[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Lautje1984 op 16 maart 2007, 13:25

Ik heb jullie advies nodig!
Vorige week is mijn lio stage afgebroken. De grote oorzaak is mijn onzekerheid, die is zo groot dat ik hierdoor eigenlijk de klas niet meer onder de duim had. Ik was het overzicht kwijt. Helaas kwam mijn coach hierachter nadat ik drie dagen alleen voor de klas stond. De kinderen merkten dat ik onzeker was en maakten daar gretig gebruik van.
Nu heb ik bijna alles op een rijtje gezet voor mijzelf, maar ik zit nog met een dilemma. Mensen hebben mij geadviseerd om met een psycholoog te gaan praten. De verwijzing van de huisarts heb ik al binnen, maar het wordt niet vergoed door de verzekering. En een consult kost al snel tussen de 60 en de 80 euro. Dit vind ik niet zo'n probleem als het om 2 of 3 consulten gaat, maar ik weet niet of dat genoeg is....
MOet ik gewoon maar een afspraak maken bij de psycholoog of moet ik kijken of ik het op een andere manier kan oplossen? EN zo ja hoe kan ik dat aanpakken?

Na de vakantie begin ik weer met mijn lio, dus ik ga het ook afmaken. Dit ook omdat mijn coach heeft gezegd dat ze er vertrouwen in heeft dat ik het kan en ze zegt ook dat het in mij zit, maar dat het door de onzekerheid nu wordt belemmerd. Als het mogelijk was dan zou ze mij ook na de vakantie weer willen begeleiden, dus dat geeft voor mij al aan dat ik het kan. Dat houdt mij wel op de been.

Weet iemand misschien hoe ik mijn onzekerheid kan aanpakken?
Alvast bedankt.

Laura
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor marjo op 16 maart 2007, 13:49

Wat vervelend voor je dat het zo gelopen is. Is er geen mogelijkheid om via je opleiding begeleiding te krijgen? Volgens mij zijn er ook instanties voor studenten. Blijf wel in jezelf geloven, want je bent niet zomaar al zo ver in je opleiding gekomen! Ik wens je heel veel sterkte.
marjo
PABOforum Baby
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:36

Berichtdoor Geoffrey op 16 maart 2007, 14:02

Inderdaad vervelend, Laura. Ik hoop dat je jouw onzekerheid kunt overwinnen, want het belangrijkste is dat je de zaak voor jouw gevoel in de hand hebt.

Ik heb even rondgesnuffeld over het al dan niet vergoeden van psychologen-kosten... misschien heb je hier wat aan: http://www.psynip.nl/lossepaginaframe.a ... opmenuid=1

Verder is het misschien goed om ergens stage te gaan lopen of als vrijwilliger mee te helpen. Dan kun je met begeleiding van een ervaren leerkracht nog wat extra aandacht besteden aan je onzekerheid en sta je er na de vakantie misschien wat zekerder voor. Is dat misschien een mogelijkheid voor je?

In ieder geval: laat je niet uit het veld slaan door deze tegenslag. Het is natuurlijk rot dat je zo onzeker was dat je het niet meer in de hand had, maar dat is wel een teken dat jij het graag heel goed wilt doen. En die motivatie vind ik ook heel wat waard.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Juf Wilma op 16 maart 2007, 15:46

Laura, ik ben tijdens de laatste stage in het 3e jaar overspannen gerakat door o.a. mijn onzekerheid en omdat ik niet assertief was. Het orde houden lukte daardoor niet en de kids maakten daar bij mij ook dankbaar gebruik van ;)
Ik ben ook doorgestuurd naar een psycholoog, ik heb 5 gesprekken bij haar gehad en zij heeft mij doorgestuurd naar het maatschappelijk werk voor een assertiviteitstraining. Die training heeft mij heel erg geholpen.
De gesprekken bij de psycholoog hebben mij niks gekost. dat komt waarschijnlijk omdat het een psycholoog van het voormalige Riagg was (ik weet niet hoe dat nu heet). Als ze zoiets ook bij jou in de buurt hebben is dat misschien een goede oplossing.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes.
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Berichtdoor Lautje1984 op 16 maart 2007, 20:53

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nu aan het kijken of ik ergens terecht kan als onderwijsassistent (mijn coach gaf mij ook deze tip) of idd een stage i.o.d. Ik denk dat dit idd een goede oplossing is, want 4 a 5 maanden niks doen is waarschijnlijk niet goed voor mijn zelfvertrouwen...

Ik heb via de verzekering gehoord dat ik bij het RIAGG ook terecht zou kunnen en dan wordt het idd vergoed of je betaalt alleen de eigen bijdrage. Naar die training kan ik ook wel informeren. Ook mijn huisarts ging nog kijken voor andere mogelijkheden.
Dus voorlopig zit ik niet stil.

Heb vandaag afscheid genomen van de klas en de kinderen waren zo lief en de reacties van de kinderen deden me erg goed. Ze konden me eigenlijk nog niet missen (gelukkig maar..)
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Femke84 op 16 maart 2007, 20:59

Wat vervelend om dit mee te maken! Ik kan me wel voorstellen dat je onzekerheid je parten kan gaan spelen. Ik hoop dat je iets kan vinden voor de tussenliggende periode! Succes!!
Avatar gebruiker
Femke84
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 819
Geregistreerd op: 29 okt 2004, 10:51
Woonplaats: 7hoven
Groep: 0
Schooltype: PC

Berichtdoor juf_marion op 16 maart 2007, 22:05

Hoi laura,
Wat vervelend!
Ik weet dat het hier in breda zo geregeld is dat als je bij de ggz naar de psycholoog gaat, dat het vergoed wordt.
Volgens mij moet er zoiets in elke stad zijn.
Je hebt namelijk het verschil tussen een psycholoog en een eerste lijns psycholoog. En een gewone psycholoog (bij het ggz, voormalige riagg) wordt wel vergoed.
Maar je moet het ook zien als een investering in je zelf, waar je veel profijt van kunt hebben.
groet, marion
volgend weer een groep 3!
juf_marion
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 16 dec 2004, 00:46
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 3
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: leerkracht

Berichtdoor KT Belle op 17 maart 2007, 12:12

Hoi Laura,

Gelukkig dat je nu wel met een psycholoog kunt gaan praten. Dat zal je enorm helpen. Ik vind het ook lastig om streng te zijn, wil graag dat de kinderen me aardig vinden. En als ik dan streng ben, dan worden de kinderen boos op me en voel ik me dus onzeker. (en het helpt ook niet als op de tweede werkdag een ouder heel erg boos wordt omdat ik streng tegen haar kind was). Gelukkig heb ik een team dat achter me staat en me aanspoort het vol te houden. Intussen gaat het al veel beter. Ik wens jou ook zo'n team en hoop dat je erbovenop komt.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.

Ik zoek werk als juf op een vernieuwende school!
Avatar gebruiker
KT Belle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 271
Geregistreerd op: 02 aug 2004, 09:56
Woonplaats: Utrecht
PABO jaar: 0
Functie: werkzoekende

Berichtdoor Beccie op 17 maart 2007, 19:22

De meeste pabo's hebben toch ook wel een vertrouwenspersoon? Ik heb toen het bij mij niet lekker liep daar (volgens mij was het ook een psycholoog) ook verschillende gesprekken gehad. Succes in ieder geval, eerst alles op een rijtje krijgen.
Beccie
PABOforum Peuter
 
Berichten: 73
Geregistreerd op: 21 jan 2006, 13:04

Berichtdoor petra op 26 maart 2007, 20:43

Op Fontys Hogescholen hebben ze schoolpsychologen. Ik weet niet op wat voor pabo jij zit? Misschien hebben ze daar ook een schoolpsycholoog. Het is gratis om met hen te gaan praten en je kunt zo vaak naar hen toe gaan als nodig is.
Ik heb dat ook gedaan (ook in verband met onzekerheid), dat was vorig jaar. Ik heb er nu veel profijt van tijdens mijn lio-stage.

Ik wens je in ieder geval veel succes!!!
Avatar gebruiker
petra
PABOforum Baby
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 09 maart 2007, 11:11
Woonplaats: Baexem

Berichtdoor miek op 26 maart 2007, 21:54

Hoi Laura,
Erg vervelend allemaal maar inderdaad goed dat je coach je wel vertrouwd. Dat ze je volgend jaar weer terug wil zegt daarover genoeg! Je kunt het dus wel er is alleen iets waaraan je nog even goed moet gaan werken. Je schrijft:
Helaas kwam mijn coach hierachter nadat ik drie dagen alleen voor de klas stond.

Ik kan me voorstellen dat dit nu zo voelt (helaas) maar ik denk dat je hier alleen maar sterker uit gaat komen en dat je het dan misschien zelfs wel fijn vindt dat het zo gelopen is. Ik heb verder geen andere tips voor je dan er al gegeven zijn maar ik wilde je gewoon even succes wensen. Je komt er vast wel!
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Lautje1984 op 29 maart 2007, 09:13

Hoi allemaal,

Ik voel me al weer een stuk beter. Ben ook al naar een psycholoog geweest en ik krijg een soort assertiviteitstraining en we gaan veel praten, dus ik ben benieuwd..

Verder ben ga ik vandaag zoeken naar een stage. Ik had gehoopt dat ik hulp zou krijgen van de pabo, maar helaas helemaal niks!
Ik moet het allemaal zelf regelen. Van mijn studiebegeleider hoor ik ook maar niks. Ik vraag haar om advies maar krijg geen mail terug. Wel heb ik volgende week een gesprek met haar en de coördinator hoe mijn studietraject gaat verlopen. Maar ik ga ook niet nog een week wachten op een stageplek...
Ik word hier een beetje moe van. Je vraagt om begeleiding van de pabo en je krijgt het niet eens!!!
Wat moet ik dan tegen zo'n stage school zeggen, ik regel op dit moment alles zelf en de pabo doet er niks aan. Lekkere reclame zeg.

Ik moest even mijn frustratie kwijt, want ik word er een beetje moedeloos van.
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor JannekevanKammen op 29 maart 2007, 19:23

Hoi,

Goed dat je er mee aan de slag gaat!
Maar..... wat raar dat het nu pas ontdekt wordt.....
Is dat nooit eerder tegen je gezegd?

Succes!
kijk voor je projecten, schoolactiviteiten en organisatie van je klas op http://www.jufjanneke.nl
JannekevanKammen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 jan 2005, 15:22
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0

Berichtdoor Lautje1984 op 31 maart 2007, 18:51

Het is niet nu pas ontdekt. Ben eigenlijk altijd wel onzeker geweest, maar niet voor de klas. Dit kwam vorig jaar sterk naar boven. Ik heb toen een stage gehad waarin ik alleen maar ben afgekraakt. Ik heb toen een inhaalstage in september gedaan om mijn zelfvertrouwen weer terug te krijgen. Dit is toen aardig gelukt, in het begin van mijn lio ging het wat moeizaam maar ik ging vooruit. Na de kerstvakantie is het opeens fout gegaan. Er gingen dingen wel eens mis, en dat heeft iedereen wel eens, maar ik dacht gelijk dat het allemaal mijn fout was en ik ben eigenlijk weer in het oude patroon gevallen.
Maar ik heb waarschijnlijk al weer een nieuwe stage plek tot aan de zomervakantie en misschien kan ik daar ook wel mijn lio gaan doen.
Maandag hoor ik daar meer over dus ik ben benieuwd.
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor JannekevanKammen op 01 apr 2007, 17:00

Ik hoop voor je dat het dan beter gaat.
Wens je veel succes toe.
Ik was vroeger ook erg onzeker. Heb daar tijdens de stages erg veel last van gehad. Totdat.....ik ineens dacht, ik wil juf worden en iedereen kan me wat. Dat heeft geholpen. De laatste stages gingen uitstekend en daarna alleen maar beter. Dus...........geef jezelf een oppepper, als je echt leerkracht wil worden! :)
kijk voor je projecten, schoolactiviteiten en organisatie van je klas op http://www.jufjanneke.nl
JannekevanKammen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 jan 2005, 15:22
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron