assessment

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

assessment

Berichtdoor eln op 30 nov 2007, 16:17

Over 2 weken heb ik een assessment van de pabo. Ik moet nu laten zien wat ik allemaal in huis heb en dat ik adaptief met mijn groep kan werken. Ik ben nu 8 weken bezig met mijn Lio in groep 1-2:) De niveauverschillen zijn groot (aantal NT2 leerlingen)

Ze stellen de volgende eisen aan mijn les:
* een klassikaal onderdeel waarin ik communicatie met mijn groep laat zien
* een onderdeel instructie
* het organiseren van een werkvorm, waarbij leerlingen in groepjes werken
* evaluatie / reflectie

Verder mag ik zelf weten wat voor les ik ga geven. Ik vind het een beetje lastig om te bedenken wat ik wil gaan doen.. Wat kan ik doen wanneer ik de leerlingen in groepjes moet laten werken? Tot nu toe heb ik dat nog niet eerder gedaan. Ze gaan natuurlijk wel tijdens de werkles in groepen uiteen, maar dat is niet echt samenwerken o.i.d. Dat duurt ook veel langer, dat kan niet binnen een half uur gebeuren! Moet dan natuurlijk ook nog evalueren met ze. Iemand een super goed idee?? :lol:
eln
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 22 nov 2005, 19:21

Re: assessment

Berichtdoor JufEline op 09 feb 2008, 14:43

Hoi!
Misschien is het werken in een soort cirquitje een idee? Je laat leerlingen in groepjes een aantal opdrachten doen binnen een aantal minuten. Na drie opdrachten hebben ze gegevens verzameld door overleg/samenwerken en reflecteer je de resultaten. Verder heb ik nog geen idee, lijkt me ook lastig! Als me nog iets te binnen schiet, laat ik het je weten, succes!
JufEline.
JufEline
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 09 feb 2008, 14:29
Groep: 3
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 4


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron