vrijwilligersvergoeding LIO

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor JufSietske op 20 sep 2009, 12:25

Hallo,

ik ga in februari beginnen met mijn LIO. Nu heb ik ergens gehoord dat als je niet betaald krijgt, je wel in aanmerking kunt komen voor een vrijwilligersvergoeding voor je LIO. Weet iemand hier meer over? Waar en hoe moet je dat bijvoorbeeld aanvragen?
Iets is altijd beter dan niets! :D

Alvast bedankt.
JufSietske
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 11 aug 2009, 21:06
Groep: 7
Schooltype: PC en Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invalleerkracht

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor Anita op 20 sep 2009, 15:27

Bij ons is dat binnen de stichting geregeld op 680 euro als eenmalige vergoeding. Dit kun je navragen bij de directeur van de school waar je LIO gaat doen en die kan dat dan over het algemeen via de stichting regelen. Het is echter niet overal op deze manier geregeld, dus informeer er gewoon eens naar.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor Geoffrey op 20 sep 2009, 20:41

Ik kreeg helemaal niet betaald, maar ik mocht aan het einde van het schooljaar voor 100 euro aan boeken uitzoeken bij de plaatselijke boekhandel :).

Als je geen werknemerscontract hebt, is het aan de school of de stichting om te bepalen of jij een vergoeding krijgt of niet. Daar zijn geen vastgestelde regels voor. Als het belangrijk voor je is, zou ik het wel gewoon bijtijds vragen op school, anders ga je misschien dingen verwachten die de school niet waar kan maken. Bij mij was het vanaf het eerste gesprek duidelijk dat er geen ruimte was om mij te betalen en ik ben daar ook gewoon akkoord mee gegaan omdat ik heel graag op die school mijn LIO-stage wilde lopen. Dat presentje aan het einde van de periode was voor mij dan ook een erg leuke verrassing.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor JufSietske op 21 sep 2009, 17:20

Oke. Het is dus niet zo dat een vrijwilligersvergoeding is landelijks is? Via de belastingsdienst ofzo? (Misschien roep ik wel iets heeeel geks :lol: )

Dan denk ik dat ik namelijk ook niet betaald krijg. Vind ik ook geen probleem hoor want daar was ik wel van uit gegaan.
JufSietske
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 11 aug 2009, 21:06
Groep: 7
Schooltype: PC en Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invalleerkracht

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor ik-je op 21 sep 2009, 18:42

Nee, het is meer een gift als bedankje. Anders zou je een LIO werknemerscontract moeten hebben, maar hier zitten meer haken en ogen aan dan alleen het geld bedrag.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor Startersconsulent op 28 sep 2009, 13:49

Beste Juf Sietse,

Alleen bij een LIO werknemerscontract is je salaris gegarandeerd in de CAO-PO. Als LIO stagiair ligt het aan het bestuur waar je stage loopt hoeveel vergoeding (varierend van niets, een boekenbon of een groter geldbedrag) je krijgt. Er is helaas niets landelijk geregeld hierover. Besturen kunnen namelijk niet verplicht worden om een LIO werknemerscontract (dus salaris) aan te bieden aan stagiairs.

Succes met je LIO,

Judith Vonk
CNV Onderwijs Jouw partner in de school
www.starteninhetonderwijs.nl
Startersconsulent
PABOforum Peuter
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 16 maart 2009, 12:14
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: vrijwilligersvergoeding LIO

Berichtdoor Alet op 11 okt 2009, 22:50

hoi,

ik start straks in februari mijn Lio, ik heb een betaalde stage :)
maar weet iemand hoeveel ik dan ongeveer krijg? misschien zijn er hier die zelf een betaalde stage hebben gehad? hoeveel hebben jullie dan gehad??

Groetjes Alet
Avatar gebruiker
Alet
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 25 maart 2009, 22:05
Groep: 6
Schooltype: PC, Dalton
PABO jaar: 4


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten