aardrijkskunde..en ws uitbreiding

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

aardrijkskunde..en ws uitbreiding

Berichtdoor hayat op 31 jan 2008, 16:44

Ik ben nu bezig met het afronden van mijn studie. nu is het zo dat er een product geleverd moet worden aan de stageschool. in de hoop om mooie adviezen en tips te ontvangen heb ik dit bericht geplaatst. Wat ik wil doen is het volgende;

tijdens het lezen van een aardrijkskundetekst komen leerlingen vaak moeilijke woorden tegen. Deze krijgen tijdens de les weinig tot geen aandacht. nu wil ik een product vervaardigen waarbij de woorden preventief behandeld worden. doel is om de leerlingen woordbetekenissen aan te reiken die ze tijdens het lezen van de tekst kunnen inzetten.

mijn vraag is nu of er al mensen zijn die een soortgelijke product gebruiken in de klas? of iets hebben dat mij verder op weg kan helpen in het ontwikkelen van een product.
hayat
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 18 jan 2008, 19:07
Groep: 7
PABO jaar: 4

Re: aardrijkskunde..en ws uitbreiding

Berichtdoor Anita op 31 jan 2008, 18:38

Dan denk ik aan een soort leeswijzer zoals je dat bijvoorbeeld hebt bij (de oude versie van) 'Goed Gelezen' - methode voor begrijpend lezen. Hier wordt eerst de voorkennis geactiveerd, dan gekeken naar wat je al ziet, daarna worden nog een aantal lastige begrippen er uitgelicht en besproken.
Dit zou je wel per les moeten maken bij de methode. Lijkt me een flinke klus, maar dan wel iets waar je jaren plezier van kunt hebben.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: aardrijkskunde..en ws uitbreiding

Berichtdoor hayat op 31 jan 2008, 19:57

Dank je wel Anita voor je tip. Ik ga even kijken wat ik mijn mogelijkheden zijn en dit bespreken met de directie van de school.
hayat
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 18 jan 2008, 19:07
Groep: 7
PABO jaar: 4


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast