Korte mail of echte brief

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Korte mail of echte brief

Berichtdoor JufP op 16 maart 2011, 15:56

Hallo Allemaal,

Vanmorgen hebben wij LIO voorlichting gehad op de Pabo, hierbij waren ook een aantal schoolbesturen aanwezig.
Een school spreekt mij zo aan dat ik graag eens een dagje mee zou willen lopen. Dit gaf de directrice namenlijk aan, lijkt je het wat --> Loop een dagje mee!
Ik vraag me nu af of ik een sollicitatiebrief moet schrijven of dat ik een korte mail met motivatie kan mailen voor een meeloopdag?
Met de stichting en school (niet in mijn woonplaats) ben ik namenlijk niet bekend.

Alvast bedankt!
Avatar gebruiker
JufP
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 357
Geregistreerd op: 15 maart 2009, 21:10
Groep: 3
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: Groeps- en invalleerkracht

Re: Korte mail of echte brief

Berichtdoor Anita op 16 maart 2011, 17:05

Over het algemeen werkt een mail beter omdat het directer is, makkelijker op te reageren.
Wat je nog even zou kunnen doen is kijken naar de site etc. Komt het op je over als een moderne school die veel digitaal doet dan kan het zeker. Komt het allemaal erg formeel over dan kan het zijn dat een brief meer gewaardeerd wordt.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Korte mail of echte brief

Berichtdoor miek op 16 maart 2011, 17:24

Je zou ook kunnen mailen dat je n.a.v. het pabobezoek interesse hebt en graag een dagje wil meelopen en op die dag voor de zekerheid je cv en evt een open sollicitatie meenemen die je dan persoonlijk afgeeft (als het je aanspreekt). Je kunt natuurlijk ook bellen om te vragen of je een dagje mee kunt lopen.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Korte mail of echte brief

Berichtdoor JufP op 16 maart 2011, 17:44

Bedankt voor de reacties! Ja mailen/bellen gaven ze zelf inderdaad al aan, maar ik dacht moet ik nu al een soort van sollicitatie schrijven in dat berichtje maar dat is dus inderdaad niet nodig;) Dat is wel een goed idee Miek, dan kan ik het meteen overhandigen.
Ik wacht nog even de scholen in de eigen woonplaats af en anders stuur ik ze een mail of geef ik ze een belletje!
Avatar gebruiker
JufP
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 357
Geregistreerd op: 15 maart 2009, 21:10
Groep: 3
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: Groeps- en invalleerkracht


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron