Eigen kleuterklas

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Eigen kleuterklas

Berichtdoor Fieke op 24 jun 2011, 11:19

Volgend schooljaar ga ik mijn LIO stage lopen en daarvoor had ik verschillende scholen benaderd. Ik mag blijven op mijn huidige stageschool waar ik het enorm naar mijn zin heb en mezelf thuis voel op de school en in het team. De groep waar ik LIO zou mogen doen is groep 1/2. Ik heb veel meer ervaring met bovenbouwgroepen en mijn leeftijdsprofilering was ook het oudere kind. Is het haalbaar om je LIO te lopen in groep 1/2 , omdat ik daar minder ervaring in heb?

Ik ben ook nog aangenomen bij drie andere scholen waar ik wel een bovenbouwgroep zou krijgen, maar dan moet ik maar afwachten wie mij begeleidt en hoe het contact daar zal zijn. Ik heb namelijk ooit een hele negatieve ervaring op een school dankzij mijn toenmalige mentor, dus daarom ben ik terughoudender daarin.

Van de ene kant lijkt het erg leuk om mij kleuters te doen, gewoon om mezelf breder te oriënteren. Maar is het haalbaar om een LIO te doen bij de kleuters als je hier weinig ervaring in hebt (1e half jaar van pabo 1)?

Alvast bedankt!
Avatar gebruiker
Fieke
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 03 jan 2009, 14:06
Functie: Invalleerkracht

Re: Eigen kleuterklas

Berichtdoor berdien88 op 24 jun 2011, 12:55

Als ik jou was zou ik voor die kleuterklas gaan. Je zegt zelf al dat je het fijn vind dat je van te voren weet dat je het op de school heel erg naar je zin gaat hebben. En dat is wel belangrijk als je er een half jaar moet werken. Ik heb zelf ook meer affiniteit met de bovenbouw en heb daar ook mijn LIO gedaan, maar als ik nu in een kleuterklas terecht zou komen zou ik echt niet precies weten wat ik moet doen. En dat is niet echt handig als ik binnenkort ga invallen. Dus het is echt niet verkeerd om jezelf breder te oriënteren en je hebt natuurlijk ook begeleiding én een heel team (en paboforum!) die je kunnen helpen als je er niet uitkomt.
berdien88
PABOforum Baby
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 21 feb 2011, 17:41
Groep: 4
Schooltype: Katholiek

Re: Eigen kleuterklas

Berichtdoor JufH op 24 jun 2011, 13:03

Je moet eerlijk zijn en kijken wat voor jou het belangrijkste is! De leeftijdsgroep óf de sfeer en bekendheid van je huidige school...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Eigen kleuterklas

Berichtdoor meesterlaus op 24 jun 2011, 20:10

Sta je naast een leerkracht of moet je het op de dagen helemaal zelf "uitzoeken"?
Als je geen ervaring hebt met kleuters, is het wel fijn als er een mentor is waar je toch iedere dag mee kan evalueren.
Sta je er niet negatief tegenover, dan zou ik het doen.
Groeten,
Laurens


2013-16: Groep 7
2011-13: Groep 4
2010-11: Groep 3
meesterlaus
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 388
Geregistreerd op: 01 feb 2007, 10:32
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten