contact met collega's

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

contact met collega's

Berichtdoor Nicolette85 op 08 aug 2008, 15:27

volgende week begin ik alweer met mijn lio-stage. De school is al bekend voor mij omdat ik in pabo 2 daar stage heb gelopen. Het lesgeven gaat tot nu toe allemaal prima en ik heb ontzettend veel zin om de kinderen maandag te zien. Het gesprek met de directeur over mijn lio ging ook erg goed. Het was een erg ontspannen gesprek.

Vandaag moesten er nog wat dingen voorbereid worden voor maandag en ik merk aan dat ik dan ontzettend onzeker ben, het team kent elkaar door en door en ik hang er maar een beetje bij. Iedereen loopt maar door de school heen om alles goed in orde te hebben voor maandag. Ik heb mij wel aan een aantal leerkrachten voorgesteld, omdat het toch wel weer ruim een jaar terug was dat ik daar stage liep, maar de helft liep mij eigenlijk letterlijk snel voorbij, zodat ik geen kans kreeg om mij goed voor te stellen. Ik ga dan echt aan mijzelf twijfelen wat ik fout doe. Nu heb ik niet de kans gekregen om mij aan iedereen voor te stellen en daar voel ik mij heel naar onder.

Natuurlijk heb ik wel wat dingen gezegd en echt mij best gedaan om contact te zoeken. Er wordt toch vrij weinig tegen je gezegd en dat maakt mij ontzettend onzeker. Ik ga dan zitten piekeren of ze mij wel leuk vinden en wordt dan eigenlijk nog stiller dan ik al was. Ik ga mij dan letterlijk terugtrekken, terwijl ik weet dat ik dat juist niet moet doen.

Ik denk dat dit hele gebeuren ook wel komt doordat ik in pabo 1 op een school heb stage gelopen waar stagiaires echt letterlijk genegeerd werden en nooit iets tegen gezegd werd. Ik kom me daar altijd heel druk om maken omdat ik vind dat iedereen ook ooit begonnen is en in dezelfde schoenen heeft gestaan. Natuurlijk stagiaires komen en gaan weer, maar de school en de leerkrachten hebben er ook profijt van. Je voelt je op zo moment echt letterlijk minder dan de rest.

Ik zie nu al tegen maandag op, ik kan me dan zo het hele weekend druk gaan maken over van alles. Wie heeft er tips voor mij om dit op een goede manier aan te pakken? Ik zou het zonde vinden dat mijn Lio niet goed gaat doordat het contact met de leerkrachten niet goed verloopt.
Nicolette85
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 08 aug 2008, 14:50
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: contact met collega's

Berichtdoor JufRian op 08 aug 2008, 17:36

ik kan mij voorstellen dat het geen goed gevoel geeft, maar je moet niet aan jezelf gaan twijfelen, en zeker niet
tegen maandag op gaan zien! Je mag eindelijk beginnen met je lio, krijgt een eigen klas, eigen verantwoording.....allemaal nieuw, maar ook erg leuk! En daar moet je lekker voor gaan.

Neem het je collega's op dit moment nog niet erg kwalijk. Misschien dat ze het zelf nog geeneens doorhebben dat
ze op dit moment nog weinig met je gepraat hebben, maar iedereen is nu bezig om zich voor te bereiden op het nieuwe jaar.
Want ze willen het inderdaad voor maandag goed in orde hebben, en dat is begrijpelijk want daar heb ik de afgelopen dagen ook
hard voor gewerkt, en jij waarschijnlijk ook! :D

Hebben jullie geen bijeenkomst of startvergadering afgelopen week gehad, waarbij je werd voorgesteld? Ook al ben je daar al
een keer eerder geweest, lijkt mij wel zo netjes en fijn dat je ook even 'geintroduceerd' wordt?!

Ga er niet (teveel) over piekeren. Nog even ontspannen komend weekend, en maandag lekker aan het werk gaan met je klasje!
Probeer zelf wel gewoon te doen tegen je collega's, als je op school komt even je collega's bijlangs gaan om goedemorgen te zeggen
en ze succes te wensen. Praat in de pauzes gewoon met ze, en wacht eerst maar af, wie weet zijn ze volgende week heel anders dan
je nu gezien hebt!

Succes met je lio en met de eerste start maandag!
Avatar gebruiker
JufRian
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 731
Geregistreerd op: 01 aug 2005, 18:14

Re: contact met collega's

Berichtdoor thomas op 08 aug 2008, 18:46

Het is vaak de drukte in de vakantie. Ik merk dat ook aan mijzelf. Wij hebben 4 lio'ers en 1 nieuwe collega aankomend schooljaar en ik heb er met 1 kort gesproken. De rest heb ik niet gesproken/voorgesteld of i.d. Ik was zo druk met alles klaar maken etc. Je wil toch alles maandag klaar hebben en niet teveel tijd op school doorbrengen (nog 3 dagen geweest deze week) en dan schiet het contact maken met nieuwe collega's er bij in.

Bij ons worden de lio'ers wel in de opstartvergadering voorgesteld. Als er een nieuwsbrief is voor de leerkrachten zou je daarin jezelf kunnen voorstellen. je gaf ook aan dat je er al stage hebt gelopen. Vaak weten ze nog wel wie je bent en dan wordt het contact maken in het begin helemaal vergeten.

Ik herken je gevoelens wel, maar daar moet je je niet door laten leiden. Maandag gewoon leuk meekletsen / belangstelling tonen en dan komt het vanzelf wel hoor. Je moet niet gaan zitten afwachten!
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Re: contact met collega's

Berichtdoor miekiemousie op 08 aug 2008, 20:01

Ik sluit er alleen maar bij aan, maak je er niet druk om! Maandag gewoon goedemorgen zeggen en ik weet zeker dat het goed komt!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten