even alleen leuke dingen gedaan met mijn dochtertjes. Dit had ik heeeeel hard nodig. Ik probeer ook telkens als ik het moeilijk heb te relativeren: Zolang die twee meiden maar van mij houden en zíj wél weten wat ik waard ben... :inlove:
Dit helpt om het probleem rondom mijn stage niet weer boven mijn hoofd te laten groeien. (...lekker belangrijk!!!...)
Toch blijft dat rotgevoel nog wel een beetje hangen. Ook weet ik dat ik er nog lang niet ben wat betreft mijn mentrix. Ik heb haar mailtje nog eens een paar keer kritisch doorgelezen en ik merk dat ik vooral opgelucht was/ben door haar aardige reactie op mijn openhartige email. Maar uiteindelijk heb ik nog steeds niet de feedback die ik verdien en de dingen die niet kloppen, (onwaarheden) die kloppen nog steeds niet en ze reageert daar niet echt op. Dus dat moet nog blijken in de aankomende periode.
Ik heb mijn probleem ook voorgelegd aan een kennis die zelf in het onderwijs zit en zij begreep ook helemaal niet de dingen die mijn mentrix doet/nalaat. Dit alles sterkt mij in het vertrouwen dat ik in ieder geval niet gek ben en helemaal in mijn recht sta.
Miekiemousie, ik heb alle emails en lesvoorbereidingen/ reflecties en ander 'bewijsmateriaal' en die sla ik op en bewaar ik bij mijn documenten. Dit neem ik dinsdag al mee bij het gesprek met mijn stagebegeleidster. Want ik voel me gelukkig nu weer sterk en vastberaden om dit allemaal in de juiste context te plaatsen t.o. mijn begeleidster.
Door te praten (ook hier op dit forum) heb ik de dingen ook voor mijzelf goed op een rijtje kunnen zetten zodat ik ook duidelijk kan aangeven wat nu de belangrijkste punten zijn waar ik tegenaan loop. Hiermee moet ik het kunnen redden.

Het is alleen zo jammer dat het plezier waarmee ik aan de stage begonnen ben, inmiddels zwaar is gedaald. Het zou zo moeten zijn dat je samen mét je mentor de stage máákt. Dit gaat dus lang niet in alle gevallen op. En helaas ben ik zeker niet de enige die hiermee te maken krijgt in een stage.
Ik hou mijzelf één ding voor:

~If it doesn't kill you, it'll make you stronger~

Liefs
Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen
...voordat je het kunt zijn
~Loesje~

http://cindyenzo.blogse.nl
Avatar gebruiker
Cinderella
PABOforum Peuter
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 03 jun 2005, 07:51

Berichtdoor lucia op 03 maart 2006, 22:31

Over een poosje ben jij in ieder geval een mentor
die wel weet hoe het moet!

Kop op hoor.
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Berichtdoor tinka op 04 maart 2006, 09:35

En daar heb je later heel veel aan! Ik had in het derde jaar (KLOS) een mentor, waar ik absoluut niets heb geleerd. Het enige wat zij deed was alles wat ik deed de grond in boren. Ik heb een enorme rottijd gehad bij haar, maar ik heb toen wel geleerd hoe ik niet met mijn stagiaires wil omgaan!
tinka
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 445
Geregistreerd op: 09 feb 2004, 23:06
Groep: 2
Schooltype: openbaar

Berichtdoor Anita op 04 maart 2006, 14:01

Zo kun je gelukkig uit negatieve dingen vaak toch positieve dingen halen. Ik hoop dat je nu op de goede weg bent met jouw mentor nu er een soort van opening is. Het lijkt me in ieder geval slim op op de Pabo heel duidelijk aan te geven wat er allemaal speelt, zodat het niet achteraf allemaal tegen je gebruikt kan worden!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

VorigeVolgende

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron