[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor Lautje1984 op 16 mei 2007, 11:15

Hallo,

Even een update!
Ik heb inmiddels al weer 3 a 4 weken stage achter de rug. Ik loop twee dagen stage in de week. Deze week heb ik zelfs alleen voor de klas gestaan en het ging super.
Ondertussen ook alweer gesolliciteerd voor een lio-plek, maar op drie scholen afgewezen, omdat ze geen lio-plek hebben voor de middenbouw en een school had geen lio-plek voor midden én bovenbouow. Dus dat schiet niet echt op.
Dus maar weer de hulp van de pabo inschakelen, kijken wat zij nog voor mij kunnen doen. Het is ook nog mei dus ik heb op dit moment nog geen haast, maar het is wel lekker als het allemaal rond is.
Dus nu maar op de pabo wachten en hopen dat zij een beetje snel reageren...

Dit was het eigenlijk wel weer een beetje. En nu maar hopen dat de pabo gaat helpen.

Groetjes Laura
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 16 mei 2007, 12:01

Hallo Laura,

Goed om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Zit je nu ook wat lekkerder in je vel nu je iets minder prestatiedruk hebt wat betreft je stage?

Ik hoop dat je deze stage met een goed gevoel kunt afronden, zodat je volgend schooljaar alsnog een geweldige LIO-stage kunt hebben. Want niets is leuker dan een groep kinderen écht op een goede manier iets te kunnen leren :).

Succes verder!
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor Lautje1984 op 04 jun 2007, 17:50

Ik heb een lio-plek! Ben er heel blij mee, ik krijg weer groep 6. Ik twijfelde wel, omdat mijn lio stuk gelopen was in groep 6, maar ik heb eigenlijk zoiets van wat maakt het uit. Elke groep is weer anders en ik heb nu ook weer het gevoel dat ik het kan.
Met de stage op dit moment gaat het geweldig, ik sta twee dagen voor de klas en mijn mentor zie ik de hele dag niet, alleen in de ochtend, pauzes en aan het eind van de dag. Soms komt ze wel eens ff binnen wandelen om wat te pakken. Ik merk wel dat ik hierdoor steeds lekkerder in mijn vel ga zitten. Ik ben zelf gevraagd of ik wil invallen a.s. donderdag. Ik heb gelijk ja gezegd, ben die dag toevallig jarig, maar de visite komt maar 's avonds! De IB'er is wel achterwacht en zij zal ook met de klas naar gym lopen, maar verder is de hele dag voor mij!
Het is wel raar, ik sta nu al een aantal dagen alleen voor de klas, maar die donderdag voelt toch weer anders, misschien omdat ik het dan echt alleen moet doen.
Dus kortom het gaat super! De psycholoog heb ik eigenlijk niet meer bezocht, over twee weken weer een keer en dan denk ik dat ik stop. Misschien nog een keer als ik in mijn lio zit, maar dat zie ik dan wel weer. Ik heb er op dit moment geen behoefte aan en dat is natuurlijk ook positief!

Zo dat was weer even een update!
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Juf Wilma op 04 jun 2007, 18:36

geweldig...gefeliciteerd!

lekker gevoel is dat als het weer goed gaat he.
Ik wens je veel plezier verder deze stage, geniet van dat heerlijke gevoel.
En alvast veel succes voor je Lio
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Lautje1984 op 11 sep 2007, 18:27

Hallo

Ik heb vandaag kennis gemaakt met mijn lio-klas. Het is een erg leuke en gezellige klas en ik denk dat ik het ook erg naar mijn zin zal hebben. Alleen ik heb zo mijn twijfels. Aan de ene kant weet ik zeker dat het mij gaat lukken, maar aan de andere kant ben ik ook zo verschrikkelijk bang dat het weer niet gaat lukken.
Hoe kom ik van deze "angst" af?
Ik ben tijdens mijn stage na mijn lio erachter gekomen dat mijn coach ook niet perfect was en mij niet echt vrij heeft gelaten. Nu heb ik een coach die zegt dat ik alles mag doen en ik het gewoon moet aangeven, dus ik heb alle vertrouwen van mijn coach hij laat mij vrij in wat ik wil doen en niet zo als bij mijn vorige lio dat ik eerst alle lessen moest zien van haar en dan ook op die manier geven. Maar toch gaat dat gevoel van zal ik het wel redden niet weg.

Misschien moet ik ook wel gewoon een les gaan geven en ervoor zorgen dat ik die zorgen niet kan maken en mijn coach heeft al gezegd dat hij er alles aan doet om mij dat papiertje te laten halen. Weer een geruststelling, maar waarom helpt dit niet bij mij?
Ik wil dit zo graag en nu ik de klas heb gezien heb ik nog meer zin gekregen in mijn lio. Maar toch is er dan een klein dingetje wat blijft knagen......
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Juf Wilma op 11 sep 2007, 18:34

Hoi Laura,

Fijn dat de klas zo leuk lijkt en zo te horen krijg je een hele fijne coach! Ik hoop dat mijn coach straks ook zo zal zijn.
Tips heb ik helaas niet voor je... Wel herkenning...Ik begin pas rond de kerst met de Lio, maar merk dat ik nu af en toe al begin te twijfelen/wat onzeker wordt. Ik weet dat ik het wil en kan! maar er is al vaker wat verkeerd gegaan... wie zegt mij dat dit nu niet weer gaat gebeuren...

Als ik me zo voel, denk ik terug aan de laatste stages waarin het steeds beter en regelmatig echt goed ging. Ook pak ik er wel eens de klassenfoto's bij waar ik ook op mocht staan ('omdat jij toch ook een belangrijk deel van dit schooljaar van de kinderen bent', volgens mn begeleidsters) en de afscheidscadeautjes van de klassen bij.
Meestal geeft me dat weer zo'n goed gevoel dat ik er weer helemaal tegen kan.
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor joyce1982 op 30 nov 2007, 16:33

Hoi Laura,

Hoe gaat het tot nu toe in je LIO?
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor supermees op 01 dec 2007, 01:17

Blijf in jezelf geloven, het is al gezegd maar toch!
Al die toetsen en examens haal je echt niet als je niet geknipt bent voor dit vak. Als de leerkrachten van de PABO je niet goed genoeg vonden tijdens je andere stages hadden ze je echt niet door laten gaan.

Ik denk dat je bij jezelf het knopje moet om schakelen. Gewoon doen, jij bent de juf en niemand anders.
Ga voor jezelf na waardoor je onzekerheid komt. Misschien kunnen wij je daarbij helpen door tips tegeven.
Ik denk dat je het kan. En uit je verhaal denken je kinderen dat ook. Anders missen ze je echt niet.

Dus kop op!! En geloof in jezelf, wij doen dat ook in jou.
Avatar gebruiker
supermees
PABOforum Peuter
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: 28 nov 2007, 20:45
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 3

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Lautje1984 op 02 dec 2007, 16:42

Het gaat redelijk goed. Ik heb de laatste week een beetje een dip gehad. Komt ook door mijn thuissituatie (mijn opa heeft heel slecht gelegen gelukkig krabbelt hij langzaam er weer bovenop, maar het speelt wel weer mee in wat je doet). Ik merkte hierdoor wel dat ik dan minder geduld heb en snel reageer op dingen en meestal ook niet positief. Ik ben nu bang dat ik hierin blijf hangen (net zoals ik vorig jaar heb gehad) Elke dag is weer een nieuwe start, maar als je niet lekker in je vel zit dan gaat het minder makkelijk en dat vind ik eigenlijk best erg. De kinderen kunnen er niks aan doen en dan is het natuurlijk ook geen lekkere tijd. Sinterklaas en kerst (en de rapporten) zorgt ook voor drukte in de klas, gelukkig zie ik het wel als een gezellige drukte....
Ik merk wel dat ik sneller terug kan schakelen en sneller door heb waar ik mee bezig ben, maar toch blijft die angst; wat nou als het zo blijft!
Ik heb ook mijn beoordeling gehad en die was goed, ik moet soms wel duidelijker zijn tegen de klas over wat ik van ze verwacht, hierdoor creeër ik natuurlijk ook onrust in de groep en ik moest een wat positievere toon krijgen, maar dat had ik zelf al wel in de gaten, gelukkig. Dus als ik het zo bekijken is het helemaal geen slechte beoordeling en de kinderen zijn zo leuk en enthousiast over alles dat ik eigenlijk ook wel weer energie ervan krijg...
Dus al met al gaat het prima met mijn stage, alleen ben ik zelf een beetje wiebelig ik ben blij als de vakantie begonnen is....
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor fruity op 02 dec 2007, 18:44

Nou fijn om te horen dat het de goede kant op gaat. Volhouden, want je kant het wel!!!
Schooljaar 2016-2017 start ik pas na de voorjaarsvakantie (verlof) als 'hip-hopper' in de school voor 2 dagen (begeleiding aan verschillende kinderen geven)
fruity
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 287
Geregistreerd op: 16 mei 2007, 11:33
Groep: 6
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht en LB leerkracht

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Lautje1984 op 30 maart 2008, 13:18

Een allerlaatste update. Ik ben nu klaar met mijn lio-stage en ik heb 'm gehaald. Nu alleen nog mijn portfolio afmaken en inleveren en dan mijn eindgesprek.
Het is allemaal super gegaan en ik sta nu veel sterker in mij schoenen. Ik heb zelfs vanaf donderdag een baan!
Drie dagen voor groep 5, dat had ik vorig jaar niet kunnen bedenken.
Allemaal bedankt voor jullie reacties, het was fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Groetjes Laura
Lautje1984
PABOforum Peuter
 
Berichten: 160
Geregistreerd op: 28 jun 2006, 14:47
Woonplaats: Zoeterwoude
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor lucia op 30 maart 2008, 13:34

Van harte Laura! Wat een heerlijke berichten allemaal zeg.
Veel succes in je baan hoor.......... :D
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor miekiemousie op 30 maart 2008, 17:35

Heerlijk Laura, ik gun het je!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Juf Wilma op 30 maart 2008, 19:38

gefeliciteerd!!!
Echt super.
Ik wens je heel veel plezier met je eigen klas
Avatar gebruiker
Juf Wilma
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 292
Geregistreerd op: 25 sep 2005, 17:50
Woonplaats: Harderwijk
Groep: 0
Schooltype: PC

Re: Lio stage afgebroken i.v.m onzekerheid

Berichtdoor Mniekske op 01 apr 2008, 19:08

Gefeliciteerd!
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

VorigeVolgende

Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten